• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۶
  • دسته‌بندی: ایلام
  • کد خبر: 1403022316533
  • خبرنگار : 50126

قطره قطره برای زندگی

قطره قطره برای زندگی

ایسنا/ایلام کم نیستند افرادی که اگر هدیه حیات از جانب فرد دیگری در کار نبود، از بین رفته بودند، اگر اهدای قطره قطره خونشان نبود ضربان قلب بیماران و نیازمندان به خون باز می‌ایستاد و پایان حیات انسانی رقم می‌خورد.

چه زیباست وقتی که می‌دانی نجات بخش‌جان انسانی هستی! چه زیباست وقتی که می‌دانی می‌توانی لبخندی بر لب فرزندان پدری جاری سازی که زیر دستگاه دیالیز به سختی روزگار می‌گذراند و رنج بیماری را تحمل می‌کند!

چه زیباست وقتی می‌دانی که خونت نجات‌بخش کودکی سرطانی است، چه زیباست وقتی که می‌دانی مادری در هنگام زایمان با هزاران بیم و امید با خون تو نجات می‌یابد، چه زیباست وقتی که می‌دانی خون تو سبب ادامه حیات همنوعی حادثه‌دیده می‌شود.

چه زیباست وقتی که می‌دانی هستند بیمارانی که قطره قطره خون تو، ثانیه ثانیه تپش‌های قلب آنهاست و هزاران توصیف زیبای دیگر از این کار انسان دوستانه و خداپسندانه که تنها با چند دقیقه وقت گذاشتن می‌تواند خلق شود.

آری اهدای خون، اهدای زندگی است. سنتی پسندیده در فرهنگ کشور ما که با توجه به تاکیدات دینی به اهمیت انجام این عمل نجات بخش، مردم برای شرکت در این اقدام خداپسندانه گرایش زیادی دارند.

به راستی اهدای خون، زندگی بخش است، چه حسی زیباتر از اینکه بتوانی مصداقی برای کلام گرانبهای خالق هستی بخش باشی، آیه ۳۲ سوره مبارکه مائده معنای این کلام الهی است که «هر کس جان انسانی را نجات دهد گویا همه انسانها را نجات داده» و نمود آن در اهدای خون، متبلور است.

گاهی پیامکی می‌آید که شرکت در این حسنه الهی را به شما یادآوری می‌کند، گاهی هم حال نامساعد بیماری را در گرو دریافت گروه خونی شما دانسته و از شما می‌خواهد حتما یاری‌رسان آن بیماری باشید.

یادمان باشد که این پیامک‌ها می‌توانند زمینه ظهور و بروز هر چه بیشتر این حس انسان دوستی باشند و شاید رایحه رحمتی باشد که باید خود را در معرض آن قرار دهیم و خود را محروم نکنیم.

سعدی شیرازی چه زیبا گفته « بنی آدم اعضای یکدیگرند که در آفرینش زیک گوهرند چو عضوی به درد آورد روزگار دگر عضوها را نماند قرار».

‌اهدای خون درخشش گوهر وجودی انسانهاست، اگر بخواهیم دست‌گیر یکدیگر باشیم بهانه زیاد است و حتی می‌توان به هر بهانه‌ای گوهر وجودمان را درخشان‌تر کنیم. یکی از این بهانه‌ها برای اهدای خون می‌تواند روز تولد باشد، سالروز آغاز حیات انسان‌ها بهانه‌ای است برای حیات بخشیدن به کودکی سرطانی، مادری هموفیلی، پدری تالاسمی.

دکتر «لیلی عاصم‌آبادی» مدیرکل انتقال خون استان ایلام در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: یک‌ هزار و ۶۵۳ نفر فروردین ماه امسال برای اهدای خون و فرآورده‌های خونی به این پایگاه مراجعه کردند که از این تعداد یک هزار و ۴۰۷ نفر واجد شرایط اهدای خون شدند.

وی گفت:  در اولین ماه از سال جاری در مقایسه با مدت مشابه سال قبل، میزان مراجعان ۱۴.۷۱ درصد و میزان خونگیری نیز ۲۳.۲۰ درصد رشد داشته است.

این مسئول افزود: بر اساس شاخص‌های انتقال خون، اهداکنندگان به سه گروه عمده مستمر، باسابقه و بار اولی تقسیم می‌شوند که در فروردین امسال تعداد اهداکنندگان مستمر ۸۰۵ نفر بوده که در مقایسه با فروردین پارسال ۱۹.۶ درصد رشد نشان می‌دهد.

عاصم‌آبادی ادامه داد: ۴۱۱ نفر از اهداکنندگان باسابقه در فروردین ماه امسال اهدای خون داشتند که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۳۰.۴۷ درصد افزایش داشته است.

وی با بیان اینکه ۱۹۱ نفر در فروردین ماه امسال برای اولین بار اقدام به اهدای خون کردند، افزود: در این مدت میزان مشارکت بانوان در امر اهدای خون، رشد ۴.۴۷ درصدی داشته است.

مدیرکل انتقال خون استان ایلام در پایان تاکید کرد: بانک خون استان ایلام همواره به اهدای خون و فرآورده‌های خونی در گروه‌های مختلف مثبت و منفی نیاز دارد و بنابراین از مردم در گروه‌های مختلف تقاضا می‌شود که برای اهدای خون خود اقدام کنند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha