• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: حقوقی و قضایی
  • کد خبر: 1403022316369
  • منبع : قوه قضاییه

رئیس دیوان عالی کشور:

بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است

رئیس دیوان عالی کشور گفت: متاسفانه برخی افراد نقطه ضعف‌ها را به گونه‌ای جلوه می‌دهند که موجب ناامیدی در بین مردم می‌شود.

به گزارش ایسنا، حجت الاسلام محمدجعفر منتظری در جلسه شورای معاونین دیوان‌عالی کشور با اشاره به برگزاری دور دوم انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی افزود: روز گذشته انتخابات با حضور قشر وسیعی از مردم کشورمان برگزار شد، امیدواریم یک مجلس قوی و توانمند بتواند با ریل‌گذاری درست مشکلات را حل و اوضاع اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی را به سامان برساند.

منتظری با بیان اینکه متاسفانه برخی افراد نقطه ضعف‌ها را به گونه‌ای جلوه می‌دهند که موجب ناامیدی در بین مردم می‌شود، تصریح کرد: بزرگ‌نمایی مشکلات به ضرر کشور است، کشور ما سرمایه‌های فراوانی دارد که در تقابل با استکبار و مبارزه با صهیونیست و عملیات وعده صادق خوش درخشیده است.

رئیس دیوان‌عالی کشور پرهیز از بزرگ‌نمایی مشکلات و تمرکز بر اصل وحدت را یک راهبرد بسیار مهم و اساسی برای حل مشکلات و پیشرفت کشور عنوان کرد.

منتظری با تاکید بر لزوم انجام کار کارشناسی در نظام ارزشیابی کارکنان دیوان‌عالی کشور تصریح کرد: مجموعه دیوان‌عالی کشور به عنوان بالاترین مرجع قضایی به لحاظ شان و جایگاه باید برای سایر محاکم الگو باشد، لذا با یک کار کارشناسی، ملاک‌ها، مولفه‌ها و استانداردهای لازم در ارزشیابی کارکنان را شناسایی و اعمال کنند.

رئیس دیوان‌عالی کشور با اشاره به بازدیدهای به عمل آمده از دفاتر شعب دیوان‌عالی کشور گفت: برخی دفاتر انصافاً عملکردشان قابل تقدیر است و در برخی موارد نقصان و ضعف‌هایی مشاهده شد، لذا در ارزیابی‌ها نهایت دقت و عدل و انصاف را به خرج دهید و در ارائه گزارشات بر چگونگی انجام وظایف و عملکرد کارکنان توجه جدی داشته باشید.

منتظری از برگزاری همایشی با حضور رؤسای کل دادگستری استان‌ها با عنوان تبیین برنامه اجرایی سال ۱۴۰۳ دیوان عالی کشور در حوزه نظارت بر اجرای صحیح قوانین بر محاکم با تاکید بر سیاست‌های اجرایی موضوع اطاله دادرسی، اتقان احکام و رعایت حقوق ارباب رجوع در آینده‌ای نزدیک خبر داد.

حجت‌الاسلام‌ سید کریمی معاون قضایی دیوان عالی کشور، انصاری معاون برنامه‌ریزی و امور عمومی دیوان‌عالی کشور و  انصاری معاون قضایی رئیس دیوان‌عالی کشور در امور هیئت عمومی و همچنین علی اکبر بختیاری رئیس دفتر گزارشی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود ارائه دادند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha