• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۲
  • دسته‌بندی: سلامت
  • کد خبر: 1403022316435
  • خبرنگار : 71664

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت اعلام کرد

فعالیت ۲۳ بیمارستان تخصصی کودکان در کشور / تامین منابع درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال

فعالیت ۲۳ بیمارستان تخصصی کودکان در کشور / تامین منابع درمان رایگان کودکان زیر ۷ سال

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با اشاره به فعالیت ۲۳ بیمارستان تخصصی کودکان در کشور و همچنین طرح درمان رایگان کودکان زیر هفت سال گفت: نگران تامین هزینه‌های درمان رایگان این کودکان نباشید و منابع مورد نیاز این طرح در کانون توجه قرار دارد.

به گزارش ایسنا، دکتر محمد مهدی ناصحی در آیین رونمایی از واکسن‌های پونوموکوک و روتاویروس که صبح یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت همزمان با آیین افتتاحیه «پویش ملی کودک سالم، ایران سلامت» برگزار شد، اظهار کرد: طرح‌های درمانی حمایتی کودکان از یک نگاه علمی برخوردار است. سلامت کودکان از منظر روانی و جسمانی در میزان سلامت جامعه نقش دارد.

وی با بیان اینکه پنج دهک نخست جامعه تحت پوشش بیمه سلامت به صورت رایگان قرار گرفته‌اند، افزود: همچنین سایر دهک‌های جامعه با هزینه حداقلی از خدمات بیمه سلامت ایران برخوردار شده‌اند. هدف از ارائه بیمه سلامت برای ۵ دهک نخست جامعه به صورت رایگان، افزایش میزان دسترسی به خدمات درمانی و کاهش پرداخت از جیب مردم است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت با بیان اینکه ۱۰۷ گروه بیماری پرهزینه از حمایت صندوق بیماری‌های خاص و صعب‌العلاج برخوردار هستند، اظهار کرد: تمام این خدمات در بخش‌های سرپایی و بستری ارائه می‌شود. همچنین بیماری‌هایی که جزو ۱۰۷ گروه بیماری پرهزینه نیستند با پرداخت‌های اضافه بر سازمان از حمایت‌های سازمان بیمه سلامت ایران برخوردار می‌شوند.

وی با بیان اینکه طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال در کشور اجرا می‌شود، افزود: پیش از سال جاری، طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال در برخی از مراکز درمانی مانند بیمارستان «مفید» اجرا شد. بر اساس برنامه‌ریزی‌های انجام شده بودجه ۲.۵ همتی برای طرح درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال در نظر گرفته‌ایم. هدف از تصویب بودجه ۲.۵ همتی این است که برای تداوم طرح مشکلی وجود نداشته باشد.

ناصحی خطاب به روسای دانشگاه‌های علوم پزشکی گفت: نگران تامین هزینه‌های درمان رایگان کودکان کمتر از ۷ سال نباشید. بر اساس توافقی که که با معاون درمان وزارت بهداشت صورت گرفته، ۶۰ درصد از هزینه‌های اسناد دریافتی بیمارستان‌ها پرداخت می‌شود. اگر یک مرکز درمانی نسبت به ارائه اسناد خود اقدام نکرده باشد مبلغی به عنوان علی‌الحساب به حساب آنها واریز می‌شود. ۲۳ بیمارستان تخصصی کودکان در کشور فعالیت می‌کنند و منابع مورد نیاز آنها در کانون توجه قرار دارد.

وی درباره پوشش بیماری‌های صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج نیز گفت: بیماران SMA، هموفیلی، سرطان‌ها و کاشت حلزون شنوایی به صورت ۱۰۰ درصدی تحت پوشش بیمه قرار دارند. همچنین بیماری‌های متابولیکی که شامل ۲۵ بیماری می‌شود از خدمات صندوق حمایت از بیماران خاص و صعب‌العلاج برخوردار هستند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۳ ۱۲:۲۳

مادر من بیمه سلامت هست اما هر بار که بیمه اش تموم مشه کلی پول بابت تمدید اون می دیم. کجاش رایگانه؟