• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۱
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022316783
  • خبرنگار : 50040

دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت گیلان خبر داد

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه گرامیداشت دهه کرامت در گیلان

اجرای بیش از ۴۰۰ برنامه گرامیداشت دهه کرامت در گیلان

ایسنا/گیلان دبیر اجرایی ستاد بزرگداشت دهه کرامت گیلان از برگزاری بیش از ۴۰۰ برنامه گرامیداشت دهه کرامت در استان خبر داد و گفت: این برنامه‌ها با محوریت مساجد و بقاع متبرکه برگزار می شود.

حجت الاسلام والمسلمین رضا حاجتی امروز، ۲۳ اردیبهشت ماه در جمع خبرنگاران، با تبریک دهه کرامت، گفت: این دهه با ولادت حضرت فاطمه معصومه (س) و روز دختر آغاز شده و تا ولادت امام رضا (ع) ادامه دارد.

وی با اشاره به تشکیل ستاد بزرگداشت دهه کرامت در استان به دبیری ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان افزود: این ستاد با حضور دستگاه‌های اجرایی و فرهنگی استان تشکیل شده و برنامه‌ها احصا و جهت اجرا ابلاغ شد.

دبیر ستاد بزرگداشت دهه کرامت گیلان با بیان اینکه مساجد و بقاع متبرکه از بهترین مکان‌ها برای برگزاری جشن‌های مردمی دهه کرامت است، تاکید کرد: زیست عفیفانه و حجاب، خانواده محوری و نگاه تمدنی اسلام به جایگاه زن و دختر اولویت محتوایی این دهه است.

حجت الاسلام حاجتی با اشاره به برگزاری جشن‌های ویژه دختران و مادران در کانون‌های مساجد استان، ادامه داد: جشن ویژه روز دختر به همت کانون جوانان امام رضا(ع) رشت با عنوان "من مثل معصومه" در روز ولادت حضرت معصومه (س) برگزار شد؛ همچنین با مشارکت سازمان فرهنگی و ورزشی شهرداری رشت جشن روز ملی دختر در سالروز میلاد حضرت معصومه(س) در سبزه میدان رشت برگزار شد.

وی برگزاری جشن روز دختر در مدارس را از دیگر برنامه‌ها عنوان کرد و افزود: برپایی ایستگاه صلواتی جلوی مساجد و مدارس و برخی ادارات در طول دهه کرامت، برگزاری مسابقات مختلف فرهنگی، کتابخوانی و ورزشی، برگزاری جشن‌های تکلیف، برگزاری نشست‌های بصیرتی و تبیینی با تاسی از سیره امام رضا(ع) و حضرت معصومه(س)، توزیع سبد معیشتی و نشست‌های مادرانه با موضوع بررسی مسائل و نیازهای دختران نوجوان از برنامه‌های دهه کرامت در گیلان است.

مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد گیلان با اشاره به حضور کاروان خدام رضوی در استان، گفت: سه کاروان از روز ۲۲ اردیبهشت لغایت یکم خرداد در هر ۱۷ شهرستان استان حضور خواهند یافت و کانون‌های مساجد مناطق روستایی و محروم نیز میزبان کاروان خادمان حرم مطهر امام رضا(ع) است.

وی با اشاره به اجرای طرح «نائبه الزهرا(حضرت معصومه) الگوی حمایت از ولایت» در استان تصریح کرد: اعزام روحانیون به مناطق محروم و دورافتاده، اجرای طرح نسیم رضوی، برگزاری محافل خانگی و تبیین جایگاه خواهر و برادر، تجلیل از نویسنده برتر در حوزه معارف رضوی و برپایی محافل ادبی و نشست‌های کتابخوان از دیگر برنامه هایی است که در طول دهه کرامت در گیلان اجرا می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha