• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۵
  • دسته‌بندی: خراسان شمالی
  • کد خبر: 1403022316676
  • خبرنگار : 50444

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان:

آب سد شیرین دره بجنورد در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

آب سد شیرین دره بجنورد در مدار بهره‌برداری قرار گرفت

ایسنا/خراسان شمالی مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی گفت: آب سد شیرین دره بجنورد پس از اختلالی که در روزهای گذشته پیش آمده بود، مجدد در مدار بهره برداری قرار گرفت.

رضا عطایی در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: با توجه به بارش شدید باران در روزهای اخیر و ورود سیلاب به داخل سد شیرین دره، آبرسانی از این سد به عنوان منبع اصلی تامین آب بجنورد است دچار اختلال شد اما با تلاش های شبانه روزی همکاران این مجموعه، برطرف شد.

وی بیان کرد: بارش باران در روزهای پایانی هفته گذشته و ورود سیلاب به سد شیرین دره، سبب افزایش گل و لای در آب سد و در این شرایط به ناچار آب این منبع از مدار مصرف شهروندان مرکز خراسان شمالی خارج شد.

وی با اشاره به ورود سیلاب به مخزن سد شیرین دره و قطع آب از دریچه تحتانی، عنوان کرد: با توجه به این شرایط، آبگیری از ایستگاه برداشت سطحی با دبی ۴۰۰ لیتر بر ثانیه آغاز شد. به دلیل افزایش کدورت در خط انتقال، این خط در ایستگاه یک تخلیه و عملیات شست و شو در مدت ۲۴ ساعت به انجام رسید.

عطایی با بیان اینکه در حال حاضر تمام ایستگاه ها و تصفیه خانه ها در مدار بهره برداری قرار دارند، افزود: پروژه های در حال اجرای شهرستان بجنورد از جمله پلنگ دره و کلاته نقی از مهمترین برنامه های تامین آب شرب این شهر در آینده است و با بهره برداری از این پروژه ها، ۴۰۰ لیتر بر ثانیه به ظرفیت آب شرب مورد نیاز مشترکان در شهر بجنورد افزوده خواهد شد.

مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان در ادامه اشاره ای به روزهای پیک مصرف کرد و گفت: با توجه به نزدیک شدن به روزهای گرم سال و افزایش مصرف آب در میان شهروندان، ضروری است تدابیر لازم برای گذر از روزهای پیک مصرف در نظر گرفته شود.

عطایی با بیان اینکه هم استانی ها می توانند با رعایت نکاتی ساده، نقش قابل توجهی در مدیریت منابع آبی داشته باشند، عنوان کرد: مصرف بهینه آب در کارهای روزمره از جمله شستن دست ها، ماشین، ظروف، مسواک زدن، آبیاری گل ها و گیاهان و بسیاری از اموری که همه ما در طول روز انجام می دهیم، لازم و ضروری است.  

مدیرعامل آبفای استان در ادامه به نحوه مصرف آب شرب در حوزه کشاورزی و صنعت اشاره و تاکید کرد: مصرف آب شرب برای کشاورزی ممنوع است و باید آب جایگزین تعبیه شود، همچنین در حوزه صنعت نیز باید هر چه سریعتر آب پساب جایگزین آب مصرفی صنعت استان شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha