• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۱۶
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403022316357
  • خبرنگار : 30057

ارتقای سطح استاندارد محصولات پلیمری با تجهیزات تست و آزمون دانش‌بنیان داخلی

ارتقای سطح استاندارد محصولات پلیمری با تجهیزات تست و آزمون دانش‌بنیان داخلی

متخصصان یکی از شرکت‌های فناور با استفاده از تجهیزات آزمایشگاهی دانش‌بنیان تولید شده در کشور، اقدام به ارائه خدمات تخصصی اجرای آزمون‌های محصولات پلیمری کرد.

به گزارش ایسنا به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، سمیه مرادی، مدیرعامل این شرکت فناور با اشاره به تولید و ارزیابی کیفیت محصولات پلیمری با استفاده از تجهیزات پیشرفته و روش‌های بومی آزمایشگاهی گفت: با استفاده از محصولات آزمایشگاهی تولید شده در کشور توانستیم ضمن استقرار و پیاده‌سازی سیستم مدیریتی و فنی آزمایشگاه‌ها، زمینه بهبود محصولات دانش‌بنیان پلیمری را در کشور فراهم کنیم.

وی با بیان اینکه با استفاده از تجهیزات ایران‌ساخت، زمینه برای کسب استانداردهای بین‌المللی محصولات ایران‌ساخت فراهم شده است، افزود: تعیین مقدار دوده و خاکستر در لوله‌ها و اتصالات پلی اولفینی، ارزیابی درجه پراکنش رنگدانه یا دوده در پلیمرها، تعیین چگالی پلاستیک‌­های غیراسفنجی(روش غوطه‌وری)، اندازه‌گیری نرخ جریان جرمی مذاب، تعیین برگشت طولی، تعیین خواص کششی، تعیین پوسیدگی لوله و اتصالات پلیمری، تعیین مواد فرار در پلیمرها، تعیین مقاومت در برابر فشار داخلی، تعیین فشار هیدروستاتیک و آزمون Crush بخشی از خدمات این شرکت دانش‌بنیان به شمار می‌رود.

مدیرعامل این شرکت به معرفی قسمتی از تجهیزات این مجموعه پرداخت و یادآور شد: آزمون‌ها و خدمات آزمایشگاهی در این شرکت با تکیه بر تجهیزات تخصصی مانند دستگاه DSC، کپسول گاز نیتروژن و اکسیژن، کوره الکتریکی تیوپ‌دار، دیسکاتور، میکروسکوپ نوری، نازک‌بر، ترازو، دماسنج، تکیه‌گاه ثابت، پلاستومتر اکستروژنی، آون، کولیس، دستگاه CNC، دستگاه کشش، دستگاه تست لهیدگی و... صورت می‌گیرد.

مرادی تاکید کرد: طرح‌های بسیاری نظیر طرح قرارداد انجام تمام آزمون‌های جهاد کشاورزی جنوب و طرح شرکت گاز استان هرمزگان توسط این شرکت فناور اجرا شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha