• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۱۶
  • دسته‌بندی: سیاست داخلی
  • کد خبر: 1403022316438
  • خبرنگار : 71480

ظهره‌وند: می‌توان دامنه برگزاری انتخابات الکترونیکی را گسترش داد

ظهره‌وند: می‌توان دامنه برگزاری انتخابات الکترونیکی را گسترش داد

منتخب مردم تهران در دوازدهیمن دوره مجلس شورای اسلامی با اشاره به مزایای برگزاری انتخابات الکترونیکی،گفت: می‌توان دامنه برگزاری انتخابات الکترونیکی را در دوره‌های بعد گسترش داد.

ابوالفضل ظهره‌وند در گفت‌وگو با ایسنا، درباره برگزاری الکترونیکی انتخابات مجلس شورای اسلامی برای اولین بار در تهران و ۷ حوزه انتخابیه دیگر در روز ۲۱ اردیبهشت، اظهار کرد: تجربه شرکت در انتخابات الکترونیکی از چند جهت برای من جالب بود از این جهت که فرایند رای‌گیری خیلی خوب و سریع انجام شد و کار با این دستگاه‌ها ساده بود. همچنین انتخابات الکترونیکی موجب صرفه‌جویی در وقت شد. برخی برای رای‌دادن دقیقه نودی عمل می‌کنند و در لحظات آخر به شعب اخذ رای می‌روند که موجب ایجاد صف‌های شلوغ در شعب اخذ رای می‌شد، اما برگزاری انتخابات الکترونیکی این مشکل را حل کرد و در واقع به افراد و وقت آنها احترام گذاشت.

وی ادامه داد: انتخابات الکترونیکی موجب صرفه‌جویی در هزینه‌ها هم می‌شود و شمارش آرا را سریعتر می‌کند و از این جهت مزایای زیادی دارد. به نظر من این از شیوه انتخابات می‌توان برای دوره‌های بعد هم بهره برد مخصوصا که امکان استفاده از صندوق های سیار هم وجود دارد و بهتر است شعب اخذ رای الکترونیکی افزایش یابد.

منتخب مردم تهران در دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی همچنین گفت: البته چند نکته هم در برگزاری این انتخابات وجود داشت که باید مدنظر مجریان باشد. اول اینکه این دغدغه وجود داشت که افراد بی‌سواد نتوانند با صندوق الکترونیکی کار کنند بنابراین آموزش بیشتر به این افراد ضروری است. از سویی یک نفر از عوامل برگزاری انتخابات سر صندوق حضور داشت و افراد را راهنمایی می‌کرد اما او می‌توانست مشاهده کند که مردم به چه کسانی رای می‌دهند که این مورد باید اصلاح شود. به نظرم می‌شد علاوه بر کد داوطلبان، چهره آنها هم به مردم نمایش داده شود تا مردم راحت‌تر رای دهند. اثر انگشت هم حذف شده و بود و ارائه یکی از مدارک هویتی کافی بود ولی به نظرم باید سازوکاری دیده شود که جز مدرک هویتی، حضور خود فرد هم در شعبه اثبات شود.

ظهره‌وند در پایان با بیان اینکه برگزاری انتخابات الکترونیکی تجربه خوب و مفیدی بود، گفت: می‌توان با رفع ایرادات موجود، دامنه برگزاری انتخابات الکترونیکی را گسترش داد زیرا این شیوه مزایای زیادی دارد و در دنیا هم مورد استفاده قرار گرفته است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha