• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۰۷
  • دسته‌بندی: غرب آسیا و آفریقا
  • کد خبر: 1403022316495
  • خبرنگار : 71496

مهمترین تحولات غزه در دویست و نوزدهمین روز جنگ

مهمترین تحولات غزه در دویست و نوزدهمین روز جنگ

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی در دویست و نوزدهمین روز از جنگ به بمباران مناطق مختلف نوار غزه ادامه می‌دهند، در مقابل نیروهای مقاومت فلسطین در شمال و جنوب نوار غزه با اشغالگران مقابله کردند.

به گزارش ایسنا، نظامیان اشغالگر صهیونیست برای دویست و نوزدهمین روز متوالی با انجام ده‌ها حمله هوایی و توپخانه و کشتار غیرنظامیان در بحبوحه وضعیت انسانی فاجعه بار در نوار غزه به جنایت نسل کشی، محاصره و آواره شدن بیش از ۹۰ درصد جمعیت این باریکه ادامه می‌دهند.

کانال ۱۳ عبری زبان نیز گزارش داد موشکی از سمت غزه به سمت «ریعیم» بدون به صدا درآمدن آژیرهای هشدار شلیک شد.

روزنامه صهیونیستی معاریو نیز نوشت که سرلشکر «یوگاو بار ششت»، معاون نظارت بر سیستم امنیتی در جریان درگیری با مقاومت روز جمعه در غزه مجروح شده است.

جنوب نوار غزه

رژیم صهیونیستی تصمیم گرفت حملات خود را تا مرکز شهر رفح شامل اردوگاه «الشابوره» گسترش دهد که در نتیجه آن ده‌ها هزار آواره و سکنه مجبور به کوچ شدند.

همچنین حملات هوایی ۲۴ ساعت گذشته دشمن صهیونیستی به رفح موجب شهادت ۱۸ شهروند فلسطینی و زخمی شدن ۶ تن شد.

۹ تن از اعضای خانواده «الحشاش» در بمباران خانه‌شان در منطقه «عریبة» در شمال رفح و سه شهروند نیز در بمباران محله السلام به شهادت رسیدند.

مهمترین تحولات غزه در دویست و نوزدهمین روز جنگ
تصویری از حمله اشغالگران

چهار شهروند فلسطینی از خانواده «الشاعر» در بمباران مشابهی علیه محله السلام در شرق رفح به شهادت رسیدند.

اشغالگران هنوز ۲ گذرگاه رفح و کرم ابوسالم در جنوب شرق این شهر را برای ششمین روز پیاپی مسدود کردند و اجازه ارسال کمک‌ها و یا خروج بیماران و زخمی‌ها را نمی‌دهند.

همچنین در حمله بامداد امروز یکشنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به منطقه «عریبه» در شمال غرب رفح، ۹ فلسطینی که بیشترشان کودک بودند، به شهادت رسیدند.

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین امروز اعلام کرد که نقاط تجمع نیروهای دشمن صهیونیستی در شرق رفح را با راکت هدف قرار داده است.

مهمترین تحولات غزه در دویست و نوزدهمین روز جنگ
نیروهای مقاومت فلسطین

این در حالی است که روز شنبه، تانک‌های ارتش رژیم صهیونیستی آنچه از فرودگاه بین‌المللی غزه در شرق شهر رفح باقی مانده بود منهدم کردند.

شاهدان عینی گفتند که نیروهای اسرائیلی باقیمانده ساختمان فرودگاه واقع در شرق گذرگاه رفح را در منطقه‌ای نزدیک به مرز مصر منفجر کردند که بر اساس گزارش آناتولی منجر به تخریب کامل آن شد.

رسانه‌های عبری صحنه‌هایی از منفجر کردن بقایای فرودگاه توسط ارتش اشغالگر منتشر کردند، به طوریکه یک کلیپ ویدئویی نشان می‌دهد که یک تانک اسرائیلی در منطقه‌ای نزدیک به ساختمان فرودگاه قبل از منفجر شدن و بلند شدن دود از آن ایستاده است.

روی شارون، خبرنگار نظامی شبکه رسمی رادیو و تلویزیون اسرائیل نیز در حساب کاربری خود در پلتفرم ایکس با انتشار تصویری از فرودگاه نوشت: فرودگاه یاسر عرفات (غزه) دیروز (شنبه).

هدف قرار دادن این فرودگاه در چارچوب عملیات نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در روز دوشنبه در شهر رفح انجام می‌شود که علیرغم هشدارهای بین‌المللی در مورد گسترش عملیات نظامی، موج گسترده‌ای از کوچ اجباری را به دلیل شدت حملات ایجاد کرد.

همچنین در خبری دیگر الجزیره گزارش داد شرکت مخابرات فلسطین از قطع اینترنت ثابت در مناطق جنوب نوار غزه به دلیل تجاوزات رژیم صهیونیستی خبر داد.

این شرکت اعلام کرد که کارکنان آن سخت کار می‌کنند تا خدمات را در سریع‌ترین زمان ممکن بازگردانند.

مرکز نوار غزه

در حمله اشغالگران در خیابان «ابو حسنی» در شهر دیرالبلح در مرکز نوار غزه ۶ شهروند از جمله دکتر محمد قزعاط و پسرش دکتر یوسف قزعاط به شهادت رسیدند.

نیروهای دفاع مدنی فلسطین پس از حمله جنگنده‌های دشمن به منزل خانواده «اللوح» در اردوگاه دیر البلح، اجساد ۹ شهید را از زیر آوارها بیرون آورده و چند زخمی را منتقل کردند.

جنگنده‌های رژیم اشغالگر یک منطقه واقع در خیابان صلاح الدین در دیرالبلح را که ده‌ها چادر آوارگان در اطراف آن برپا بود، بمباران کردند.

مهمترین تحولات غزه در دویست و نوزدهمین روز جنگ
حملات به اردوگاه الجدید

همچنین این جنگنده‌ها، اردوگاه الجدید در غرب اردوگاه النصیرات را ۲ بار هدف قرار دادند.

در حمله اشغالگران به چادری در منطقه «بئر ابو صلاح» در شهرک «الزوایده» در مرکز نوار غزه سه شهروند فلسطینی به شهادت رسیدند.

به گزارش المیادین، خودروهای اشغالگران صهیونیست پس از شلیک به شرق دیرالبلح و المغازی در مرکز نوار غزه، با پیشروی جزئی، در منطقه حائل واقع در شمال شرق دیرالبلح شروع به تخریب منطقه کردند.

خبرنگار شبکه خبری الجزیره نیز از شهادت ۲ پزشک در حمله عصر شنبه اشغالگران صهیونیست به دیر البلح در مرکز نوار غزه خبر داد.

به گفته این منبع، منطقه اطراف خیابان «المدارس» در دیرالبلح به شدت ویران شده است.

شهرداری النصیرات نیز به الجزیره گفت: تمام شدن سوخت در ۴۸ ساعت فاجعه بار خواهد بود.

شهردار نصیرت افزود: تمام شدن سوخت ظرف ۴۸ ساعت خبر از یک بحران انسانی و بلایای جدی بهداشتی و زیست محیطی می‌دهد. ما اشغالگران را مسؤول کامل هرگونه فاجعه انسانی که در هر لحظه به دلیل تمام شدن سوخت رخ می‌دهد، می دانیم.

وی ادامه داد: از همه سازمان‌های بین‌المللی می‌خواهیم که برای تامین سوخت چاه‌های آب و پمپ‌های فاضلاب مداخله کنند.

شهر غزه و شمال نوار غزه

عملیات یورش اشغالگران به محله الزیتون در جنوب شهر غزه برای چهارمین روز همزمان با حملات هوایی شدید به چند منزل ادامه دارد.

۱۰ تن از اعضای خانواده «الاشرم» در بمباران خانه‌شان واقع در محله الصبره در شهر غزه به شهادت رسیده و پیکرهای آنها به بیمارستان «المعمدانی» منتقل شدند.

سخنگوی نیروهای دفاع مدنی غزه گفت: در محله الزیتون یک تن از اعضای خانواده «الدحدوح» که به دلیل شدت حملات دسترسی به آن ممکن نبود، از زیر آوارها بیرون آورده شد.

همچنین جنگنده‌های دشمن ده‌ها خانه واقع در شمال نوار غزه را ویران کردند.

گردان‌های القسام نیز تاکید کرد نیروهای دشمن را در خیابان هشت محله الزیتون در غزه با خمپاره‌های سنگین هدف قرار داد.

یکی از فرماندهان میدانی در نوار غزه در گفت‌وگو با شبکه خبری المیادین اظهار کرد: مقاومت طی ۲ روز گذشته نیروهای ارتش اشغالگر را که در اطراف درمانگاه الزیتون مستقر شده بودند، با گلوله خمپاره و موشک‌های ضد زره هدف قرار دادند که در نتیجه آنها پس از درگیری‌های شدیدی با نیروهای مقاومت، به صورت جزئی از اطراف درمانگاه الزیتون عقب‌نشینی کردند.

این منبع با اشاره به استقرار دوباره تانک‌های اشغالگران در نزدیکی دوراهی «دولة» در خیابان صلاح‌الدین در جنوب این محله، گفت: حمله توپخانه‌ای و هوایی آنها علیه محورهای متعدد محله الزیتون هنوز ادامه دارد.

همچنین ارتش رژیم صهیونیستی شامگاه شنبه اعتراف کرد که یکی از سربازانش در جریان نبرد در محله الزیتون کشته شده است.

بر اساس داده‌های ارتش اشغالگر، تعداد کشته‌شدگان نظامیان اشغالگر از زمان آغاز تجاوز به نوار غزه در هفتم اکتبر گذشته به ۶۱۹ نفر رسیده است، در حالی که مقاومت فلسطین تأیید می‌کند که تعداد کشته‌ها بسیار بیشتر است و اشغالگران عمدا خسارات واقعی خود را پنهان می‌کنند.

همچنین در حمله توپخانه‌ای سنگین دشمن صهیونیستی به مناطق مسکونی در شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه تعداد زیادی به شهادت رسیدند.

جنگنده‌های دشمن مسجدی در خیابان السکه در شرق اردوگاه جبالیا را نیز هدف حمله خود قرار دادند.

همینطور در حمله اشغالگران به اطراف مراکز اقامتی در اردوگاه جبالیا چندین تن از آوارگان زخمی شدند.

خبرنگار شبکه خبری المیادین از حمله توپخانه‌ای به ۲ محله «الصبره» و «الزیتون» در جنوب شرق شهر غزه خبر داد.

طبق اعلام منبع یاد شده، بار دیگر نیروهای مقاومت و اشغالگران در اردوگاه جبالیا در شرق نوار غزه با یکدیگر درگیر شدند.

علاوه بر این، کوادکوپترهای دشمن به خودروهای آمبولانس مستقر در نزدیکی مرکز درمانی آنروا در مرکز اردوگاه جبالیا آتش‌ گشودند.

در حملات هوایی شدید عصر شنبه جنگنده‌های رژیم صهیونیستی به مناطق مختلف شرق اردوگاه جبالیا نیز چند فلسطینی به شهادت رسیدند.

«محمود بصل» سخنگوی دستگاه دفاع مدنی نوار غزه اظهار کرد: نیروهای ما درخواست‌های کمک متعددی دریافت کردند که حاکی از حمله به مناطق رفح، الزیتون، الصبره و جبالیا بود اما به دلیل عدم مصونیت نیروهای دفاع مدنی، ما در ورود به این مناطق برای نجات جان شهروندان با مشکل بزرگی مواجه هستیم.

مرکز دفاع مدنی غزه تاکید کرد که رژیم اشغالگر به هدف قرار دادن نیروهایش در نوار غزه ادامه می‌دهد و از تمامی امکانات موجود برای کشتار فلسطینی‌ها استفاده می‌کند.

همچنین این مرکز افزود هیچ گونه خدمات پزشکی یا کمک‌های انسان‌دوستانه‌ای برای آوارگان در شمال نوار غزه فراهم نشده و ما ۸۰ درصد از توان‌مان را از دست دادیم.

گردان‌های عزالدین قسام، شاخه نظامی جنبش حماس نیز اعلام کرد که نیروهایش در محور شرق اردوگاه جبالیا در شمال نوار غزه وارد درگیری‌های شدیدی با نیروهای دشمن شدند.

این در حالی است که «دنیل هاگاری» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی روز شنبه در کنفرانس مطبوعاتی مدعی شد: «سربازان اسرائیلی که در شمال نوار غزه هستند، به جنبش حماس اجازه ساماندهی دوباره به توانمندی‌های نظامی‌اش در آنجا را ندادند.»

او همچنین مدعی شد که نیروهای ارتش رژیم صهیونیستی در محله الزیتون در مرکز نوار غزه ۳۰ فلسطینی را به شهادت رساندند.

ارتش اشغالگر پیش از این اعلام کرده بود که تصمیم گرفته نیروهای خود را به شهر جبالیا در شمال نوار غزه بازگرداند و ساکنان آن را از آنجا کوچ دهد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha