• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۷:۵۴
  • دسته‌بندی: کرمانشاه
  • کد خبر: 1403022316197
  • خبرنگار : 50184

پروژه میراث ۵۰ ساله کرمانشاه به کجا رسید؟

پروژه میراث ۵۰ ساله کرمانشاه به کجا رسید؟

ایسنا/کرمانشاه حدود ۵۰ سال پیش بود که کلنگ احداث پروژه موزه منطقه‌ای کرمانشاه به زمین زده شد، اما علیرغم گذشت پنج دهه، این پروژه هنوز تکمیل نشده است.

کیومرث خانی لعل آبادی معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان کرمانشاه در گفت و گو با ایسنا، در خصوص آخرین وضعیت این پروژه، اظهار کرد: سال گذشته در سفر رئیس جمهور به استان کرمانشاه برای این پروژه حدود ۶۰ میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافت و مقرر شد طی مدت سه سال این اعتبارات پرداخت شود. 

وی افزود: از مجموع این اعتبارات سال گذشته حدود پنج  میلیارد تومان تخصیص پیدا کرد که صرف تکمیل تاسیسات پروژه شد. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: طبق اعلام مشاورین پروژه، ایزوبام ۲۰ ساله موزه منطقه ای نیز به علت فرسودگی باید ترمیم شود که براساس برآوردهای انجام شده حدود یک میلیارد تومان اعتبار می خواهد. 

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه مطالعات و نقشه هایی که در گذشته برای موزه منطقه ای کرمانشاه طراحی شده بود با آیین نامه‌های ساخت و ساز و معماری کنونی تطابق ندارد، بنابراین بازنگری هایی نیز در این زمینه صورت گرفته است. 

خانی لعل آبادی با بیان اینکه تهیه طرح محتوایی موزه منطقه ای کرمانشاه نیز در شرف نهایی شدن است، افزود: طرح محتوایی نحوه نورپردازی، چیدمان ویترین ها، استقرار مبلمان محیطی و ... را به ما می دهد، لذا قبل از اینکه فضای داخلی پروژه احداث و تقسیم بندی شود باید طرح محتوایی آن آماده باشد که اکنون تهیه شده و برای تایید قرار است به وزارتخانه ارسال شود. 

به گفته این مسئول، موزه منطقه‌ای کرمانشاه در حال حاضر حدود ۶۰ تا ۶۵ درصد پیشرفت فیزیکی  دارد. 

وی در خصوص اعتبار مورد نیاز برای تکمیل این پروژه هم گفت: تا سال گذشته تکمیل این پروژه حدود ۷۰ میلیارد تومان نیاز داشت، اما از آنجایی که فهرست بهای ابنیه برای سالجاری حدود ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده، بنابراین تکمیل موزه منطقه ای کرمانشاه در سالجاری به حدود ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد. 

معاون میراث فرهنگی کرمانشاه خاطرنشان کرد: طبق برآوردهای انجام شده، این اعتبارات صرف ایجاد مخزن امن، تجهیز مخزن، محوطه سازی و تکمیل ساختمان خواهد شد. 

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha