• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۲:۴۲
  • دسته‌بندی: قم
  • کد خبر: 1403022316545
  • خبرنگار : 50455

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم؛

قم به ساخت ۱۲۵ مدرسه نیاز دارد

قم به ساخت ۱۲۵ مدرسه نیاز دارد

ایسنا/قم مدیرکل نوسازی مدارس استان قم، بیان کرد: برای تامین ۳۰۵ هزار متر مربع فضای آموزشی با توجه به تعداد دانش‌آموزان استان نیازمند احداث ۱۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه هستیم.

احمدرضا اجتهادی، مدیرکل نوسازی مدارس استان قم، در نشست خبری که امروز ۲۳ اردیبهشت ماه در سالن جلسات این اداره کل برگزار شد، ضعف استان در رابطه با تامین فضاهای آموزشی را مورد توجه قرار داد و گفت: ۳۰۵ هزار دانش آموز در حدود ۷۰۰ فضای آموزشی در حال تحصیل هستند و قریب ۶ هزار و ۸۰۰ کلاس درس در حال فعالیت است.

وی ادامه داد: امروز سرانه فضای آموزشی در استان به صورت میانگین ۴.۲ متر مربع است در حالی که میانگین کشوری ۵.۲ متر مربع است و لذا یک متر مربع کمبود فضای آموزشی نسبت به میانگین کشوری داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم، اضافه کرد: امروز با احداث ۳۰۵ هزار متر مربع به میانگین کشوری خواهیم رسید.

وی گفت: استان قم به لحاظ سرانه فضای آموزشی در بین سایر استان ها با رتبه ۲۷ در کنار سیستان و بلوچستان، البرز و تهران قرار می‌گیرد.

اجتهادی تصریح کرد: به لحاظ تراکم دانش آموزان در کلاس درس سومین استان در کشور هستیم؛ میانگین حضور دانش آموزان در کلاس‌های درس در قم ۳۰ دانش آموز است، البته در برخی مناطق بیش از ۴۰ نفر دانش آموز در هر کلاس وجود دارد.

وی یادآور شد: با توجه به تراکم دانش آموزی در استان تمام مدارسی که قابلیت دو شیفته شدن داشتند در حال حاضر مورد استفاده هستند.

مدیرکل نوسازی مدارس استان قم، بیان کرد: برای تامین ۳۰۵ هزار متر مربع فضای آموزشی با توجه به تعداد دانش‌آموزان استان نیازمند احداث ۱۲۵ مدرسه ۱۲ کلاسه هستیم.

اجتهادی تصریح کرد: سالانه به طور میانگین اول مهر هر سال قریب به ۱۰ هزار دانش آموز به تعداد دانش آموزان استان افزوده می‌شود؛ برای پوشش این تعداد باید ۳۰۰ کلاس درس به طور ثابت ایجاد شود و در غیر این صورت از میانگین عقب خواهیم ماند.

وی افزود: قریب ۴۰ هزار دانش آموز اتباع در استان در حال تحصیل هستند، لذا حضور اتباع و لزوم ارائه خدمات آموزشی از دیگر مسائلی است که ما در تامین فضای آموزشی با آن مواجه هستیم.

وی گفت: جشنواره سالانه خیرین مدرسه ساز استان قم پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ماه از ۹:۳۰ در اردوگاه ۱۵ خرداد واقع در بلوار غدیر با حضور مسئولین استانی و کشوری برگزار خواهد شد.

اجتهادی یادآور شد: مجمع خیرین مدرسه ساز سال ۱۳۷۷ شکل گرفت و در طول این سالیان همراه ما بودند و در پروژه‌ها یا زمین اهدا کردند یا یک مدرسه را کامل ساختند و یا در بخشی از ساخت مدارس مشارکت داشتند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha