• شنبه / ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۳:۴۲
  • دسته‌بندی: مازندران
  • کد خبر: 1403022216175
  • خبرنگار : 50490

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران اعلام کرد

افزایش ذخیره آب ۳ میلیون متر مکعبی سدهای مازندران

افزایش ذخیره آب ۳ میلیون متر مکعبی سدهای مازندران

ایسنا/مازندران مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران میزان آب ذخیره شده ناشی از بارندگی‌های بهاری سه روز اخیر در مازندران را سه میلیون متر مکعب اعلام کرد و گفت: مجموع آب ذخیره شده در سدهای استان تا پیش از بارندگی‌ها ۲۵۶.۵ میلیون متر مکعب بود که با بارش‌های خوب چند روز اخیر به ۲۵۹.۵ میلیون متر مکعب افزایش یافت.

به گزارش ایسنا، فرهاد خلردی با بیان این‌که بیشترین میزان ذخیره آب بارش‌های اخیر در سد آیت‌الله صالحی مازندرانی(البرز) ثبت شده است، اظهار کرد: با افزایش آورد آب رودخانه‌ بابلرود طی سه روز اخیر بر اثر بارش‌های بهاری حدود ۱.۵ میلیون متر مکعب آب وارد مخزن سد البرز شد.

وی افزود:حدود ۱.۲ میلیون متر مکعب نیز به میزان ذخیره آب سد شهید رجایی ساری و ۳۰۰ هزار متر مکعب به آب موجود در مخزن سد گلورد افزوده شده است.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران تصریح کرد: میزان آب ورودی به این سه سد در حال حاضر بیشتر از روزهای عادی است و مجموع ذخیره آب این سدها تا زمان فروکش کردن آب رودخانه‌ها و عادی شدن دِبی آب همچنان کمی افزایش می‌یابد.

 خلردی مجموع آورد رودخانه‌های مهم استان از ابتدای سال آبی جاری–یکم مهر ۱۴۰۲- تا روز ۲۱ اردیبهشت یک‌میلیارد و ۴۰۱ میلیون متر مکعب بود که نسبت به مدت مشابه دوره درازمدت ۲۸ درصد کاهش و نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۵ درصد افزایش را نشان می‌دهد.

وی درباره آمار بارندگی‌های روزهای اخیر در مازندران نیز گفت: میانگین بارش‌های چند روز اخیر در مازندران ۱۹ میلیمتر بود که مجموع بارندگی در این استان طی سال آبی جاری را به ۴۹۳ میلیمتر رساند.

مدیر مطالعات پایه منابع آب شرکت آب منطقه‌ای مازندران با بیان این‌که بیشترین بارندگی سه روز اخیر با ۱۰۱ میلیمتر بارش در قائمشهر ثبت شد، خاطرنشان کرد: بارش‌های سال آبی جاری نیز تا کنون نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۴۰ درصد و نسبت به دوره درازمدت چهار درصد افزایش را نشان می‌دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha