• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۰۰
  • دسته‌بندی: کهگیلویه و بویراحمد
  • کد خبر: 1403022316709
  • منبع : نمایندگی کهگیلویه و بویراحمد

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان خبر داد

حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در ۱۰۰ برنامه کهگیلویه و بویراحمد

حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در ۱۰۰ برنامه کهگیلویه و بویراحمد

ایسنا/کهگیلویه و بویراحمد مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: ۱۰۰برنامه برای کاروان «زیر سایه خورشید» در استان پیش بینی شده است.

«ستار هدایت خواه» امروز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳ در نشست تشریح ویژه برنامه‌های دهه کرامت و هفدهمین دوره جشن‌های مردمی و معنوی «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد ضمن تبریک دهه کرامت، با بیان اینکه مردم ۹ شهرستان، ۱۷ شهر و ۱۳ روستای کهگیلویه و بویراحمد به مدت هشت روز و از ۲۳ اردیبهشت تا یکم خرداد ۱۴۰۳ میزبان خادمان و پرچم حرم امام رضا (ع) هستند، افزود: دهه کرامت فرصت مناسبی برای گسترش سیره رضوی و همچنین پراکنده شدن عطر و بوی رضوی بین مردم است.

وی با اشاره به حضور کاروان «زیر سایه خورشید» و حاملان پرچم متبرک امام رضا علیه السلام اظهارکرد: این کاروان در دهمین سال حضور خود به مناطق مختلف استان کهگیلویه و بویراحمد سفر و با مردم دیدار می‌کنند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد خاطرنشان کرد: کاروان «زیر سایه خورشید» ضمن تبیین سیره رضوی، امکان زیارت افرادی که توانایی زیارت حضوری حرم امام رضا علیه السلام را ندارند فراهم و از طرفی نشاط و شادابی را به مردم عرضه می‌کنند.

هدایت خواه تصریح کرد: جشن‌های مردمی زیر سایه خورشید به همت مردم در همه نقاط استان کهگیلویه و بویراحمد و با شعار برگرفته از فرمایش امام رضا «یا امام رضا با شما سربلندیم» برگزار می‌شود.

وی عزت و افتخار ملت ایران در عالم را برگرفته از معارف اهل بیت علیهم السلام به ویژه امام رضا (ع) عنوان کرد و ادامه داد: با توجه به اینکه ملت بزرگ ایران زیر سایه امام رضا علیه السلام پرچمداری می‌کنند، مردم دنیا ملت ما را اسوه و الگوی خود قرار داده‌اند.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به اینکه کاروان «زیر سایه خورشید» امشب وارد این استان می‌شوند، تاکید کرد: خدام حرم رضوی فردا صبح دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یاسوج را در دستور کار دارند و پس از حضور در شهرستان دنا، به بخش پاتاوه سفر کرده و با مردم این بخش دیدار خواهند داشت.

هدایت خواه با اشاره به حضور خدام حرم رضوی در یادواره شهدای دانشجوی استان در روز سه‌شنبه، تصریح کرد: این کاروان سپس در شهر مارگون حضور پیدا کرده و بعد از ظهر نیز با مردم بخش لوداب دیدار خواهند داشت.

وی حضور در شهرهای قلعه رئیسی، دیشموک و شهر چرام را از برنامه‌های این کاروان در روز چهارشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه عنوان و اظهار کرد: کاروان «زیر سایه خورشید» روز ۲۷ اردیبهشت ماه ابتدا در بخش سوق حضور پیدا کرده و سپس در شهر دهدشت با مردم دیدار خواهند داشت.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به حضور کاروان خدام حرم رضوی در شهرستان‌های لنده و بهمئی در روز جمعه ۲۸ اردیبهشت ماه و دیدارهای مردمی، گفت: این کاروان روز ۲۹ اردیبهشت ماه با حضور در شهرستان باشت، با مردم دیدار خواهند کرد. همچنین کاروان «زیر سایه خورشید» روزهای ۳۰ و ۳۱ اردیبهشت ماه در شهر یاسوج، مرکز استان کهگیلویه و بویراحمد حضور داشته و برنامه‌هایی را نیز در دستور کار دارند.

هدایت خواه با اشاره به اینکه ۱۰۰برنامه برای کاروان «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد پیش بینی شده است، افزود: دیدار با خانواده جانبازان، شهدا، حضور در اجتماع مردمی در روستاها و بخش‌ها، دیدار با نوجوانان و جوانان و حضور در جشن‌های دخترانه، حضور در ندامتگاه‌ها و دیدار با پرسنل نظامی انتظامی، نذر خون، اهدای جهیزیه به نوعروسان، نذر شفا با حضور پزشکان و دامپزشکان در مناطق محروم، تجلیل از مدال آوران و نخبگان علمی از جمله برنامه‌های این کاروان در استان است.

وی افزود: حضور در مراکز توانبخشی، دیدار با معلمان و فرهنگیان، مشارکت و حضور در جشن ازدواج زوجین و... از دیگر برنامه‌های حضور کاروان «زیر سایه خورشید» در استان کهگیلویه و بویراحمد است. در ایام دهه کرامت ۲۰ هزار پرس غذا پخت، تهیه و در بین نیازمندان توزیع می شود.

مدیر کانون‌های خدمت رضوی در استان کهگیلویه و بویراحمد گفت: از اهداف مهم سفر خادمان امام رضا (ع) به ۳۱ استان ایران و ۲۷ کشور مسلمان جهان‌، دادن فرصت زیارت از راه دور به افرادی است که به هر دلیل امکان سفر به مشهد مقدس و زیارت از نزدیک امام هشتم شیعیان را ندارند و گسترش روزافزون عطر و بوی رضوی و تبلیغ و ترویج بیش از پیش سیره رضوی بین مردم ایران و مسلمانان جهان است.

به گزارش ایسنا، هدایت خواه بیان کرد: ۱۸ کانون خادم یاری تخصصی در استان کهگیلویه و بویراحمد تشکیل شد که کار خدمت رسانی به مردم در زمینه‌های مختلف را انجام می‌دهند.

‌ از میلاد حضرت معصومه سلام الله علیها تا میلاد امام رضا علیه السلام به عنوان دهه کرامت نام گذاری شده است.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha