• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022316531
  • خبرنگار : 30147

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی خبرداد

آغاز نهضت اخذ خسارت از چاه‌های غیر مجاز در تربت‌جام

آغاز نهضت اخذ خسارت از چاه‌های غیر مجاز در تربت‌جام

ایسنا/خراسان رضوی قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی از آغاز نهضت اخذ خسارت از چاه‌های غیر مجاز شهرستان تربت‌جام خبر داد.

علیرضا عامری در حاشیه سفر به تربت‌جام و بازدید از واحد مانیتورینگ چاه‌های کشاورزی این شهرستان در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با محاسبه خسارت برای ۲۳۵ حلقه چاه غیرمجاز در شهرستان تربت‌جام و آمادگی برای پیگیری در مراجع قضایی، نهضت اخذ خسارت از چاه‌های غیر مجاز در شهرستان تربت‌جام آغاز شد.

وی با بیان اینکه ابتدای سال جاری، امسال را سال نهضت اخذ خسارت از چاه‌های غیر مجاز اعلام کرده بودیم، افزود: خسارت اضافه برداشت ۴۰۰ حلقه چاه دارای پروانه بهره‌برداری تاکنون نیز برآورد و ابلاغ شده که تاکنون ۲۵ درصد آن وصول شده است.

قائم مقام شرکت آب منطقه‌ای خراسان رضوی بر لزوم تسریع در روند اخذ جریمه از مالکان چاه‌های غیر مجاز در راستای بازدارندگی بیشتر در خصوص جلوگیری از حفر و بهره‌برداری از چاه‌های غیرمجاز تاکید کرد.

وی با اشاره به اینکه هزینه فراوان انسداد چاه‌های غیرمجاز در سال‌های گذشته بازدارندگی مطلوب را نداشته است، گفت: نهضت اخذ خسارت از متخلفان باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد.

عامری با اشاره به نتایج ثمربخش نهضت نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه‌های مجاز که از ابتدای دهه ۹۰ اجرایی شد، گفت: امیدواری زیادی داریم که نهضت اخذ خسارت از چاه‌های غیرمجاز نیز به نتایج مطلوب برسد.

وی در ادامه از آمار امیدوارکننده کاهش افت سطح آب‌های زیرزمینی دشت تربت‌جام _فریمان خبر داد و گفت: در نتیجه بررسی مستمر و نظارت دقیق بر برداشت از چاه‌ها که به صورت کاملاً حرفه‌ای، در سطحی بالا و به شکلی کم‌نظیر در حال انجام است، افت سطح آب‌های زیرزمینی دشت تربت‌جام-فریمان از ۱.۲۳ متر در سال ۱۳۹۲ به ۷۳سانتی متر در سال ۱۴۰۲کاهش یافته و پیش‌بینی می‌شود این رقم همچنان در سال‌های آبی پیش‌ رو تقلیل یابد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha