• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۴۸
  • دسته‌بندی: اردبیل
  • کد خبر: 1403022316324
  • منبع : نمایندگی اردبیل

استاندار:

افزایش فضاهای آموزشی استان اردبیل در اولویت است

افزایش فضاهای آموزشی استان اردبیل در اولویت است

ایسنا/اردبیل استاندار اردبیل با اشاره به کمبود سرانه فضای آموزشی در استان، افزایش کلاس‌های درس را در اولویت عنوان کرد و گفت: در راستای بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان، لازم است در فصل تابستان برگزاری کلاس‌های تقویتی به‌ویژه در مناطق محروم برنامه‌ریزی شود.

سیدحامد عاملی در جلسه شورای آموزش‌وپرورش استان، بیان کرد: فضای آموزشی استاندارد از جمله مسائل مهم در ارتقای آموزش است و با توجه به عقب‌ماندگی استان اردبیل در زمینه فضای آموزشی، افزایش این فضا در اولویت است.

وی با اشاره به برنامه احداث ۲۰۰۰ کلاس درس در استان اردبیل، افزود: احداث یک‌سری از این کلاس‌ها با اعتبارات استانی و ملی در حال انجام بوده و بخشی نیز در برنامه جذب اعتبار از محل سفر بعدی رئیس‌جمهور به استان اردبیل قرار می‌گیرد.

استاندار اردبیل با یادآوری تلاش‌های خیرین مدرسه‌ساز در راستای رفع کمبودهای فضاهای آموزشی، ادامه داد: بخشی از اقدامات مدرسه‌سازی و افزایش سرانه فضای آموزشی را نیز خیرین متقبل شده‌اند.

عاملی با اشاره به ظرفیت قانونی ایجادشده از محل مولدسازی، اظهار کرد: در این زمینه نیز تعدادی از مدارس فرسوده در دستور کار است که از محل واگذاری این مدارس، فضای آموزشی نوساز در اختیار آموزش‌وپرورش قرار می‌گیرد و لازم است حوزه‌های مربوط بدون تعلل اقدامات اجرایی و روند کار را سرعت بخشند.

مدیران مدارس متوسطه به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و تقویتی اقدام کنند

وی با تأکید بر توجه به ارتقای تحصیلی و تربیتی دانش‌آموزان، گفت: در فصل تابستان باید با برگزاری کلاس‌های تقویتی به‌ویژه در مناطق محروم، در راستای بهبود وضعیت تحصیلی دانش‌آموزان اقدام و برنامه‌ریزی شود.

استاندار اردبیل با یادآوری تأثیرگذاری پایه دهم تا دوازدهم متوسطه در کنکور سراسری دانشگاه‌ها، بیان کرد: توجه مدیران مدارس متوسطه دوم به برگزاری کلاس‌های رفع اشکال و تقویتی دروس این پایه‌ها، برای نتیجه‌گیری بهتر در کنکور ضروری است.

به نقل از روابط عمومی استانداری اردبیل، عاملی ادامه داد: با توجه به نقش معلمان با تجربه و کارآزموده در ارائه آموزش با کیفیت به دانش‌آموزان، لازم است دوره‌های کسب تجربه در زمینه شیوه‌های تدریس از معلمان پیشکسوت و بازنشسته برای معلمان جوان برگزار و زمینه‌های ارتقای تحصیلی دانش‌آموزان فراهم شود.

وی با قدردانی از برپایی جشن‌های سپاس در هفته معلم و تأکید بر ضرورت مردمی شدن سپاس از معلم، تصریح کرد: باید ارزش معنوی سپاس از معلم را در جامعه و در بین اقشار مختلف نهادینه کنیم چراکه معلم نقشی انسان‌ساز دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha