• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۱۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022316277
  • خبرنگار : 71496

مخالفت کشورهای عربی با مشارکت تل‌آویو در مدیریت نوار غزه پس از جنگ

مخالفت کشورهای عربی با مشارکت تل‌آویو در مدیریت نوار غزه پس از جنگ

برخی کشورهای عربی از جمله قطر مخالفت خود را با پیشنهاد رژیم صهیونیستی برای مشارکت در مدیریت منطقه نوار غزه پس از اتمام جنگ و اعمال کنترل بر آن اعلام کردند، همچنین مصر نیز ممانعت تل‌آویو از ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح را رد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از سایت «i۲۴NEWS»،  برخی منابع مصری گزارش دادند که قطر و برخی کشورهای عربی که با موضعگیری‌های میانه خود در قبال رژیم صهیونیستی شناخته می‌شوند، مخالفتشان را با پیشنهاد این رژیم برای مشارکت در مدیریت منطقه نوار غزه در پایان جنگی که با حمله بی‌سابقه حماس به جنوب اراضی اشغالی در تاریخ هفتم اکتبر ۲۰۲۳ آغاز شد، اعلام کردند.

به گفته این منابع، مصر نیز اقدام رژیم صهیونیستی در ممانعت از ورود کمک‌های بشردوستانه از طریق گذرگاه رفح را رد کرد.

همچنین گزارش شد که گارد مرزی مصر با ورود ارتش رژیم صهیونیستی به گذرگاه رفح و آغاز درگیری‌هایی در اطراف و بیرون این شهر، بر گشت‌زنی‌های خود در مرزهای نوار غزه افزود.

برخی گزارش‌های منتشر شده از صبح روز شنبه حاکی از این است که ارتش رژیم صهیونیستی عملیات تخلیه ساکنان غزه از رفح را توسعه داده و «آویخای ادرعی» سخنگوی این ارتش در همین راستا بیانیه‌ای را به زبان عربی منتشر کرده و از ساکنان منطقه جبالیا و محله‌های السلام، النور، تل‌الزعتر و بیت لاهیا، اردوگاه جبالیا، عزبه ملین، الروضه، النزهه، الزهور، الجرن و النهضه خواست این مناطق را تخلیه کرده و به پناهگاه‌های واقع در غرب شهر غزه بروند.

عصر شنبه نیز همزمان با انتشار گزارش‌هایی از ورود تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی به بیت لاهیا و جبالیا و آغاز درگیری‌های شدیدی در این مناطق، با حمله راکتی گسترده مقاومت، آژیرهای هشدار در شهر بئر السبع در جنوب اراضی اشغالی به صدا درآمدند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha