• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۲۶
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022316370
  • خبرنگار : 71588

ژنرال بازنشسته صهیونیست: ورود به رفح با انگیزه سیاسی است

ژنرال بازنشسته صهیونیست: ورود به رفح با انگیزه سیاسی است

ژنرال سابق نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی از اهداف پشت پرده ورود ارتش این رژیم به رفح پرده برداشت.

به گزارش ایسنا، گادی چمنی، ژنرال سابق نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی و فرمانده سابق میدانی در عملیات‌های زمینی ضد مقاومت در غزه اعلام کرد ورود به رفح انگیزه سیاسی به دنبال دارد.

براساس گزارش روسیا الیوم، چمنی در ادامه افزود: «تقریبا مطمئن هستم که تنها دلیل این عملیات این است که ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی و بتسلئیل اسموتریچ، وزیر دارایی تهدید کرده‌اند که در صورت عدم عملیات نظامی در رفح کابینه منحل خواهد شد.»

وی همچنین تصریح کرد که اعزام نظامیان به رفح با هدفی سیاسی انجام گرفته و این مسأله به منزله عبور از خطوط قرمز نظامی است. این نظامی سابق گفت: «باید بررسی شود که در روز اول چه اتفاقی افتاده است که باید وارد رفح شد چرا که هیچ منطقی در پشت چگونگی ساماندهی عملیات در رفح و همچنین هیچ منطق سیاسی تضمین شده‌ای وجود ندارد.»

ژنرال سابق نیروهای ذخیره رژیم صهیونیستی اظهار کرد: «در میان ما افراطی‌ها وجود دارند و هدف آنها این است که ما را به سمت تشدید تنش سوق دهند.»

وی ادامه داد هرچه اوضاع جنگ پیچیده و دشوار بوده، اعضای تندرو کابینه جنگ نیز به تشدید آن با حمایت خود کمک کرده‌اند و برای مثال، یکی از فرصت‌هایی که اسموتریچ برای آن لحظه‌شماری می‌کند تا طرح و برنامه خود را اجرایی کند، کوچاندن اجباری عرب‌ها از شهر رفح است.

پیشتر روزنامه عبری معاریو نوشته بود که حمله به رفح پس از هفت ماه جنگ، کابینه نتانیاهو را به پایان کار نزدیک می‌کند و این حمله بحران بین‌المللی را برای رژیم صهیونیستی ایجاد کرده است.

معاریو همچنین نوشت: «سناریوی دیگر نیز موافقت کابینه اسرائیل با توافق تبادل اسرا تحت فشار آمریکاست که در نتیجه آن جنگ متوقف خواهد شد و طبق تهدیدهای بتسلئیل اسموتریچ و ایتامار بن گویر، ۲ وزیر تندرو، در چنین صورتی کابینه نتانیاهو سرنگون خواهد شد.»

در آغاز ماه مه، خانواده‌های نظامیان و اعضای ارتش رژیم صهیونیستی طوماری را به کابینه جنگ ارائه کردند تا قبل از آغاز عملیات در رفح، یک بررسی سیاسی و استراتژیک درباره آن انجام دهند.

رژیم صهیونیستی علی‌رغم محکومیت‌های بین‌المللی و منطقه‌ای همچنان در دویست و نوزدهمین روز جنگ، به تجاوزات خود به غزه ادامه می‌دهد.

رژیم اشغالگر پس از آنکه سه‌شنبه هفته گذشته گذرگاه مرزی رفح را اشغال و جریان ورود کمک‌ها به نوار غزه را متوقف کرد، قصد دارد به جنگ نسل‌کشی، قحطی و محاصره فلسطینی‌ها در غزه ادامه دهد. ارتش رژیم صهیونیستی با اشغال گذرگاه رفح، گذرگاه زمینی اصلی در نوار غزه که کمک‌ها از طریق آن وارد این باریکه ‌می‌شد را بست؛ اقدامی که خطر تشدید فاجعه انسانی را به‌ویژه به دلیل کمبود مواد غذایی و سوخت به همراه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha