• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۱۶
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022316203
  • خبرنگار : 50627

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس:

اولویت کار مجلس، اقتصاد و معیشت است

اولویت کار مجلس، اقتصاد و معیشت است

ایسنا/آذربایجان شرقی منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس،اولویت کار مجلس را اقتصاد و معیشت دانست و گفت: ما باید در اجرایی کردن اصل ۴۴ قانون اساسی و حمایت از بخش خصوصی اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

علیرضا نوین شامگاه شنبه ۲۳ اردیبهشت ماه در نشست خبری، گفت: نماینده قوی کسی است که قانون شناس، قانون گذار و ناظر خوبی بر اجرای قانون باشد.

وی ادامه داد: ۹۵ درصد صنعت آذربایجان‌شرقی در دست بخش خصوصی است که برای افزایش تولید و صادرات باید مشکلات و موانع بخش خصوصی را حل و رفع کنیم.

نوین به مشکل عمده تولید کنندگان بخش خصوصی اشاره کرد و افزود: تولید کنندگان مواد اولیه را به قیمت دلار آزاد خریداری می‌کنند در حالیکه وقتی کالایی صادر می‌شود باید ارز حاصله را به قیمت ارز نیمایی به بانک مرکزی تحویل دهند که این امر موجب کاهش صادرات، تولید و دلسردی تولیدکنندگان می‌شود.

وی از کهولت سنی و میانسالی جامعه ابراز نگرانی کرد و گفت: زمینه جوانی جمعیت، ازدواج سهل و آسان برای جوانان، اشتغالزایی مفید، مسکن و امید به آینده است.

 وی به تعیین تکلیف پروژه های عمرانی مهم استان تاکید کرد و ادامه داد: پروژه های انتقال آب ارس به روستاها و شهر های اطراف رودخانه ارس و دریاچه ارومیه، پالایشگاه دوم تبریز “شهریار” که در سال ۱۳۸۵ کلنگ‌زنی شده، کمربند سوم تبریز به عنوان پروژه ملی باید همچون طرح های سایر استان ها در دست بررسی قرار گرفته و عملیات اجرایی آنها آغاز شود.

وی به افزایش ارتباط و تعامل با کشور های همسایه تاکید کرد و افزود: عربستان بزرگ‌ترین نیروگاه بادی در جهان را می‌سازد و با ساخت سد آتاتورک ترکیه در آینده شاهد فروش نفت به ازای آب خواهیم بود و ما در این راستا باید برنامه هایی برای توسعه و پیشرفت کشور داشته باشیم.

نوین در مورد معدن مس سونگون بر لزوم همدلی، همکاری و یکصدایی ۱۹ نماینده استان در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد.

نوین ادامه داد: والدین باید ابتدا زبان مادری را برای فرزندان خود آموزش دهند و در مراحل بعدی زبان های فارسی و انگلیسی را برای فرزندان خود بیاموزند، نمایندگان استانی هم اصل ۱۵ قانون اساسی را مطابق با سایر قوانین اساسی باید اجرایی کنند و در راستای اهتمام به زبان مادری، من در کسوت شهردار کلانشهر تبریز نیز اقداماتی همچون نصب تندیس و المان های ترکی و تغییر نام برخی از اماکن گردشگری و تاریخی تبریز انجام دادم.

نماینده منتخب مردم تبریز, آذرشهر و اسکو خود را عمل‌گرای انقلابی دانست و گفت: ساده‌زیستی، پرهیز از اشرافی گری، پرهیز از دخالت در امور اجرایی، پرهیز از انتصابات از الگوهای اخلاقی من است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha