• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۱
  • دسته‌بندی: سیستان و بلوچستان
  • کد خبر: 1403022316599
  • منبع : نمایندگی سیستان و بلوچستان

افتتاح نخستین مرکز آموزش‌های اجتماع محور خانه هلال در سیستان و بلوچستان

افتتاح نخستین مرکز آموزش‌های اجتماع محور خانه هلال در سیستان و بلوچستان

ایسنا/سیستان و بلوچستان مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان از افتتاح نخستین مرکز آموزش‌های اجتماع محور خانه هلال در استان همزمان با هفته هلال خبر داد.

سیدمحمد مهدی سجادی افزود: این مرکز همزمان با افتتاح مرکز هوشمند رصد اطلاعات و داده‌کاوی جمعیت هلال‌احمر که با حضور معاون اول رئیس جمهور انجام شد، راه اندازی شده است.

وی بیان کرد: خانه‌های هلال بستر مناسبی برای آموزش و ساماندهی داوطلبان در قالب تیم‌های آموزشی دیده با تخصص‌های امدادی است.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر سیستان و بلوچستان افزود: این افراد می‌توانند در زمان حوادث و بحران‌های احتمالی تا زمان رسیدن نیروهای امدادی خدمات‌رسانی انجام دهند.

وی با بیان اینکه خانه های هلال یک مدل خدمت و شیوه‌ای نوین برای استفاده از ظرفیت های جمعیت هلال احمر بویژه ظرفیت داوطلبی و توجه به توانمندسازی جوامع محلی است، بیان کرد: طرح خانه های هلال به عنوان یک روش کارآمد مدیریت و اجرای فعالیت ها با رویکرد اجتماع محور است که اعتقاد و اتکا به حضور و مشارکت مردم محله و بهره مندی از ظرفیت مشارکتی آنها در ایجاد شرایط بهتر محیط زندگی و همچنین سهیم بودن آن‌ها در تصمیم سازی، مبنای اصلی در هدف گذاری های این روش محسوب می شود.

سجادی با بیان اینکه خانه های هلال احمر مرکزی داوطلب محور است، گفت: خانه‌های هلال احمر وابسته به جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران است که با ساختار، امکانات و فعالیت‌های داوطلبانه در سطح محلات شهرستان‌ها و نقاط روستایی با اولویت مناطق حادثه‌خیز تاسیس می‌شوند.

وی هدف از تاسیس این خانه‌ها را تقویت رویکرد جامعه - محله محوری در پاسخگویی به حوادث و ارتفاء سطح تاب آوری جامعه و گسترش فعالیت های داوطلبانه و بشر دوستانه از طریق ارتقاء سطح آگاهی عمومی و افزایش آمادگی جوامع محلی در برابر سوانح، کاهش آسیب پذیری با رویکرد تاب آوری و توسعه ظرفیت‌های داوطلبانه در جوامع محلی و مسئولیت‌های اجتماعی برشمرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha