• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403022316354
  • خبرنگار : 71368

بناهای تاریخی و ارزشمند تحت تملک شهرداری تهران به حیات باز می گردند

بناهای تاریخی و ارزشمند تحت تملک شهرداری تهران به حیات باز می گردند
عکس تزئینی است

مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران به همراه مدیرعامل صندوق توسعه، احیاء و بهره برداری اماکن تاریخی و سرپرست معاونت بافت و بناهای تاریخی اداره کل معماری و ساختمان در بازدید از بناهای واجد ارزش تحت تملک شهرداری تهران واقع در منطقه ۱۲، به بررسی وضعیت این بناها به منظور احیاء و بهره برداری مناسب از آن ها پرداختند.

به گزارش ایسنا، حامد سلیمی مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران به همراه شهاب طلایی مدیرعامل صندوق توسعه، احیاء و بهره برداری اماکن تاریخی، حمیدرضا حاجوی سرپرست معاونت بافت و بناهای تاریخی اداره کل معماری و ساختمان و تعدادی از کارشناسان حوزه بافت و بناهای تاریخی با حضور در منطقه ۱۲ از تعدادی از بناهای تاریخی تحت تملک شهرداری تهران در این منطقه بازدید کردند.

در این بازدید نیم روزه، وضعیت تعدادی از بناهای تاریخی و ارزشمند از جمله خانه علاء الدوله، تئاتر نصر، خانه اتحادیه، خانه پیرنیا، حمام نواب و ... به منظور مرمت، احیاء و بهره برداری متناسب با بنا مورد بررسی کارشناسی قرار گرفت.

حمیدرضا حاجوی سرپرست معاونت بافت و بناهای تاریخی اداره کل معماری و ساختمان شهرداری تهران نیز در جریان این بازدید با اشاره به همکاری های معاونت شهرسازی و معماری و شورای اسلامی شهر تهران در حوزه بافت و بناهای تاریخی و واجد ارزش، گفت: در این دوره مدیریت شهری، مصوبات بسیار خوبی در حوزه سیاستگذاری، بهره برداری، مرمت و احیاء بافت و بناهای تاریخی از شورای اسلامی شهر تهران اخذ شده است که این مصوبات، درب های زیادی را به سوی توسعه و مدیریت بافت و بناهای تاریخی و بهره برداران بناهای ارزشمند، مراجع صدور پروانه و مردم باز می کند.

وی ادامه داد: صدور پروانه مـرمت و احیاء و تعیین کاربرد بناهای تاریخی و ارزشمند شهر تهران یکی از مصوباتی است که اخیرا از سوی شهردار تهران ابلاغ شده است. این در حالی است که در ادوار گذشته، پروانه مرمت به صورت جداگانه صادر نمی شد و صرفا در قسمت توضیحات پروانه ساختمانی موضوعات مربوط به مرمت و احیا درج می شد. اکنون این مصوبه موجب همگرایی دستگاه های اجرایی دخیل در حوزه بناهای تاریخی و ارزشمند می شود.

حاجوی همچنین در خصوص بازدید صورت گرفته از بناهای ارزشمند منطقه ۱۲، اظهار داشت: این بازدید با هدف بررسی ظرفیت تعدادی از ابنیه تاریخی واقع در منطقه ۱۲ که تحت مالکیت شهرداری تهران هستند، انجام و مقرر شد با استفاده از ظرفیت مصوبه شورای اسلامی شهر و تدبیر مدیرکل معماری و ساختمان شهرداری تهران و همراهی مدیرعامل صندوق توسعه، احیا و بهره برداری اماکن تاریخی، هم افزایی بین سازمان های مربوطه برای احیاء و بهره برداری مناسب با حوزه کارکردی که مورد تایید مدیریت شهری و سازمان میراث فرهنگی و گردشکری است، صورت گیرد.

وی افزود: دغدغه ما این است که این اماکن واجد ارزش ضمن بازگشت به حیات، زیربار فرهنگی بروند و بتوانند هویت را به محلات بازگردانند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha