• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۲
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022316242
  • خبرنگار : 50084

رئیس انجمن ورزشی‌نویسان و عکاسان ورزشی خراسان رضوی خبرداد

رونمایی از "رازهای دوبلین" در نمایشگاه کتاب تهران

رونمایی از "رازهای دوبلین" در نمایشگاه کتاب تهران

ایسنا/خراسان رضوی جواد رستم‌زاده از رونمایی کتاب «رازهای دوبلین» در نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبرداد.

جواد رستم‌زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در خصوص انتشار کتاب تازه‌اش، "رازهای دوبلین" در نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران اظهار کرد: این کتاب که مستندنگاری از تیم ملی فوتبال در سال ۲۰۰۱ است، به پشت پرده های دلایل ناکامی بلاژویچ در رساندن ایران به جام جهانی ۲۰۰۲ می پردازد.

وی گفت: این برای اولین بار است که در مورد آن برهه خاطره انگیز و پرحاشیه کتابی به این سیاق منتشر می شود.

رئیس انجمن ورزشی نویسان و عکاسان ورزشی خراسان رضوی ضمن اشاره به مقدمه ای از عادل فردوسی پور و گفتاری از برانکو ایوانکوویچ که در این کتاب آمده، گفت: با راهنمایی و کمک آنها سعی شده تمام اتفاقات حاشیه ای آن تیم جذاب که از بازیکنان بزرگی چون علی دایی، کریم باقری، مهدی مهدوی کیا، یحیی گل محمدی، افشین پیروانی و ... تشکیل شده بود با سند و مدرک مرور شود و ناگفته های مهمی از زمان حضور مرحوم بلاژویچ و ناکامی تیم ملی منتشر شود.

رستم زاده افزود: در این بین آقای چلنگر، به عنوان مترجم بلاژویچ و برانکو و کسی که در تمام آن مدت در کنار تیم ملی بوده کمک شایانی به این مستندنگاری کرده و البته ستاره هایی چون خداداد عزیزی، نیکبخت واحدی و چند تن دیگر از ملی پوشان همکاری قابل توجهی در نگاشتن این کتاب داشته اند.

نویسنده کتاب «رازهای دوبلین» اتفاقات جنجالی شکست مقابل بحرین و سفر به دوبلین برای بازی پلی آف، مرور اتفاقات سیاسی و اجتماعی آن سال ها و البته عکس های کمتر دیده شده آن دوران را از نکات برجسته این کتاب ذکر کرد و افزود امیدوار است این کتاب بتواند برای خواننده های نسل جدید هم جذاب باشد و گره های ذهنی علاقمندان به تیم ملی را در مورد ناکامی آن تیم پرستاره و تاریخی باز کند.

این کتاب در نمایشگاه کتاب تهران مراسم رونمایی و جشن امضا آن برگزار شده است. جواد رستم زاده، نویسنده این کتاب در جشنواره «جلال آل احمد» با کتاب «تو خداداد عزیزی هستی» لوحه تقدیر دریافت کرده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha