• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۱:۵۱
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022316482
  • خبرنگار : 71588

با استقبال از مصوبه مجمع عمومی سازمان ملل

الجزایر: ایجاد کشور فلسطین امری قطعی است

الجزایر: ایجاد کشور فلسطین امری قطعی است

الجزایر از تصویب قطعنامه‌ مجمع‌ عمومی سازمان ملل متحد در حمایت از درخواست فلسطین برای عضویت کامل در این نهاد بین‌المللی استقبال کرد.

به گزارش ایسنا، مجمع‌عمومی سازمان ملل جمعه ۲۱ اردیبهشت قطعنامه‌ای را تصویب کرد که در آن تأیید شد کشور فلسطین شرایط عضویت کامل در سازمان ملل را مطابق با ماده ۴ منشور سازمان ملل متحد برآورده می‌کند و بنابراین باید به‌عنوان عضوی از سازمان پذیرفته شود.

در همین رابطه وزارت خارجه الجزایر با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد تصویب این قطعنامه تاییدکننده توافق جامعه جهانی با سه پیام سیاسی بسیار روشن، دقیق و مهم در قبال شهرک‌سازی رژیم صهیونیستی در این شرایط حساس است که مسأله فلسطین با آن روبه‌رو است.

براساس گزارش روسیا الیوم، این وزارتخانه اعلام کرد اولین پیام این است که تشکیل کشور فلسطینی یک ضرورت است که با توجه به تلاش برای دستیابی به راه‌حلی جامع و فراگیر برای درگیری فلسطین و رژیم صهیونیستی، دستکاری، تعلل و طفره‌روی و یا بدبینی را نمی‌پذیرد.

وزارت خارجه الجزایر همچنین تاکید کرد دومین پیام این است که تشکیل این کشور فلسطینی باید نقطه شروع و هدف هر روند سیاسی جدی باشد که حل و فصل عادلانه، پایدار و نهایی نزاع فلسطین و رژیم صهیونیستی را هدف خود قرار دهد.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرد سومین پیام نیز این است که جامعه بین‌المللی نمی‌پذیرد شهرک‌نشینان صهیونیست حق وتوی تشکیل کشور فلسطین را داشته باشند زیرا این کشور نتیجه یک اجماع بین‌المللی است و اشغالگران نمی‌توانند آن را دست‌کم بگیرند یا مقابل آن بایستند.

وزارت خارجه الجزایر تاکید کرد، این کشور به تداوم تلاش‌های خود در شورای امنیت در راستای هماهنگی کامل با برادران فلسطینی و سایر برادران عرب خود و همچنین با همه فضاهای وابسته به آن که از مساله فلسطین حمایت می‌کنند، چشم امید دوخته است. تداوم این اجماع بین‌المللی درباره تشکیل یک کشور مستقل و دارای حاکمیت فلسطینی، تنها راه حل مسأله فلسطین و بازگرداندن صلح، امنیت و ثبات در منطقه «خاورمیانه» است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha