• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۴
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403022316218
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

استاندار سیستان و بلوچستان:

پروژه بزرگ انتقال آب دریا با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است

پروژه بزرگ انتقال آب دریا با بیش از ۱۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار در حال اجرا است

ایسنا/سیستان و بلوچستان استاندار سیستان و بلوچستان اعلام کرد: انتقال آب از دریای عمان با فعالیت ۲۱ تیم اجرایی و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حال انجام است.

محمد کرمی شامگاه  شنبه در حاشیه بازدید از هلال احمر استان با تبریک دهه کرامت و هفته هلال احمر ضمن تقدیر از تلاشها، کمک‌های ایثارگرانه و داوطلبان جمعیت هلال احمر که صبورانه در صحنه‌های مختلف حضور داشته‌اند، اظهار کرد: در  حوزه زیرساختی طرح‌های بزرگی در استان در حال انجام می‌باشد، در زمینه طرح های آبرسانی نیز دولت با همه توان پای کار آمده است.

استاندار سیستان و بلوچستان با اشاره به اجرای طرح های مهم تامین آب پایدار در استان گفت: پروژه نصب آب شیرین کن در استان انجام شده و با حجم ۱۰۰ هزار متر مکعب در طی ۶ ماه اجرا شده همچنین انتقال آب از منطقه تهلاب با اعتباری بالغ بر ۱۸ هزار میلیارد تومان شروع شده و پیشرفت مناسبی دارد، انتقال آب از دریای عمان نیز با فعالیت ۲۱ تیم اجرایی و با اعتباری بالغ بر ۱۰۰ هزار میلیارد تومان در حال انجام است.

وی با اشاره به دلایل اهمیت نگاه توحیدی در سطح جامعه  افزود: اگر در دستگاه‌های اجرایی و مجموعه‌ها نگاه توحیدی حاکم باشد، با تمام توان برای خدمت به مردم پای کار می‌آیند.

استاندار با بیان اینکه ائمه اطهار (ع) به ما راه، رسم و رمز بندگی را یاد دادند، تصریح کرد: عمل به وظیفه و عملکرد صحیح و تلاش حداکثری در انجام کار مقدمه‌ای برای نماز است.

کرمی در ادامه به اقدامات در حال انجام در زمینه‌ راهسازی، برق رسانی، گازرسانی، فعالیت‌های اقتصادی، معادن، ساخت کارخانه‌های فراوری، کشاورزی و گلخانه‌ها پرداخت.

وی تصریح کرد: نباید تنها به بیان مشکلات اکتفا کنیم بلکه باید با تلاش از ثروت عظیم و پتانسیل‌های استان در جهت رشد و توسعه استان بهره برداری کنیم.

استاندار سیستان و بلوچستان اضافه کرد: در راستای مقابله با انحصار طلبی‌ها بر تسریع در روند صدور مجوز واحدهای تولیدی و اقتصادی تاکید شده است.

کرمی تاکید کرد: عصبانیت دشمنان و ایجاد ناامنی در داخل این استان به خاطر پیشرفت‌های زیرساختی و توسعه‌ استان و ارتباط مناسب با کشورهای مختلف جهان است.

وی با اشاره به اقدامات به عمل آمده در سیل اخیر گفت: بهره گیری از توان مردم و ساماندهی ظرفیت های مردمی در کمک رسانی‌ها جزو مدیریت صحیح در حوادث بود.

استاندار با اشاره به طرح موفق خودامدادی در دوران دفاع مقدس بیان داشت: القای افکار منفی سبب ناامیدی مردم می‌شود، بنابراین بکارگیری مردم بسیار مهم است.

کرمی با تاکید بر اهمیت دوره‌های آموزشی جمعیت هلال احمر بیان کرد: دوره‌های آموزشی عامل توانمندسازی کودکان و نوجوانان است و سبب نوآوری، تحرک فکری و بارش فکری می‌شود.

وی گفت: سازمان هلال احمر مجموعه عظیمی از جوانان را در کنار خود دارد که فرصت خیلی خوبی ‌است.

استاندار ادامه داد: شما در راستای بهره برداری از این فرصت باید در مدارس و دانشگاه ها حضور داشته باشید و با اقشار مختلف جامعه ارتباط برقرار کنید.

کرمی با اشاره به اقدامات انجام گرفته در زمینه مسکن بیان کرد: مبلمان شهری در افکار، روحیه و ارتباطات افراد تاثیر بسزایی دارد.

وی تصریح کرد: راه اندازی تعاونی‌های کارمندی در راستای بهره‌مندی از سرمایه‌های خرد و افزایش توان اقتصادی کارکنان می‌باشد.

استاندار با تاکید بر اینکه کارکنان نباید در بخش مسکن با مشکلی روبرو باشند، تاکید کرد: راه‌اندازی تعاونی مسکن کارکنان باید جزو اولویت‌ها باشد.

کرمی اذعان کرد: لازم است در حوزه آموزشی توجه ویژه به روستاها و توانمندسازی مردم داشته باشید.

وی تاکید کرد: در راستای بالا بردن توانایی جمعیت‌های هلال احمر باید از توان و حضور مردم بهره برد.

استاندار با اشاره به جوان بودن نیروهای جمعیت هلال احمر استان گفت: این فرصت را قدر بدانید چرا که جوان سرشار از فکر، خلاقیت و نوآوری است.

کرمی اذعان کرد: تنها چیزی که برای افراد ماندگار است، عمل صالح است. پس قدر لحظات را بدانید.

وی با اشاره به نگاه همه جانبه قرآن به زندگی افزود: قرآن در زمینه علم، مشارکت‌های اجتماعی، روانشناسی و... برنامه دارد و باید از  این‌ کلام الهی؛ الگو و بهره بگیریم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۳:۰۶

خدا کنه خط لوله تا دریاچه ارومیه هم برسه

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۳:۲۱

ای کاش فکری برای راننده ها میکردن جاده خاکی خیلی بدی دارد

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۵ ۰۲:۱۴

اون آب اگر به دشت سیستان برسد کلی در آمد ارزی از دشت سیستان نصیب ایران خواهد شد