• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۴:۳۷
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022316681
  • خبرنگار : 50403

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی:

شخصیت فکری رهبر معظم انقلاب متأثر از قرآن کریم است

شخصیت فکری رهبر معظم انقلاب متأثر از قرآن کریم است

ایسنا/آذربایجان شرقی نماینده‌ی ولی‌فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه شخصیت فکری رهبر معظم انقلاب بیش از هرچیزی متأثر از قرآن کریم است، افزود: از نظر ایشان علاج تمامی ضعف‌ها و چالش‌های جهان اسلام در چنگ‌زدن به قرآن است و قرآن مهمترین نقشه‌ی راه در حوزه‌ی فردی و اجتماعی و حاکمیت است.

حجت الاسلام و المسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در آئین آغاز به کار ششمین اجلاسیه‌ی کنگره‌ی بین‌المللی اندیشه‌های قرآنی حضرت آیت الله العظمی خامنه‌ای(مد ظله العالی) در تالار وحدت دانشگاه تبریز اظهار کرد: معمولا بزرگان و مفاخر دینی و پیشگامان تحول ساز بشری، بخاطر اقدامات شاخص و حرکات تحول بخش در میان مردم برجسته می‌شوند ولی دیگر ظرفیت‌های آنان مغفول واقع می‌شود و حتی خواص آگاه نیز کمتر به این مسأله توجه می‌کنند. همانطور که عموم مردم امام خمینی(ره) را در قامت بنیان‌گذار کبیر انقلاب اسلامی و یک مرجع تقلید برجسته جهان تشیع می‌شناسند ولی هیچ اطلاعی از ابعاد فلسفه، عرفان و سایر تخصص‌های علمی ایشان ندارند.

وی ادامه داد: همین موضوع در خصوص رهبر معظم انقلاب نیز صادق است؛ به‌طوریکه عموم مردم ایشان را یک رهبر سیاسی می‌شناسند و اطلاعی از اندیشه‌های ایشان در حوزه‌ی علوم اسلامی، تفسیر، حکمت، فلسفه، اخلاق اسلامی، تاریخ و... ندارند و این کنگره عظیم بسیار مهم بوده و باید تقویت شود و تداوم یابد.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود در خصوص توجه به جامعیت و ذوالفنون بودن رهبر معظم انقلاب نیز اظهار کرد: برای شناخت اندیشه‌های قرآنی و دینی ایشان، باید به منظومه‌ی فکری معظم له متشکل از مجموعه‌ی نظام‌مند و مرتبط از نظام‌های بینشی ارزشی و رفتاری با محوریت توحید و سیره‌ی علمی و عملی ایشان دقت کنیم. اگر کسی  در اندیشه‌های علمی ایشان کار علمی انجام دهد، بخوبی می‌بیند که تمام‌ سیره‌ی معطم له از نظام هماهنگ و منسجمی برخوردار بوده و هیچ تضادی در کار نیست و این مشی ایشان ریشه در مسائل فقهی اسلام دارد که همه‌ی معارف آن به‌صورت هماهنگ و به‌عنوان اجزای  واحد یک مجموعه عمل می‌کند.

وی در بخش دیگری از سخنان خود تأکید کرد: قرآن پیام حیات‌بخش و جاویدانی است که برای هدایت انسان برای رسیدن به سعادت حقیقی و در تمامی ابعاد فردی، اجتماعی، مادی و معنوی نازل شده است و چیزی از نیازهای اساسی انسان در دنیا و آخرت را فروگذار نکرده است و از این رو هرآنچه که مرتبط با هدایت انسان است، تفسیر و تبیین آن در قرآن آمده است.

حجت الاسلام و المسلمین آل هاشم افزود: امامین انقلاب با ایمان به جامعیت قرآن و عمل به فرامین آن در کنار علم به سیره‌ی علمی و عملی اهل بیت عصمت و طهارت(ع) پرچم اسلام ناب را برافراشته‌ و با تکیه بر همین فرامین، امت اسلامی را رهبری می‌کنند؛ بنابراین اگر کسی در سیره‌ی امامین انقلاب در امر کشورداری و هدایت جامعه‌ی اسلامی تردیدی داشته باشد، یقینا قرآن را به‌خوبی نشناخته و یا فهمی سطحی دارد.

به گزارش ایسنا، امام جمعه تبریز ادامه داد: آیات قرآن ناظر بر تدبیر مقام عمل به ویژه‌ زندگی اجتماعی انسان می‌باشد و اساسا فلسفه‌ی انزال کتب آسمانی بر همین اساس است. نگاه رهبر معظم انقلاب به آیات قرآن همان نگاه تمدنی است که در کنار طرح مباحث جهان‌بینی و فلسفی که از جنس کلام و نظری است، در مرحله‌ی فکری باقی نمی‌ماند و مدل جهان‌بینی خویش را تبدیل به مدل قابل لمس برای آحاد جامعه نموده و به‌صورت منظم و هوشمند به مرحله‌ی اجرا در می‌آورد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha