• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۰۹
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022316344
  • خبرنگار : 30147

شهرداری کاشمر:

برخی ضایعاتی‌ها در کاشمر مکانی برای تجمع معتادان شده‌اند

برخی ضایعاتی‌ها در کاشمر مکانی برای تجمع معتادان شده‌اند

ایسنا/خراسان رضوی شهرداری کاشمر گفت: برخی ضایعاتی‌های فعال در این شهر دو مشکل برای مردم ایجاد کرده که اعتیادپروری و تجمع معتادان و آلودگی محل از آن جمله است.

اصغر کوهسرخی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با تصمیم‌گیری در کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها، به‌زودی مشاغل مزاحم سطح شهر کاشمر ساماندهی می‌شوند.

وی اظهار کرد: کمیسیون بند ۲۰ ماده ۵۵  قانون شهرداری‌ها اگرچه در گذشته فعالیت داشته است ولی در این دوره از مدیریت شهری با تعیین مجدد اعضای کمیسیون فعالیت خود را در واحد خدمات شهری شهرداری آغاز کرده است.

وی با اشاره به اینکه کمیسیون یاد شده برای شناسایی واحدهای مزاحم صنفی در سطح شهر فعال شده و شرح وظایف و مشاغل مزاحم موردنظر این کمیسیون در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها دیده شده است، گفت: مشاغل مزاحم و سد معبر با فعالیت کمیسیون پس از بازدیدهای میدانی شناسایی می‌شوند، همچنین شهروندان برای مشکلاتی که بعضی از مشاغل در محله‌ها ایجاد می‌کنند می‌توانند ثبت شکایت کنند تا پس از برگزاری جلسه نسبت به رفع آن‌ها اقدام شود.

برخی ضایعاتی‌ها در کاشمر مکانی برای تجمع معتادان شده‌اند

کوهسرخی عنوان کرد: پس از طرح موضوعات و شکایت‌ شهروندان در کمیسیون، اخطارهای اولیه به واحد صنفی ابلاغ و با پیگیری‌هایی که صورت می‌گیرد در صورت عدم رفع مشکل، افراد به کمیسیون دعوت و تخلف و مزاحمت‏شان مجدد ابلاغ می‌شود، پس از رفع مزاحمت هم تعهدی مبنی بر عدم ایجاد مزاحمت مجدد برای ساکنین، از مسئول واحد صنفی دریافت می‌شود.

شهردار کاشمر با اشاره به اینکه بیشترین شکایت‌ها از کسبه حاشیه بلوار جمهوری، خیابان نیازمند و خیابان ۱۲ فروردین است که موجب آزار و اذیت ساکنین شده‌اند، گفت: در پی شکایت‌های صورت گرفته اعضای کمیسیون نیز از محل بازدید و موارد مزاحمت‌ها مورد بررسی قرار می‌گیرد، در ادامه صاحبان مشاغل مزاحم به کمیسیون دعوت و اخطاریه‌های اول را دریافت می‌کنند و هم‌زمان نیز تعهدهای مدت‌دار از آن‌ها دریافت می‌شود و در صورت عدم رفع مزاحمت در موعد مقرر با توجه به اهمیت موضوع، کمیسیون با توجه به اختیارات قانونی خود به‌طور مستقیم وارد عمل می‌شود.

وی عنوان کرد: یکی از محله‌هایی که کمیسیون در اسرع وقت بدون مهلت زمانی با اختیارات قانونی اقدامات مربوطه را انجام داد، محله خیابان نیازمند و ضایعاتی‌های فعال آن منطقه بودند، این مکان‌ها دو مشکل برای مردم ایجاد کرده بود که اعتیادپروری و تجمع معتادان و آلودگی محل از آن جمله بود.

کوهسرخی با بیان اینکه کمیسیون رأساً این موضوع را با حضور نماینده دستگاه‌های اجرایی همچون اماکن نیروی انتظامی، پلیس موادمخدر و اتحادیه‌های مربوطه مورد پیگیری قرار داد، تصریح کرد: گرچه در گذشته اخطاریه‌هایی به واحدهای صنفی این منطقه داده شده بود، اما چون مهلت آن‌ها به اتمام رسیده و در راستای رفع مشکلاتی که این واحدها ایجاد کرده بودند اقدامی صورت نگرفت کمیسیون به‌طور مستقیم با دستور مقام قضایی واحدها را پلمب کرده و بلافاصله مکان‌ها پاک‌سازی و مشاغل دیگری نیز در این محله جایگزین شدند.

وی افزود: اکنون مشاغل دیگری همچون جوشکاری، نجاری و مصالح‌فروشی نیز در این محله فعال هستند و با اخطارهایی که دریافت نمودند نسبت به مشکلات اقدام کرده‌اند، همچنین شهرداری در راستای اقداماتی که باید برای زیبایی سطح شهر و معابر شهری انجام دهد نسبت به پیاده‌روسازی محله نیازمند اقدام کرده که چنین واحدهای صنفی مجدد نتوانند در این محله‌ها فعالیت داشته باشند.

شهردار کاشمر با اشاره به اینکه برای واحدهای صنفی ضایعاتی بلوار جانبازان نیز همچون محله نیازمند اقدام شده است، گفت: به‌زودی برای رفع مزاحمت جوشکاران و تعمیرگاه‌های حاشیه بلوار جمهوری اسلامی اقدامات جدی انجام می‌گیرد.

شهردار کاشمر با بیان اینکه در بند ۲۰ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها تعداد ۲۴ شغل مزاحم معرفی شده است که باید مدنظر این کمیسیون قرار گیرد، افزود: تعمیرگاه‌های اتومبیل و موتورسیکلت، جوشکاران و درب و پنجره‌سازان، کارگاه‌های تولیدی اعم از دکوراسیون و ام‌دی‌اف‌کاران، رنگ‌آمیزی خودرو علاوه بر سد معبر، دستگاه‌هایی دارند که ایجاد گردوغبار و انتشار بوی ناخوشایند، آلودگی محیط اطراف و سروصدا می‌کند در اولویت فعالیت این کمیسیون قرار دارد.

وی با اشاره به اینکه رفع سدمعبر از معابر شهری در اولویت این کمیسیون قرار دارد، گفت: تاکنون چندین مورد از مزاحمت‌های مختلف در خیابان‌های اصلی، مرکز شهر و خیابان‌های اطراف همچون امام‌خمینی، شهیدمدرس، قائم، امام‌خمینی یک، قائم ۴ در کمیسیون مطرح‌ و تعدادی بر اساس تبصره ۱ ماده ۵۵ پاک‌سازی و بر اساس بند ۲۰ این مشاغل به بازار روز انتقال یافت.

کوهسرخی گفت: این طرح باعث احیای بافت فرسوده محیط بازار روز شد و حدود ۱۲۴ واحد در حال انتقال به بازار روز هستند، به‌زودی مزاحمت‌های دست‌فروشان امام‌خمینی ۱ و قائم ۴ برطرف می‌شود و پاک‌سازی کامل محیطی اتفاق خواهد افتاد.

اقدامات شهرداری پیشرفت سایت ۳۴ هکتاری نهضت مسکن ملی را سرعت داد

شهردار کاشمر در ادامه به اقدامات صورت گرفته در نهضت ملی مسکن اشاره کرد و گفت: اقدامات شهرداری پیشرفت سایت ۳۴ هکتاری نهضت ملی مسکن کاشمر را سرعت داد.

وی یکی از خدمات مثبت و بی‌نظیر شهرداری کاشمر برای تسریع در اجرایی شدن واحدهای نهضت ملی مسکن را صدور پروانه ساختمانی با تخفیفات ویژه برشمرد و افزود: شروع عملیات آماده‌سازی سایت ۳۴ هکتاری و ۱۸۸ هکتاری توسط کارکنان واحد عمران و ماشین‌آلات شهرداری با همراهی اعضای شورای شهر کاشمر این اقدام دولت سیزدهم را سرعت بخشید.

کوهسرخی عنوان کرد: اجرای عملیات آماده‌سازی سایت ۳۴ هکتاری توسط شهرداری در کوتاهترین زمان ممکن شامل تسطیح تمامی سایت، خاک‌برداری، خاک‌ریزی، مخلوط ریزی و جدول‌کشی بود.

برخی ضایعاتی‌ها در کاشمر مکانی برای تجمع معتادان شده‌اند

شهردار کاشمر تصریح کرد: متقاضیان نهضت ملی مسکن به این باور رسیده‌اند که اقدامات دولت مردمی و انقلابی سیزدهم در به نتیجه رساندن نهضت ملی مسکن جدی است که یکی از این دلایل پیشرفت فیزیکی سریع سایت ۳۴ هکتاری با همراهی و اقدامات مجموعه مدیریت شهری و شورای اسلامی شهر کاشمر بوده است.

کوهسرخی افزود: قرارداد آماده‌سازی سایت‌های نهضت ملی مسکن شامل سایت ۳۴ هکتاری و ۱۸۸ هکتاری فی‌مابین شهرداری کاشمر و اداره کل راه و شهرسازی خراسان رضوی بر مبنای فهرست‌بهای راه و باند منعقد شده است و وضعیت انجام کار شهرداری بر مبنای همین فهرست‌بها پرداخت می‌شود که تاکنون بیش از ۴۰ میلیارد تومان به شهرداری کاشمر نیز پرداخت‌ شده است.

وی اشاره کرد: در راستای قانون جهش تولید مسکن و طرح نهضت ملی مسکن با حمایت شهرداری و کمک به تولید و توسعه مسکن در شهر کاشمر، مسکن ملی این شهر در ۵ سایت شامل سایت ۳۰ واحدی، سایت ۱۲۶ واحدی، سایت ۳۴ هکتاری و سایت ۱۸۸ هکتاری برنامه‌ریزی‌شده و به‌زودی نیز سایت دیگری در اراضی اوقاف که مساحت آن بیش از ۲۰ هکتار است برای اجرای طرح نهضت ملی مسکن پیش‌بینی‌شده است.

وی بابیان اینکه پروانه ساختمانی سایت ۳۰ واحدی و ۱۲۶ واحدی و واحدهای سایت ۳۴ هکتاری با تخفیفاتی که پیش‌بینی‌شده بود توسط شهرداری در اسرع وقت صادر و فعالیت ساختمانی شروع ‌شده است، گفت: با تغییر کاربری سایت ۳۴ هکتاری روبروی دانشگاه پیام نور و ورود به محدوده سایت ۱۸۸ هکتاری و سایتی که در اراضی اوقاف پیش‌بینی ‌شده حدود ۲۴۰ هکتار به وسعت و محدوده مسکونی شهر کاشمر اضافه شده است.

شهردار کاشمر گفت: سایت ۱۸۸ هکتاری گنجایش ۵۴۰۰ واحد مسکونی و سایت ۳۴ هکتاری گنجایش ۱۲۰۰ واحد مسکونی را دارد  که بر اساس مصوبات در هر قطعه زمین دو واحد مسکونی احداث خواهد شد.

تسریع در پروژه‌های عمرانی و افزایش خدمات شهری مهمترین اولویت

کوهسرخی در ادامه تسریع در پروژه‌های عمرانی و افزایش خدمات شهری را از جمله اولویت برنامه‌های سال ۱۴۰۳ مدیریت شهری کاشمر دانست و گفت: در اجرای عملیات طرح نهضت آسفالت معابر شهر کاشمر بر اساس بند «ک» تبصره (۱) قانون بودجه ۱۴۰۲ حدود ۷۰۰ تن قیر رایگان به شهرداری کاشمر اختصاص یافت که در این زمینه بتوانیم بخش عمده‌ای از معابر را روکش و آسفالت نماییم.

وی همچنین اذعان کرد: یکی از پروژه‌های شاخص کاشمر که در جنگل سید مرتضی در حال اجراست آبشار مصنوعی شهر کاشمر (با مشار) است که باهدف گذاری صورت گرفته و تا پایان سال جاری مجموعه به اتمام و مورد بهره‌برداری همشهریان و هموطنان قرار خواهد گرفت.

برخی ضایعاتی‌ها در کاشمر مکانی برای تجمع معتادان شده‌اند

کوهسرخی تصریح کرد: با توجه به خشکسالی‌های سال‌های اخیر و تنش آبی شدید در منطقه عملا شهروندان و مجموعه مدیریت شهری دغدغه خشک شدن جنگل سید مرتضی آن‌ها را نگران کرده بود که در این دوره از مدیریت شهری توانستیم ۱۲ هکتار از جنگل را احیا و کاشت درختان مثمر ازجمله، زیتون انجیر، عناب، سنجد و توت را رقم بزنیم.

وی بابیان اینکه با اقداماتی که در اجرای شبکه آبیاری و جداسازی آبیاری فضای سبز از آب شرب در کاشمر انجام گرفت رتبه اول را در بین شهرهای هم‌رده کسب کرده‌ایم، گفت: اجرای لوله‌گذاری به طول حدود ۲۵ کیلومتر و ارتقای سرانه فضای سبز و جنگلی کاشمر به بیش از ۱۷ مترمربع، اجرای فاز ۴ بولوار سید مرتضی و رفع نواقص سایر فازها، احداث چندین پارک محله و پارک بیش از ۲ هکتاری دانش و پارک بانوان محله قائم از اقدامات دیگر در راستای فضای سبز و مبلمان شهری بوده است.

شهردار کاشمر با اشاره به اینکه توجه به حوزه بازآفرینی شهری از اقدامات شهرداری کاشمر بوده است که در این حوزه نیز اقدامات عمرانی، خدماتی و تشویقی مختلفی برای نوسازی واحدهای این بافت‌ها انجام‌شده است، عنوان کرد: بیش از ۱۰۰ هزار مترمربع اجرای سنگ‌فرش و تایل فرش معابر، بیش از ۷۰ هزار مترمربع آسفالت معابر، ادامه فعالیت عمرانی اجرای دیوار ساحلی مسیل شرقی کاشمر، راه‌اندازی ۲ دفتر تسهیل گری گوشه‌ای از اقدامات انجام‌شده در حوزه بازآفرینی شهری بوده است.

کوهسرخی عنوان کرد: با پیگیری‌هایی که صورت گرفت تهیه بسته‌های تشویقی نوسازی بافت‌های فرسوده و ناکارآمد برای ۳۰۶ هکتار از مناطق پیش‌بینی‌شده در نظر گرفته شد.

وی گفت: در حوزه کسب درآمدهای پایدار نیز با احداث و احیای ۱۷۰ واحد تجاری، تکمیل واحدهای حاشیه بلوار جانبازان کنار سالن بحران، واحد تجاری دور میدان شهید مطهری، تالار بزرگ و زیبای امیر و شروع عملیات احداث واحدهای تجاری میدان بهار به مساحت بیش از ۴۰۰۰ مترمربع، تکمیل و تجهیز و بهره‌برداری ۲۴ واحد زائرسرای شهرداری از برنامه‌هایی بود که با بهره‌برداری از آن‌ها به سرمایه شهر افزوده شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha