• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۸:۵۸
  • دسته‌بندی: محیط زیست
  • کد خبر: 1403022316252
  • خبرنگار : 71078

رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها

رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی از وقوع رگبار و رعد و برق در بیشتر استان‌ها و وزش باد شدید در برخی نقاط کشور خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی با ورود سامانه بارشی از شمال غرب کشور امروز (۲۳ اردیبهشت) در شمال غرب و به‌تدریج دامنه‌ها و ارتفاعات البرز مرکزی بارش پراکنده، گاهی همراه با رعد و برق رخ خواهد داد. 

وی اضافه کرد: دوشنبه (۲۴ اردیبهشت) سامانه بارشی ضمن تقویت در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، دامنه و ارتفاعات البرز، استان‌های واقع در سواحل دریای خزر و برخی مناطق مرکزی کشور را تحت تاثیر خود قرار خواهد داد.

ضیاییان در ادامه گفت: سه شنبه (۲۵ اردیبهشت) رگبار پراکنده همراه با رعد و برق در نوار شمالی کشور، ارتفاعات و دامنه‌های البرز، استان‌های چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد ، یزد، فارس و شمال استان‌های کرمان و خراسان رضوی ادامه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: چهارشنبه (۲۶ اردیبهشت) رگبار پراکنده و رعد و برق در نوار شمالی شمال شرق، جنوب غرب، در برخی مناطق مرکزی کشور و شمال استان‌های بوشهر ، فارس و کرمان پیش بینی می.شود

ضیاییان ادامه داد: پنجشنبه (۲۷ اردیبهشت) بارش پراکنده علاوه بر مناطق یاد شده در استان‌های سمنان، یزد و تهران رخ خواهد داد. 

وی اضافه کرد: طی امروز وزش باد شدید در نیمه غربی کشور، دوشنبه در شرق و مرکز، سه شنبه در نوار مرکزی چهارشنبه در غرب و جنوب غرب و پنجشنبه در نوار شرقی کشور رخ خواهد داد که در مناطق مستعد موجب خیزش گردوخاک خواهد شد.

ضیاییان افزود: دوشنبه شمال خلیج فارس، سه شنبه خلیج فارس و طی سه روز آینده دریای خزر مواج خواهد شد.

رییس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوای سازمان هواشناسی کشور درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده گفت: آسمان تهران فردا (۲۴ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، بعضی ساعت‌ها بارش یاران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۷ و حداکثر دمای ۲۸ درجه سانتیگراد و طی دوشنبه (۲۵ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری، در بعضی ساعت‌ها بارش باران، گاهی رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان اظهارکرد: طی فردا و پس فردا شهرکرد با کمینه ۶ و ۴ درجه سانتیگراد و بندرعباس با بیشینه ۴۰ دمای درجه سانتیگراد خنک‌ترین و گرمترین مرکز استان‌ها پیش‌بینی می‌شود.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha