• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۰:۱۵
  • دسته‌بندی: فناوری
  • کد خبر: 1403022316777
  • خبرنگار : 71589

تاکسی‌های خودران «ویمو» به ۵۰ هزار سفر هفتگی رسیدند

تاکسی‌های خودران «ویمو» به ۵۰ هزار سفر هفتگی رسیدند

شرکت ویمو(Waymo) می‌گوید، روبوتاکسی‌های آن اکنون هر هفته ۵۰ هزار سفر انجام می‌دهند.

به گزارش ایسنا، اخیراً تاکسی‌های خودران بیشتری متعلق به شرکت ویمو در فونیکس، سانفرانسیسکو و لس‌آنجلس مشاهده می‌شوند، به این دلیل که افراد بیشتری برای سوار شدن از آنها استقبال می‌کنند.

به نقل از انگجت، اکنون این شرکت اعلام کرده است که هر هفته بیش از ۵۰ هزار سفر پولی را در این سه شهر انجام می‌دهد.

این تاکسی‌های خودران موسوم به ویمو وان(Waymo One) به صورت ۲۴ ساعته در بخش‌هایی از این سه شهر کار می‌کنند.

طلق ادعای ویمو، اگر این شرکت ۵۰ هزار سفر در هر هفته داشته باشد، به این معنی است که به طور متوسط ۳۰۰ درخواست در هر ساعت یا پنج درخواست در هر دقیقه دریافت می‌کند.

ویمو همچنین فاش کرده است که تاکنون در مجموع بیش از یک میلیون سفر در چهار شهر از جمله شهر آستین داشته است، جایی که در حال حاضر سواری‌های محدودی را برای گزیده‌ای از مردم این شهر ارائه می‌دهد.

ویمو در اعلامیه خود از «رویکرد ایمن و سنجیده» خود برای توسعه برنامه‌اش برای رسیدن به یک نقطه عطف مهم یاد کرد. در این اعلامیه آمده است: ما می‌بینیم که مردم از هر طبقه‌ای از خدمات ما برای سفری بی‌دغدغه، تجربه خودروهای خودران، بازیابی مسیر رفت و آمد خود و موارد دیگر استفاده می‌کنند. سواری کاملاً خودران یک واقعیت و یک گزینه ارجح برای جابه‌جایی افرادی است که هر روز در شهرهای خود می‌گردند.

در حالی که به نظر می‌رسد شرکت ویمو بهتر از شرکت کروز(Cruise) عمل می‌کند که به تازگی برخی از وسایل نقلیه خودران خود را پس از یک وقفه اجباری مستقر کرده است، اما تاکسی‌های خودران ویمو بحث‌های زیادی داشته‌اند.

در ماه آوریل، ۶ روبوتاکسی ویمو یک آزادراه را در سانفرانسیسکو مسدود کردند و این تنها یکی از مواردی بود که وسایل نقلیه این شرکت باعث انسداد مسیر شدند.

در اوایل سال جاری نیز دو خودروی ویمو یکی پس از دیگری با یک وانت تصادف کردند، زیرا نرم افزار آنها حرکت‌های آتی آن وانت را به اشتباه پیش‌بینی کرده بود. این شرکت پس از این حادثه یک فراخوان نرم افزاری برای رفع مشکل و جلوگیری از وقوع حوادث مشابه صادر کرد.

در حالی که خودروها و تاکسی‌های برقی بیش از هر زمان دیگری در حال فراگیری هستند و در چندین شهر سراسر دنیا نیز شاهد استقرار تاکسی‌های خودران و بدون راننده برای حمل و نقل مردم هستیم، متاسفانه هنوز در کشور خودمان خبری از استقرار ناوگان خودروها و تاکسی‌های برقی نیست. این موضوع، امید به استقرار خودروهای خودران را نیز کمرنگ می‌کند.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha