• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۱
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022316305
  • خبرنگار : 50444

ورود دستگاه قضایی برای گره‌گشایی از مشکلات ۱۸ واحد تولیدی در خراسان‌شمالی

ورود دستگاه قضایی برای گره‌گشایی از مشکلات ۱۸ واحد تولیدی در خراسان‌شمالی

ایسنا/خراسان شمالی رئیس کل دادگستری خراسان شمالی از ورود دستگاه قضایی در استان به بررسی و پیگیری مشکلات ۱۸ واحد تولیدی در اردیبهشت ماه امسال خبر داد.

حجت الاسلام والمسلمین براتی زاده در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: در اردیبهشت ماه امسال، سه نوبت به پیگیری مشکلات تولیدکنندگان و سرمایه‌گذاران استان پرداختیم که در آن‌ها مشکلات ۱۸ مجموعه بررسی شد تا با پیگیری‌های مستمر تلاش کنیم به نتیجه برسد.

وی گفت: نخستین جلسه مربوط به نشست کمیته فرعی ذیل ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان بود که در آن مشکلات ۶ واحد تولیدی که عمدتا در حوزه‌های شن و ماسه، بتن آماده، تولید الکل و اسید، کشاورزی و باغبانی (نهالستان)، سنگ شکن و مسکن فعالیت داشتند، با حضور مدیران واحدهای تولیدی مربوطه و مسئولان ذی‌ربط مورد بحث، بررسی و تبادل نظر قرار گرفت.

وی تصریح کرد: مشکلات و محدودیت‌های مربوط به حوزه فروش محصولات باغی (نهال)، تأخیر نامتعارف و تعویق روند اجرای پروژه مسکن، جلوگیری از ادامه عملیات اجرایی (توقیف اموال در رهن بانک از طریق مزایده)، درخواست تمدید قرارداد واگذاری اراضی به متقاضی و ... از جمله مهمترین موارد مطروحه از سوی مدیران شرکت‌های یاد شده به شمار می‌رفت.

براتی‌زاده، هدف دستگاه قضایی را همواره حمایت مؤثر از واحدهای تولیدی، سرمایه‌گذاران و کارآفرینان دانست و ادامه داد: در دومین اقدام، بازدیدهای میدانی از واحدهای تولیدی انجام و مشکلات سه مجموعه بررسی و پیگیری شد تا حتی‌الامکان بخشی از موانع و محدودیت‌هایی که در مسیر تولید وجود دارد، مرتفع و این روند تسهیل و تسریع شود.

وی افزود: در جریان این بازدید مشکلات سه مجموعه تولیدی که در حوزه‌های کشاورزی (محصولات گلخانه‌ای و باغی)، پرورش ماهی، خدماتی (پمپ بنزین)، تجاری و گردشگری (صنایع دستی) فعالیت داشتند، مورد بررسی قرار گرفت و در راستای تداوم روند پیگیری‌های لازم، دستورهای مقتضی صادر شد.

رئیس ستاد اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان همچنین اظهار کرد: در سومین اقدام نیز دومین نشست ستاد استانی اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی دادگستری کل استان خراسان شمالی در سال‌ جاری برگزار و در آن مشکلات ۹ واحد تولیدی استان با حضور تولیدکنندگان، مدیران و نمایندگان دستگاه های اجرایی ذی ربط در دستور کار بررسی و پیگیری قرار گرفت.

وی تاکید کرد: در این جلسه نیز نمایندگان «کیمیا صبا»، «هماگ»، مجموعه گردشگری «راه ابریشم» و برخی دیگر از واحدهای تولیدی مسائل و مشکلات خود را در میان گذاشتند که عزم جدی دستگاه قضایی در راستای تداوم روند پیگیری‌های لازم تا حصول نتیجه مطلوب ادامه دارد.

رئیس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: روالی که دستگاه قضایی طی چند سال اخیر در پیش گرفته، عمدتا حول این محور متمرکز شده که تمامی درخواست‌ها با حساسیت مضاعف و به دقت مورد بررسی قرار گیرد و به همین دلیل، در غالب موارد با دعوت از تولیدکنندگان، مدیران و نمایندگان دستگاه‌های اجرایی مرتبط با دستور کار، ابعاد مشکلات مبتلابه به صورت میدانی و نیز طی نشست‌های اختصاصی رسیدگی و سپس تلاش می‌شود راهکارهای اجرایی مناسبی برای برون رفت از وضعیت پیش‌رو در نظر گرفته شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha