• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۴۴
  • دسته‌بندی: چهارمحال و بختیاری
  • کد خبر: 1403022316233
  • خبرنگار : 50124

گره‌های کور ترافیکی شهرکرد چه زمانی رفع می‌شود؟

گره‌های کور ترافیکی شهرکرد چه زمانی رفع می‌شود؟

ایسنا/چهارمحال و بختیاری ترافیک در شهرکرد در حال تبدیل شدن به یک چالش بزرگ است، در سال‌های اخیر وعده‌های متعدد برای اجرای پروژه‌های بزرگ برای کاهش ترافیک توسط مسئولان مدیریت شهری داده شده است، اما تاکنون شاهد اقدامی موثر و محسوس نیستیم.

به گزارش ایسنا، در شهرکرد، معضل ترافیکی به یکی از دغدغه‌های اصلی شهروندان تبدیل شده است، با افزایش روزافزون جمعیت و خودروها، خیابان‌های این شهر دیگر توانایی پاسخگویی به نیازهای ترافیکی را ندارند.

نبود زیرگذر و روگذر در نقاط کلیدی شهر، مانند خیابان کاشانی و چهارراه‌های دولت و هواپیمایی، ترافیک را به یک چالش دائمی تبدیل کرده است.

با وجود اینکه مسئولان شهری بر لزوم اجرای پروژه‌های روگذر و زیرگذر در شهرکرد تاکید دارند، اما هنوز اقدام عملی مؤثری در این زمینه صورت نگرفته است، این در حالی است که اجرای این پروژه‌ها می‌تواند به گره‌گشایی از مشکلات ترافیکی شهرکرد کمک شایانی کند.

مردم شهرکرد انتظار دارند که شورای شهر و مدیریت شهری با ارائه راهکارهای عملی و اجرای پروژه‌های زیربنایی، به بهبود وضعیت ترافیکی کمک کنند، این انتظار به حق است، زیرا ترافیک نه تنها بر کیفیت زندگی روزمره تأثیر می‌گذارد، بلکه می‌تواند بر اقتصاد و محیط زیست شهر نیز اثرات منفی داشته باشد.

به نظر می‌رسد که زمان آن رسیده که مسئولان با برنامه‌ریزی دقیق و همکاری با سایر نهادهای مرتبط، گام‌های اساسی برای حل این معضل بردارند.

برخی معتقدند کم عرض بودن خیابان‌ها در بافت قدیمی شهر، موجب ایجاد ترافیک شده است، اما عده دیگری معتقدند خودروهای تک سرنشین نیز عامل دیگری برای ترافیک در این شهر هستند.

خیابان‌های شهرکرد جوابگوی نیاز برای تردد نیست

یکی از شهروندان شهرکردی در گفت‌وگو با ایسنا با گلایه از ترافیک شهری در شهر شهرکرد، گفت: در این شهر هیچ‌گونه پل زیرگذر و روگذر برای کاهش ترافیک وجود ندارد، خیابان‌های شهرکرد کم عرض هستند و جایی برای پارک خودرو وجود ندارد.

وی بیان کرد: تعداد خودروها نسبت به عرض و تعداد خیابان‌ها زیاد است، اکثر خودروها تک سرنشین هستند و خیابان‌های شهرکرد جوابگوی نیاز برای تردد نیست.

کمبود پارکینگ‌های طبقاتی در شهر به وضوح حس می‌شود

یکی دیگر از شهروندان شهرکرد در گفت‌وگو با ایسنا با اشاره به اینکه خیابان‌های شهرکرد در محاصره خودروها قرار گرفته است، عنوان کرد: کمبود پارکینگ‌های طبقاتی در شهر به وضوع حس می‌شود.

وی گفت: در برخی خیابان‌های شهرکرد از جمله خیابان سعدی امکان اجرای پروژه روگذر و زیرگذر وجود ندارد، اگر تعداد کمربندی افزایش پیدا کند، می‌توان ترافیک را کاهش داد.

فازبندی در اجرای پروژه روگذر خیابان طالقانی در دستور کار قرار دارد

محمدحسین واحدیان- شهردار شهرکرد در خصوص پروژه روگذر خیابان طالقانی در این شهر، اظهار کرد: کلیه فرآیند مطالعات فاز اول و دوم این پروژه به اتمام رسیده است، ظرف حداکثر یک‌ماه دیگر پیمانکار این پروژه مشخص خواهد شد.

وی افزود: در چند ماه اخیر جلسات متعددی با دستگاه‌های خدمات‌رسان برای تاسیسات این خیابان برگزار شده است، همچنین با پلیس راهور موضوعات ترافیکی برای مسیرهای جایگزین نیز مورد بحث قرار گرفت.

واحدیان با بیان اینکه جاده سلامت و جاده شمال از غرب شهرکرد جزو مسیرهای دسترسی جایگزین است، خاطرنشان کرد: همچنین اصلاح هندسی میدان آیت‌الله دهکردی نیز به همین منظور انجام شد.

شهردار شهرکرد با بیان اینکه فازبندی در اجرای پروژه روگذر خیابان طالقانی در دستور کار قرار دارد، یادآور شد: عزم داریم این تقاطع روگذر زودتر به سرانجام برسد، مصوب شده این روگذر به طول ۲۰۰ متر و از سمت خیابان کاشانی باشد.

وی بیان کرد: اصلاح تقاطع‌ها به‌منظور گشودن گره‌های ترافیکی در شهرکرد در دستور کار قرار گرفت، سال گذشته ۳۱ مورد ابلاغ شد که ۱۵ مورد  انجام و در سال‌جاری ۱۹ مورد دیگر  برای اصلاح داریم، این اقدامات مسکنی برای روان‌سازی ترافیک و کاهش تصادفات رانندگی است.

واحدیان با اشاره به اینکه در میدان آیت‌االه دهکردی با یک اصلاح هندسی بار ترافیکی کاهش پیدا کرد، گفت: درصدد هستیم این نسخه را برای میدان بسیج هم انجام دهیم.

شهردار شهرکرد در خصوص تجمع خدمات پزشکی، مراکز خرید و ... در خیابان کاشانی شهرکرد و ۱۲ محرم و افزایش ترافیک این خیابان، توضیح داد: این خدمات در سطح باید عادلانه توزیع شود تا معضلات ترافیکی کاهش پیدا کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha