• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۳:۵۰
  • دسته‌بندی: آموزش
  • کد خبر: 1403022316628
  • خبرنگار : 71567

رییس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی خبر داد

ادغام دانشگاه صنایع و معادن با دانشگاه خواجه نصیر

ادغام دانشگاه صنایع و معادن با دانشگاه خواجه نصیر

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرالدین طوسی گفت: دانشگاه صنایع و معادن متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت با همه متعلقات و کارکنان به دانشگاه خواجه نصیرِالدین طوسی ملحق شد.

به گزارش ایسنا به نقل از روابط عمومی وزارت علوم، امیررضا شاهانی گفت: دانشگاه صنایع و معادن متعلق به وزارت صنعت، معدن و تجارت (صمت) بر اساس تصمیم هیئت وزیران و شورای عالی گسترش وزارت علوم به جمع ۱۱ مرکز آموزشی دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی اضافه شد.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی گفت: براساس مصوبه ۱۳۹۰ هیئت وزیران و حکم قضایی دیوان عدالت اداری می‌بایست دانشگاه صنایع و معادن با همه اموال، املاک و تجهیزات به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری منتقل شود که اکنون تحقق یافت.

وی افزود: تجمیع دانشگاه‌های متعلق به دستگاه‌های اجرایی و الحاق آنها به وزارت علوم، تحقیقات و فناوری و وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در راستای سیاست آمایش دانشگاه‌ها است.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی با بیان اینکه چند سالی است که دانشگاه صنایع و معادن فعالیت آموزشی و دانشجو نداشته است، گفت: به زودی با تشکیل کارگروهی دانشگاه صنایع و معادن به‌عنوان یکی از دانشکده‌های دانشگاه خواجه نصیر اقدام به پذیرش دانشجو خواهد کرد.

شاهانی گفت: پیش از این دانشگاه صنایع و معادن در رشته‌های مهندسی و مواد دانشجو می‌گرفته است.

وی افزود: با تشکیل کمیته ۳ نفره با حضور نماینده وزارت صنعت، نماینده سازمان اداری و استخدامی و رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی، کارکنان دانشگاه صنایع و معادن با گرفتن کد پرسنلی و استخدامی تعیین تکلیف می‌شوند.

شاهانی گفت: پیش از این دانشگاه صنایع و معادن در رشته‌های مهندسی و مواد دانشجو می‌گرفته و دفتر مرکزی آن در محله امیرآباد تهران بوده است.

وی افزود: بودجه دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی در سال ۱۴۰۲ حدود ۴۵۰ میلیارد تومان بوده است.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی از سال ۱۳۰۷ تشکیل شده، یعنی قبل از تاسیس دانشگاه تهران، اما ۲۰ سالی هست که بودجه عمرانی ندارد.

وی با اشاره بودجه عمرانی در مسیر کمیسیون ماده ۲۳، گفت: اگر مصوبه سازمان برنامه و بودجه محقق شود ردیف بودجه عمرانی به این دانشگاه تعلق می‌گیرد.

شاهانی در خصوص ترمیم و تاسیس ساختمان‌های جدید افزود: علاوه بر این طبق مصوبه هیئت دولت در سال ۱۴۰۲ دانشگاه می‌تواند از فروش و تهاتر املاک خود طرح تجمیع دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی را پیگیری کند.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی گفت: اگر طرح تجمیع در یک دوره ۱۰ ساله صورت گیرد این دانشگاه به انضمام دانشگاه صنایع و معادن که از ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳ به ما ملحق شد در زمین ۲۴ هکتاری در شمال شرق تهران (حکیمیه) تشکیل می‌شود. این دانشگاه با داشتن حدود ۷۰ دانشجوی متاهل تنها ۱۷ خوابگاه متاهلی دارد.

رئیس دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی گفت: دانشگاه صنعتی خواجه نصیرِالدین طوسی با داشتن ۷ هزار و ۲۰۰ نفر دانشجو که در ۱۱ دانشکده مشغول به تحصیل‌اند،  ۲۰۰ دانشجوی بین‌المللی دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha