• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۱
  • دسته‌بندی: سمنان
  • کد خبر: 1403022316528
  • منبع : نمایندگی سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان:

رفع آسیب‌های اجتماعی مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی است

رفع آسیب‌های اجتماعی مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی است

ایسنا/سمنان فرمانده انتظامی استان سمنان معتقد است که رفع آسیب‌های اجتماعی مستلزم بهره‌گیری از ظرفیت‌های علمی و پژوهشی است.

سردار جلیل موقوفه‌ئی در جلسه قرارگاه عملیاتی طرح نور که با حضور سرتیپ دکتر محمد قصری، معاون علوم تحقیقات و فناوری فراجا در سالن فجر برگزار شد، ضمن ارائه گزارشی از اقدامات انتظامی و عملیاتی فرمان انتظامی استان با اشاره به اینکه رفع آسیب‌های اجتماعی در گروی بهره‌گیری از توانمندی‌های علمی است، اظهار کرد: داشتن امنیت اجتماعی در گروی بهره‌مندی از پلیس مقتدر است و تحقیقات علمی ضامن استمرار امنیت در جامعه است.

وی به جایگاه مطالعات و تحقیقات علمی در پیشرفت یک سازمان اشاره کرد و افزود: فعالیت‌های مطالعاتی و تحقیقاتی هر سازمان می‌تواند نقش موثر و بسزایی در تحول رشد و توسعه آن داشته و مسیر یا دوره گذار را برای رسیدن به یک سازمان پویا و مترقی، کوتاه و هموار کند.

او با بیان اینکه دفتر تحقیقات کاربردی باید تحلیلگرا و مساله‌محور باشد، ادامه داد: جایگاه دفتر تحقیقات، جایگاه بزرگی است که اگر ماموریت‌های آن منتج به نتیجه مطلوب شود، می‌تواند ثمرات مبارک و بزرگی را درپی داشت باشد.

موقوفه‌ئی به‌روز کردن اطلاعات و آموزه‌های کارکنان در تمام زمینه‌ها را مهم ارزیابی و بیان کرد: مدیریت نیازمند مهارت‌های عمومی از جمله روابط اجتماعی است، چون در ماموریت‌های مختلف نشان داده شده که داشتن توان ایجاد عملیات روانی و روابط اجتماعی تاثیر قابل توجهی در منتج به نتیجه شدن ماموریت‌های پلیسی دارد.

وی بر لزوم ایجاد تحول در کلانتری‌ها، مراکز انتظامی دیگر و کارآمد کردن اقدامات و افزایش کشف جرم تاکید کرد و افزود: دفتر تحقیقات کاربردی با همکاری سایر معاونت‌ها و پلیس‌های تخصصی باید در این زمینه تحقیق و پژوهش کند که چه اقدامی باید صورت گیرد تا اهداف سازمان برآورده شود.

موقوفه‌ئی با اشاره به موفقیت اجرای طرح نور در استان و استقبال بی‌نظیر مردم و اقشار مختلف جامعه نخبگان و دانشگاهیان از اجرای این طرح، گفت: حمایت‌های خالصانه مردم و مسؤولان‌، مسؤولیت ما را در اجرای هرچه بهتر طرح نور سنگین‌تر می‌کند. بی شک نگاه فراجا به مقوله عفاف و حجاب، نگاه فرهنگی است و قطعاً اقدامات فرهنگی در این زمینه بسیار اهمیت دارد.

وی یادآوری کرد: تبیین ۳۱۰ وصیت‌نامه شهدای دفاع مقدس با موضوع حجاب و عفاف و انتقال آن به نسل جوان از جمله گام‌های فرهنگی نیروی انتظامی در استان سمنان است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha