• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۴۳
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022316465
  • خبرنگار : 71516

طرح تل آویو برای اداره غزه بعد از جنگ

طرح تل آویو برای اداره غزه بعد از جنگ

رسانه‌های عبری طرح رژیم صهیونیستی برای اداره غزه بعد از جنگ را فاش کردند.

به گزارش ایسنا، شبکه «کان» رژیم صهیونیستی گزارش داد طرح «روز بعد از جنگ» در شورای امنیت داخلی این رژیم بررسی شده و به زودی در کابینه مطرح خواهد شد.

این طرح شامل کنترل نظامی و غیرنظامی تل آویو بر غزه برای یک دوره موقت بین ۶ ماه تا یک سال است و در نهایت اداره غزه به طرف‌های محلی که با «اسرائیل» دشمن نباشند، منتقل می‌شود.

براساس این طرح خدمات برای ساکنان غزه از طریق شرکت‌های عربی خصوصی فراهم می‌شود.

در این راستا، کانال ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد: تا زمانی که یک رویکرد سیاسی وجود نداشته باشد که خلایی را که بعد از عقب نشینی ارتش از غزه ایجاد می‌شود، پر کند، ارتش در نوار غزه گرفتار خواهد بود.

این کانال افزود: باید جایگزینی برای حماس ایجاد شود. تا زمانی که سیاستی وجود نداشته باشد احتمالا ارتش باید به مناطقی که قبلا وارد آن شده بود، بازگردد.

سایت واللا نیز گزارش داد: پیش بینی‌های ارتش حاکی از این است که با به نتیجه نرسیدن مذاکرات درباره آزادی اسرا، دستاوردها در غزه به تدریج از دست برود. ارتش، کابینه بنیامین نتانیاهو را به عدم بهره برداری از دستاوردهای عملیاتی در غزه برای تحقق پیشرفت سیاسی متهم کرده است.

طبق گزارش کانال ۱۳ عبری زبان، هرتزی هالوی، رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی از بنیامین نتانیاهو به دلیل جنگی که ارتش در غزه به راه انداخته است، انتقاد کرد.

این کانال عبری افزود این انتقادات و اظهارات تند در یکی از گفت‌وگوهایی که در آخر هفته انجام شد، صورت گرفت.

هالوی گفت، ارتش دوباره به جبالیا حمله می‌کند زیرا «هیچ تحرک سیاسی که منجر به ایجاد یک نهاد حاکم غیر از حماس در نوار غزه شود، وجود ندارد» و ما باید بارها و بارها در آنجا (جبالیا) و در مناطق دیگر (در نوار غزه) به منظور برچیدن زیرساخت‌های حماس کار کنیم.

او در اشاره به اینکه حمله ارتش اشغالگر به غزه خسته کننده، ناامیدکننده و بیهوده است، آن را یک تلاش «سیزیفی» خواند.

به گزارش کانال ۱۳ عبری، مقامات ارشد ارتش اشغالگر نیز از نتانیاهو و دولتش خواستند تا در جنگ با غزه تصمیم بگیرند و استراتژی تدوین کنند.

مقامات ارشد حکومت اشغالگر همچنین در هفته‌های اخیر به نتانیاهو هشدار داده‌ و گفته‌اند که رفتار رژیم صهیونیستی و این واقعیت که دولت در مورد «روز بعد» در غزه تصمیم نمی‌گیرد «به سادگی جان مردم را به خطر می‌اندازد.»

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha