• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۰۲
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022316425
  • خبرنگار : 50042

مدیرکل اوقاف گیلان خبر داد

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۳۸۲ بقعه شاخص گیلان

برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۳۸۲ بقعه شاخص گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل اوقاف گیلان از برگزاری جشن‌های دهه کرامت در ۳۸۲ بقعه متبرکه شاخص گیلان خبر داد و گفت: مراسم شاخص استانی با حضور حجت‌الاسلام موسوی متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف ۲۵ اردیبهشت‌ماه در آستان خواهر امام رشت برگزار می‌شود.

حجت‌الاسلام تدینی در جمع خبرنگاران با اشاره به آغاز جشن‌های دهه کرامت همزمان با ولادت حضرت معصومه(ع) در ۳۸۲ بقعه متبرکه گیلان اظهار کرد: برگزاری جشن‌هایی با حضور دختران در بقاع متبرکه و  جشن تکلیف از برنامه‌های برجسته بقاع متبرکه به مناسبت ولادت حضرت معصومه(س) و روز دختر بوده است.

مدیرکل اوقاف وامور خیریه گیلان با بیان اینکه ۱۳ مراسم محوری در شهرستان‌های گیلان به مناسبت دهه کرامت و با عنوان نکوداشت امامزادگان و بقاع متبرکه برگزار می‌شود، گفت: مراسم شاخص استانی با حضور حجت‌الاسلام موسوی متقی، مدیرکل امور فرهنگی سازمان اوقاف ۲۵ اردیبهشت‌ماه در آستان خواهر امام رشت برگزار می‌شود، در این مراسم از ۱۰۴ نفر از خدام سادات، اعضای هیئت امنا، خیرین، ائمه جماعات امامزادگان و بقاع متبرکه و خانواده شهدا تجلیل می‌شود.

تدینی از برپایی ایستگاه‌های صلواتی در ۸۷ بقعه متبرکه خبر داد و تصریح کرد: علاوه‌بر نورافشانی در شب میلاد امام رضا(ع) در بقاع شاخص گیلان، مراسم جشن و مولودی خوانی در طول دهه کرامت در بقاع متبرکه برگزار می‌شود. همچنین به مناسبت دهه کرامت ۴۰ محفل انس با قرآن کریم در بقاع متبرکه تدارک دیده شده است.

وی بیان کرد: برگزاری آیین غبارروبی بقاع متبرکه شاخص، قرائت زیارت امین‌الله در طول دهه کرامت و حضور خدام آستان قدس رضوی در بقاع استان و اجرای مراسم از دیگر برنامه‌های بقاع متبرکه گیلان در دهه پیش رو است.

تدینی گفت: برای بهره‌مندی همه اقشار جامعه به ویژه افرادی که به دلیل مشکلات جسمی قادر به حضور در جشن‌ها نیستند خدام بقاع متبرکه در مدارس، بیمارستان‌ها، آسایشگاه‌ها حضور یافته و با اهدای گل، گرداندن پرچم بقعه و توزیع تبرکات بقاع متبرکه این دهه را گرامی خواهند داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha