• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۰:۵۵
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022316414
  • خبرنگار : 71592

تظاهرات فلسطینی‌های النقب علیه سیاست تخریب و آوارگی رژیم صهیونیستی

تظاهرات فلسطینی‌های النقب علیه سیاست تخریب و آوارگی رژیم صهیونیستی

صدها فلسطینی در پاسخ به فراخوان کمیته عالی عرب‌های منطقه اشغالی «النقب» فلسطین و کمیته عالی پیگیری امور فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی و نیز در واکنش به تخریب ۴۷ خانه مسکونی توسط رژیم صهیونیستی، در النقب علیه سیاست آوارگی و تخریب این رژیم تظاهرات کردند.

به گزارش ایسنا، در این تظاهرات علیه تخریب منازل فلسطینیان، مسوولان محلی، کمیته عالی ویژه پیگیری امور فلسطینی‌ها در اراضی اشغالی و نمایندگان جنبش‌های ملی شرکت داشتند. رژیم صهیونیستی مدعی است هدف از این سیاست تخریب ساخت خیابان است.

بولدوزرها و ماشین‌آلات سنگین رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه با حمایت پلیس این رژیم تخریب ۴۷ منزل متعلق به خاندان ابوعصا در وادی الخلیل در نزدیکی روستای ام بطین واقع در منطقه النقب در اراضی اشغالی ۴۸ را آغاز کرد.

کمیته عالی عرب‌های النقب اعلام کرده بود: رژیم صهیونیستی تلاش می‌کند تا خاندان ابوعصا را مجبور به مهاجرت به مناطق دیگر کند و یکی از خیابان‌های خود را گسترش دهد.

به نقل از سایت خبری العربی الجدید، این کمیته در بیانیه فراخوان خود برای تظاهرات خواستار حمایت و کمک به مردم روستا برای بازسازی خانه‌ها، تحکیم ایستادگی و خنثی کردن طرح‌های «ایتامار بن گویر» وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی برای آوارگی و پاکسازی قومی شد.

کمیته مذکور اعلام کرد یک «صندوق حمایتی» برای تقویت ایستادگی اهالی النقب و نیز هماهنگی برای اعلام اعتصاب عمومی در واکنش به جنایت تخریب تاسیس شده است. 

این کمیته اعلام کرد: تلاش برای خنثی کردن طرح‌های آوارگی نژادپرستانه ادامه دارد. ما قبل از بن گویر (اینجا) بودیم و پس از بن گویر خواهیم ماند و سرنوشت فاشیست‌ها در زباله‌دان تاریخ است.

در این راستا، ایتامار بن‌گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی روز چهارشنبه در شبکه اجتماعی ایکس نوشت تخریب ده‌ها خانه در النقب گامی مهم در راستای باز پس‌گیری قدرت است. وی گفت: پلیس اسرائیل جنگ بی رحمانه‌ای علیه کسانی که زمین را گرفتند و به دنبال ایجاد واقعیت دیگری هستند، آغاز خواهد کرد.
 

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha