• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۱۵
  • دسته‌بندی: اصفهان
  • کد خبر: 1403022316736
  • منبع : نمایندگی دانشگاه اصفهان

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان:

۶۰۰۰ دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی اصفهان تحصیل می‌کنند

۶۰۰۰ دانش‌آموز در مدارس شبانه‌روزی اصفهان تحصیل می‌کنند

ایسنا/اصفهان مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: ۶۰۰۰ دانش‌آموز در حال تحصیل در مدارس شبانه‌روزی در این استان نیازمند برنامه‌های فوق‌برنامه و حمایتی هستند.

محمدرضا ابراهیمی، امروز(یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت) در آیین اختتامیه طرح فرهنگی و ورزشی دختران آفتاب ایران زمین استان اصفهان که به میزبانی تیران برگزار شد، اظهار کرد: این برنامه در قالب تفاهم‌نامه مشترک بین وزارت ورزش و جوانان و وزارت آموزش و پرورش در مدارس دخترانه شبانه‌روزی کشور اجرا می‌شود که اختتامیه آن امسال در تیران برگزار می‌شود.

وی افزود: ۶۰۰۰ دانش‌آموز دختر و پسر در ۵۷ مدرسه شبانه‌روزی استان اصفهان تحصیل‌ کرده و از امکانات خوابگاهی استفاده می‌کنند و برای اوقات پس از مدرسه نیازمند برنامه‌های فرهنگی و ورزشی هستند که همکاری دیگر نهادها نیز لازم است.

به گزارش ایسنا، مدیرکل آموزش‌وپرورش استان اصفهان با اشاره به اینکه برنامه‌های ورزشی و فرهنگی در مدارس شبانه‌روزی به نشاط و شادابی این قشر منجر می‌شود، تصریح کرد: طرح ورزشی دختران آفتاب ایران‌زمین یکی از اقدامات مؤثر برای نشاط و شادابی این دانش آموزان شده و رقابت سازنده را هم در مسابقات به همراه دارد.

به گفته ابراهیمی، در قالب این طرح مدارس دخترانه شبانه‌روزی به امکانات ورزشی تجهیز می‌شوند و بخشی از نیازهای آن‌ها در تعامل با وزارت ورزش و جوانان تأمین خواهد شد.

وی به برنامه‌های ورزشی دیگر مدارس استان اصفهان اشاره کرد و یادآور شد: در حال حاضر عملیات احداث بیش از ۹۰ پروژه ورزشی مثل سالن ورزشی، چمن مصنوعی و زمین ساحلی در مدارس این استان آغاز شده و به زودی مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اصفهان، خاطرنشان کرد: ورزش پهلوانی و باستانی در مدارس در حال فرهنگ‌سازی و آموزش است.

ابراهیمی اجرای برنامه فرهنگی و ورزشی در مدارس را مایه نشاط و شادکامی نوجوانان اعلام کرد.

همچنین فرماندار تیران و کرون در این آیین به سیاست‌های راهبردی مدیریت شهرستان اشاره کرد و گفت: همسو با سیاست‌های اقتصادی در این منطقه برای جوانان و نوجوانان نیز برنامه‌ریزی راهبردی صورت گرفته که تقویت زیرساخت‌های ورزشی از جمله آن است.

به گفته علی محمدی کیا، در حال حاضر سه پروژه ورزشی در تیران و کرون در حال احداث بوده که علاوه بر آن در مدارس نیز چنین طرح‌هایی پیش‌بینی و با کمک خیران برای نشاط و سلامتی نسل جدید اجرا می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌های فرهنگی و ورزشی علاوه بر غنی‌سازی اوقات فراغت، نشاط و شادابی و سلامت مردم را به همراه دارد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha