• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۴
  • دسته‌بندی: جامعه، شهری
  • کد خبر: 1403022316437
  • خبرنگار : 71505

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران عنوان کرد

ضرورت ارائه مستندات گزارش‌های ارائه شده در شورا از سوی شهرداری تهران

ضرورت ارائه مستندات گزارش‌های ارائه شده در شورا از سوی شهرداری تهران

رئیس کمیته نظارت و حقوقی شورای شهر تهران بر لزوم ارائه مستندات گزارش های ارائه شده در شورا از سوی شهرداری تهران تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مهدی اقراریان در دویست و سی و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران در نطق پیش از دستور خود گفت: متأسفانه شاهد حجم زیادی از تخریب در برخی رسانه‌ها علیه منتقدین شهرداری بودیم. روایت‌ها و مسائلی به جامعه منتقل شد که در ملاقات های مردمی و فضای مجازی افرادی سوالاتی را در مورد آن از بنده پرسیدند.

وی افزود: افرادی پس از اظهارات شفاف رئیس شورای شهر تهران مبنی بر اینکه قرارداد چین برای نماینده های شورا محرمانه نیست، با رسانه ها مصاحبه کردند و گفتند قرارداد برای نماینده‌ها محرمانه است.

عضو شورای شهر تهران به تذکر خود در ۱۰ بهمن ماه سال ۱۴۰۲ مبنی بر درخواست از شهردار برای ارائه گزارش اقدامات حوزه حمل و نقل اشاره و تأکید کرد: در همان تاریخ رئیس شورا این تذکر را مکاتبه کرد و پس از گذشت سه ماه از تاریخ این تذکر، هیچ پاسخی داده نشد و من این موضوع را چند بار پیگیری کردم. در پی بی پاسخ ماندن این تذکر شاهد این بودیم که موضوعاتی در خصوص حمل و نقل در حال مطرح شدن است.

وی با بیان اینکه در ۹ اردیبهشت ماه در یک دروغ پردازی رسانه ای برخی رسانه ها تلاش کردند جلسه را به آبستراکسیون ترجمه کنند، گفت: رئیس شورا در این خصوص توضیح داد اما بنده باید به صورت شفاف بیان کنم که آن جلسه با حضور شهردار تهران آغاز شد و در ادامه جلسه معاون حمل و نقل گزارش خود را ارائه کرد و مسئله بعدی ورود اعضای شورا به موضوع بود. رسانه ها مطلع باشند که ما دو نوع جلسه داریم که شامل رسمی و غیر رسمی است. جلسه رسمی تا ساعت ۱۲ است و برای تمدید به مدت نیم ساعت رأی گیری شد و تا ۱۲:۳۰ تمدید صورت گرفت.

اقراریان ادامه داد: مفهوم آبستراکسیون برای جلسه رسمی است نه غیر رسمی؛ ما تا ساعت ۱۲:۵۵ در صحن شورا حضور داشتیم و دور اول گفت و گوها صورت گرفت و جلسه غیررسمی شد. تداوم جلسه غیررسمی مدنظر جمعی از اعضا نبود. امکان پذیر بود که شهردار در جلسه رسمی دیگری در صحن ابهامات را بیان می کرد.

وی با بیان اینکه در جلسات مختلف همکاران ما نکاتی را مطرح می کنند که مستندات آن صحبت ها در اختیار بنده به عنوان عضو شورا قرار نمی گیرد، تاکید کرد: چگونه بنده می توانم در مورد گزارشی قضاوت کنم که مستندات آن در اختیار من نیست؟ ضرورت دارد اگر قرار است گزارشی ارائه شود مستندات در اختیار ما قرار بگیرد.

اقراریان با بیان اینکه متن قرارداد با پیوست ها، زمان بندی اجرای قراردادها، نقش شرکت پلی چانگدا و نحوه تهاتر، لیست کامل تجهیزات توافق شده در حوزه حمل و نقل عمومی و هوشمندسازی، نحوه انتخاب تجهیزات بر اساس خدمات پس از فروش و فضای رقابتی چین و تعداد سفرها و افراد حاضر در سفر به چین برای عقد قرارداد از جمله مواردی بود که ما درخواست گزارش کردیم، گفت: وزیر صمت نکاتی را در مورد تأمین اتوبوس در پاسخ به خبرنگار صدا و سیما مطرح کرد و ابهاماتی برای ما وجود داشت.

وی ادامه داد: کسانی که می گویند قرارداد نباید در اختیار اعضای شورا قرار بگیرد به مصوبه ای که خودشان تصویب کردند مراجعه کنند. در تبصره چهارم شهرداری تهران مکلف است گزارشات خود را در مقطع زمانی سه ماهه ارائه دهد و با رعایت سقف اعتبارات، لیست تجهیزات را طی گزارشی به شورا ارائه کند.

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران به صراحت بیان کرد که قرارداد در اختیار او قرار نگرفته اما رسانه ها مطرح کردند که فهرست به دست او رسیده در حالی که این اقدام انجام نشده بود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha