• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۳۴
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022316601
  • خبرنگار : 50649

رئیس شورای اطلاع‌رسانی فارس:

‌صداقت و شفافیت ملاک کار اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها باشد ‌

‌صداقت و شفافیت ملاک کار اطلاع‌رسانی دستگاه‌ها باشد ‌

ایسنا/فارس معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با تأکید بر اینکه باید با مردم روراست باشیم، بر ضرورت توجه دستگاه‌ها به دو مولفه صداقت و شفافیت در امر اطلاع‌رسانی تأکید کرد.

اسماعیل قزلسفلی امروز، ۲۳ اردیبهشت‌ماه در نشست مشترک شورای اطلاع‌رسانی استان فارس با مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها و مدیران رسانه‌های این استان که در سالن شهید قاضی استانداری فارس برگزار شد، گفت: ارتباط دستگاه‌ها با رسانه‌ها باید دو طرفه باشد.

وی از مدیران روابط عمومی دستگاه‌ها خواست تا در فعالیت‌های خود مخاطب محور باشند و هم نیازهای رسانه‌ها و هم نیازهای مردم را ببینند و برای آن‌ها شأن قائل باشند.

قزلسفلی، نقش حداقلی روابط عمومی دستگاه‌ها را امر اطلاع‌رسانی و نقش حداکثری آنان را تبیین‌گری و ایفای نقش در جهاد تبیین برای تشریح دستاوردهای انقلاب اسلامی دانست و افزود: صداقت و شفافیت باید ملاک کار اطلاع‌رسانی در دستگاه‌ها باشد.

رئیس شورای اطلاع‌رسانی استان فارس با بیان اینکه این استان دارای ظرفیت‌های بی‌بدیلی در حوزه رسانه است و رسانه‌های وزینی در آن فعالیت دارند، گفت: رسانه‌های استان فارس یک ویژگی بسیار مهمی که دارند آن است که می‌خواهند در پیشرفت استان نقش ایفا کنند و واقعاً در این قضیه دلسوری می‌کنند.

وی در عین حال با تأکید بر این نکته که نقد باید عالمانه،‌ عادلانه و طبیبانه باشد، ادامه داد: اگر مدیری نخواهد از چنین ظرفیتی که رسانه‌ها دارند استفاده کند، مشکل دارد.

قزلسفلی، ابر پروژه دولت سیزدهم را ارتقای اعتماد و امید مردم و راهبرد آن را ایمان و امید دانست و افزود: حق نداریم کسی را ناامید کنیم. کمبودها را باید در جلسات مطرح کنیم اما حق ناامیدسازی در جامعه نداریم.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه تلاش دشمن این است که از ظرفیت‌ رسانه استفاده کند و بین داشته‌ها و خواسته‌های مردم فاصله ایجاد کند، گفت: اگر در این میان ما خوب تبیین نکنیم و ارتباط دو طرفه با مخاطبان و رسانه‌ها نداشته باشیم، دشمن به هدف خود خواهد رسید.

وی یادآور شد: امروز صهیونیست‌ها دیگر امیدی به گنبد آهنین و سامانه‌های پدافندی خود ندارند، چرا که برد یک هزار و ۶۰۰ کیلومتری موشک‌های ما را دیدند و این مرهون نوآوری و اقدامات شهیدانی چون حسن باقری و تهرانی مقدم بود، چرا که شهید باقری به پیچیدگی جنگ در زمان دفاع مقدس پی برد و واحد موشکی سپاه را با همکاری شهید تهرانی مقدم به وجود آورد.

قزلسفلی با بیان اینکه امروز توانستیم با همت شهدایی چون باقری و تهرانی مقدم نقطه زن عمل کنیم، گفت: در همه کارها باید پیچیدگی را درک کرده و متناسب با آن نوآوری و نقطه‌زن داشته باشیم و این کار را در رسانه‌ها هم باید دنبال کنیم.

معاون استاندار فارس با اشاره به مطالب مطرح شده در این جلسه گفت: نمی‌گوییم که کمبود و مشکل نداریم و سازمان‌ها دارای نقص نیستند. رسانه‌ها این نقص‌ها را بگویند و مشکلات را با شفافیت و صداقت مطرح کنند، چرا که هر جا با مردم روراست بودیم،‌ مردم همراهی و کمک کردند.

وی با بیان اینکه مسیر صداقت و شفافیت با مردم در راستای ابر پروژه ایجاد امید و اعتماد در جامعه باید توسط رسانه‌ها و روابط عمومی‌ها پیش رود، گفت: تمام مدیران دستگاه‌ها موظف هستند که به صورت فصلی با رسانه‌ها دیدار گفت‌وگو محور داشته باشند و این به جز برپایی نشست‌های خبری است.

قزلسفلی از ارزیابی کار مدیران رسانه‌ها در بعد رسانه‌ها به صورت هر ۶ ماه یک بار خبر داد و افزود: باید مشخص شود که آیا مدیر با رسانه‌ها ارتباط می‌گیرد و نشست‌ خبری برگزار می‌کند و در این زمینه هم نباید میان رسانه‌ها تفاوت گذاشته شود.

وی نقش روابط عمومی‌ها را در این زمینه مهم توصیف کرد و افزود: آمادگی داریم تا در جلسات شورای اطلاع‌رسانی استان هر نوبت ۱۰ مدیر دستگاه‌ را دعوت کنیم تا بیان کنند که برای حوزه روابط عمومی و رسانه چه اقداماتی انجام داده‌اند.

معاون سیاسی‌، امنیتی و اجتماعی استانداری فارس با بیان اینکه امروز صحنه جنگ‌ در فضای مجازی و رسانه است، گفت: امروز نیاز به نو شدن در کار رسانه‌ای و استفاده از ظرفیت فضای مجازی داریم.

قزلسفلی بر ضرورت تربیت خبرنگار تخصصی هم تأکید کرد و گفت: برنامه دستگاه‌ها در زمینه تولیدات رسانه‌ای باید طی دو سه هفته آینده احصا شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha