• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۳۷
  • دسته‌بندی: خراسان رضوی
  • کد خبر: 1403022316535
  • خبرنگار : 30147

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری خواف مطرح کرد

خطر غرق شدن در بندهای خاکی و چاله‌های آبگیری شده

خطر غرق شدن در بندهای خاکی و چاله‌های آبگیری شده

ایسنا/خراسان رضوی رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خواف از شهروندان خواست نزدیک بندهای خاکی و چاله‌های آبگیری شده نشوند.

مهدی کریمی در گفت و گو با ایسنا ضمن هشدار غرق شدگی در بندهای خاکی و چاله‌های آبگیری شده شهرستان اظهار کرد: با توجه به گرم شدن هوا در فصل بهار و تابستان افراد زیادی به منظور تفریح و فرار از گرمای این فصل، در سدها و رودخانه‌های اطراف شهرستان شنا می‌کنند که این عمل ممنوع است.

وی خاطرنشان کرد: بندها و حوضچه‌های تغذیه مصنوعی فاقد استانداردهای لازم برای شنا کردن است و هرگونه سهل‌انگاری و بی‌توجهی افراد در نادیده گرفتن این هشدارها موجب غرق شدگی و بروز خسارت‌های جانی جبران ناپذیر خواهد شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان خواف بیان کرد: بر اثر سیل اردیبهشت‌ماه سال‎جاری رسوبات پشت بندها و چاله‌ها قرار گرفته است که این رسوبات افراد را با خطرات بسیار زیادی مواجه می‌‎کند. بسیاری از افراد بدون اینکه بدانند شنا کردن مکان و قواعد خاص خود را دارد، در ایام گرم سال قربانی شنا در مکان‌های غیرمتعارف می‌شوند.

وی اذعان کرد: در همین راستا و به منظور اطلاع‌رسانی به تمامی افراد شهرستان خواف، به خصوص افراد ساکن روستاهای مجاور بندها و سدهای خاکی و چاله‌های آبگیری شده هشدارهای لازم صادر و در فضای مجازی و حقیقی نشر داده شد تا در این زمینه مدنظر قرار گیرد.

کریمی بیان کرد: با توجه به گرمی شدید هوا در شهرستان کویری خواف و وجود آب همراه با گل و لای در پشت بندهای خاکی و چاله‌های آبگیری شده در عرصه‌های منابع ملی، احتمال وقوع حوادث ناگوار برای انسان و دام وجود دارد و شنا کردن در این اماکن بسیار خطرناک است و احتمال سقوط دام در چاله‌های آبگیری شده نیز وجود دارد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزاری شهرستان خواف خطاب به جوانان و نوجوانان روستاهای همجوار بندهای مذکور از آنان خواست تا از شنا کردن در این اماکن جدا خودداری نمایند.

وی گفت: امیدواریم با رعایت مسائل ایمنی و عدم شنا در اماکن مذکور شاهد اتفاقات ناگوار نباشیم و با رعایت نکات ایمنی و توجه به علائم و هشدارها، لحظات خوبی را برای یکدیگر رقم بزنیم.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha