• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۳۶
  • دسته‌بندی: یزد
  • کد خبر: 1403022316221
  • خبرنگار : 50592

معاون دانشگاه علوم پزشکی یزد:

شاخص‌های بهداشتی در یزد ارتقا یافته است

شاخص‌های بهداشتی در یزد ارتقا یافته است

ایسنا/یزد معاون امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی شهید صدوقی یزد ضمن بیان این که شاخص‌های بهداشتی در استان یزد ارتقا یافته‌اند، گفت: ارائه خدمات بهداشتی در مناطق محروم، از جمله اولویت‌های اصلی معاونت امور بهداشتی است.

در راستای آشنایی بیشتر اصحاب رسانه و خبرنگاران با فعالیت‌ و اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت استان، صبح امروز تور خبری با حضور جمعی از خبرنگاران و مسئولین معاونت امور بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهیدصدوقی یزد برگزار شد.

«️محسن میرزایی» در جریان بازدید اصحاب رسانه از فعالیت‌ و اقدامات انجام شده در حوزه بهداشت استان، ضمن تشریح عملکرد و دستاوردهای این حوزه گفت: به علت تلاش و همت شبانه‌روزی کارکنان مراکز بهداشتی، شاهد ارتقا شاخص‌های بهداشتی در استان یزد هستیم.

وی افزود: ارائه خدمات بهداشتی به اقشار مختلف مردم به ویژه در مناطق محروم، از جمله اولویت‌های اصلی معاونت امور بهداشتی است.

میرزایی با بیان این‌ که ۱۰ درصد از اسامی ثبت شده در سامانه سیب که خدمات بهداشتی دریافت می‌کنند، از گروه سالمندان هستند، افزود: البته برخی از اسامی ثبت شده در این سامانه نیز مربوط به افراد غیر ایرانی است که در راستای اهمیت اقدامات پیشگیرانه به آنها هم خدمات ارائه می‌شود.

وی در خصوص خدمات مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت، گفت: سنجش قند و خون، تغذیه، کلاس‌های آموزشی شیوه زندگی سالم، مشاوره قبل ازدواج و غیره از جمله خدمات مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی و پایگاه‌های سلامت هستند.

وی ضمن بیان این که خدمات نام برده به تمام گروه‌های سنی ارائه می‌شود، گفت: الزامی است که مردم جهت ثبت اطلاعات خود در سامانه سیب به نزدیک‌ترین مراکز جامع سلامت یا خانه بهداشت مراجعه کنند.

معاون امور بهداشتی با اشاره به این که تعداد مبتلایان به بیماری‌های سالک و تب مالت در استان یزد نسبت به سایر استان‌ها بالاتر است، اظهار کرد: یزد به لحاظ بیماری‌های واگیردار دیگر همچون سل، آنفلونزا و کرونا در وضعیت مطلوبی قرار دارد.

میرزایی ضمن بیان این که در سال گذشته پنج هزار و ۶۰۰ مورد حیوان گزیدگی در استان ثبت شده است، گفت: آمار حیوان گزیدگی نسبت به سال پیش هزار مورد افزایش داشته است.

معاون امور بهداشتی ضمن بیان این که مجموع واحدهای بهداشتی و درمانی استان ۳۶۰ واحد است، گفت: این واحدها شامل ۹۰ مرکز خدمات جامع سلامت، ۹۵ پایگاه بهداشتی و ۱۷۵ خانه بهداشت است.

وی با بیان این که دو مرکز تسهیلات زایمانی در استان با هدف تسهیل دسترسی مادران باردار به زایمان ایمن فعال هستند، گفت: در مراکز جامع سلامت علاوه بر حضور پزشک، پرستار، بهیار، مراقب سلامت، کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای و کارشناس تغذیه و سلامت روان نیز فعال‌ هستند.

میرزایی با بیان این که ۸۰ کارشناس تغذیه و سلامت روان در استان فعال هستند، اظهار کرد: ۷۶ دندانپزشک نیز در ۷۰ مراکز جامع سلامت استان به صورت رایگان مشغول فعالیت هستند.

«مسعود شریفی» معاون فنی معاونت بهداشت، «جواد سهیلی» معاون اجرایی معاونت بهداشت، «سید علی اکبر موسوی ندوشن » رئیس مرکز بهداشت شهرستان یزد و جمعی از مدیران گروه‌های مختلف معاونت امور بهداشتی دانشگاه نیز در جریان این بازدید به ایراد سخنرانی و پاسخگویی به سوالات خبرنگاران پرداختند.

به گزارش ایسنا، در جریان این بازدید، خبرنگاران از «خانه بهداشت فهرج»، مرکز خدمات جامع سلامت «حاجی‌مقصودی» و «نیکوپور» بازدید و با فعالیت و خدمات ارائه شده در این مراکز آشنا شدند.

شاخص‌های بهداشتی در یزد ارتقا یافته است

شاخص‌های بهداشتی در یزد ارتقا یافته است

شاخص‌های بهداشتی در یزد ارتقا یافته است

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha