• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۰
  • دسته‌بندی: نانو‌ فناوری
  • کد خبر: 1403022316361
  • منبع : ستاد ویژه توسعه فناوری نانو

بومی‌سازی گرانول‌های نانویی جهت حذف بوی نامطبوع از فاضلاب شهری

بومی‌سازی گرانول‌های نانویی جهت حذف بوی نامطبوع از فاضلاب شهری

با تولید و عرضه گرانول‌های نانویی یک شرکت دانش بنیان، بوی نامطبوع فاضلاب‌های شهری به حداقل رسیده است.

به گزارش ایسنا، این شرکت دانش بنیان که در حوزه  فیلتراسیون تاسیسات صنعتی و بهداشتی و حذف بوی نامطبوع از فاضلاب شهری فعالیت دارد، طی چند سال گذشته اقدام به تولید گرانول‌های نانویی برای حذف بوی نامطبوع از شبکه فاضلاب شهری کرده است.

سید محسن حسینی راوندی، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان درباره این محصول می‌گوید: «قبل از این که ما این محصول را تولید کنیم، نیاز کشور به چنین محصولاتی از آمریکا یا آلمان و با قیمت‌های ۵ تا ۱۰ برابر بالاتر تامین می‌شد، در حالی که این محصولات خارجی نیاز به تعمیر و نگهداری زیادی داشتند. محصولی که ما تولید کرده‌ایم در جایی که قبلا نمونه خارجی مورد آزمایش قرار گرفته و نتوانسته بود نیازهای صنعت را براورده کند، به کار گرفته شد که نتایج موفقیت‌آمیز به‌دست امد. این محصول کاملا قابل رقابت با نمونه خارجی بوده و حتی در برخی شاخص‌ها از آن‌ها نیز عملکرد بهتری دارد.»

حسینی راوندی می‌گوید: «این محصول براساس نیاز شرکت آب و فاضلاب کشور و با تحقیق و توسعه‌های لازم تولید شده است. هم دربخش فاضلاب‌های شهری و هم صنعتی مورد آزمایش قرا گرفته و تاییدیه‌های لازم برای آن دریافت شده است. بعد از تولید پایلوت، تولید صنعتی آن نیز انجام و در چند تصفیه خانه در کشور مورد استفاده قرار گرفته است.»

وی در مورد استفاده صنعتی این محصول ایرانی گفت: « ما برای شروع کار با چند شرکت داخلی که با چالش واردات محصولات مشابه خارجی روبرو بودند وارد مذاکره شدیم، از طریق بخش توسعه بازار ستاد نانو به این شرکت‌ها معرفی شدیم، رایزنی‌ها آغاز شد، تمام استانداردهای لازم را به این شرکت‌ها ارائه دادیم هر چند که اخذ بعضی از استانداردها بین ۶ ماه تا یک سال زمان نیاز داشت، در نهایت توانستیم کار با این شرکت‌ها را آغاز کنیم.»

وی معتقد است که با گسترش شهرها، تاسیسات تصفیه‌خانه‌ها به شهرها نزدیک شده‌اند و در حال حاضر نارضایتی عمومی یکی از مشکلات تصفیه‌خانه‌ها است. بعد از اجرای این سیستم جدیدی ایرانی و با گذشته نزدیک به سه سال، نارضایتی عمومی برطرف شده است.

به نقل  از ستاد نانو، مدیرعامل این شرکت دانش بنیان می‌گوید: «در صورت تامین ملزومات مورد نیاز برای صادرات، می‌توانیم نیم‌نگاهی به بازار صادراتی داشته باشیم. ما مزیت‌های رقابتی خوبی داریم برای مثال این سامانه تا یک سال نیاز به تعمیر و نگهداری ندارد. مطالعه بازار برای کشورهای همسایه انجام دادیم، جایی که نیاز آن‌ها از طریق اروپا یا امریکا تامین می‌شود که از نظر حمل و نقل خرید از ایران برای آن‌ها مقرون به صرفه‌تر است.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha