• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۱
  • دسته‌بندی: لرستان
  • کد خبر: 1403022316543
  • خبرنگار : 50177

معاون سازمان جهاد کشاورزی استان:

نزدیک به ۵۸۸ میلیارد خسارت به زیربخش‌های مختلف کشاورزی لرستان وارد شده است

نزدیک به ۵۸۸ میلیارد خسارت به زیربخش‌های مختلف کشاورزی لرستان وارد شده است

ایسنا/لرستان معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: بارندگی اوایل امسال نزدیک به ۵۸۸ میلیارد تومان خسارت به زیربخش‌های مختلف کشاورزی وارد کرده است.

زینب علی‌پور در گفت‌وگو با ایسنا در خصوص  خساراتی که سال ۱۴۰۲ به زیر بخش‌های بخش کشاورزی در استان وارد شده است، اظهار کرد: سال‌گذشته نزدیک به ۶۰۰۰ میلیارد تومان به زیربخش‌های مختلف کشاورزی استان خسارت وارد شده است.

وی بیان کرد: همچنین براثر بارندگی اوایل امسال نزدیک به ۵۸۸ میلیارد تومان خسارت به زیربخش‌های مختلف کشاورزی وارد شده است.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: براثر این بارندگی، جاده بین مزارع، کانال‌های آب‌بر، جاده‌های عشایری، سازه‌های آبخیزداری، آبزیان و واحدهای تولید دام و طیور دچار خسارت شدند.

علی‌پور اضافه کرد: جاده بین مزارعی که به علت بارندگی از بین رفتند سبب شده که کشاورزان به محصولات خود دسترسی نداشته باشند و همچنین  کشاورز ابزار و ماشین‌آلات لازم برای بازسازی این جاده‌ها در دسترس ندارد و عملا دسترسی کشاورزان به امکانپذیر نیست و سبب شده اراضی رها شوند.

وی تصریح کرد: رها کردن اراضی در نهایت منجر به بروز آفات و بیماری‌ها نظیر سِن و زنگ زرد در مزارع می‌شود.

معاون برنامه‌ریزی و امور اقتصادی سازمان جهاد کشاورزی لرستان ادامه داد: با توجه به اینکه لرستان استانی سِن‌خیز است و در زمره حشراتی نظیر ملخ قرار دارد نیاز است از سوی سازمان مدیریت بحران کشور، به عنوان استان پایلوت آمادگاه سم‌پاشی غرب کشور در نظر گرفته شود.

علی‌پور با بیان اینکه ضرورت دارد ابزار و تجهیزات بخش کشاورزی مهیا شود، تصریح کرد: پهبادهای سم‌پاشی یکی از نیازهای حوزه کشاورزی استان است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha