• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۵:۵۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022316791
  • خبرنگار : 50042

فرماندار رشت:

رونق اقتصاد، نیازمند تشکیل بسیج مردمی است

رونق اقتصاد، نیازمند تشکیل بسیج مردمی است

ایسنا/گیلان فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه تشکیل تعاونی‌ها در بحث جهش تولید با همت مردم هم عامل دیگر رونق اقتصادی است، گفت: در دوران دفاع مقدس با حضور بسیج، به نوعی تعاون و هم افزایی ملی از جنس مردم را شاهد بودیم، در حوزه اقتصاد هم باید بسیج مردمی تشکیل شود.

کیا عاشوری امروز ۲۳ اردیبهشت‌ماه در نشست شورای توسعه و تعاون شهرستان رشت ضمن تبریک دهه کرامت، اظهار کرد: تقویت جلسات شورای توسعه و تعاون گامی در راستای تحقق شعار سال بوده که به نوعی در تعیین راهبردها کمک کننده است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه اقتصاد از مؤلفه‌های مهم قدرت در هر کشور است، افزود: قدرت از مؤلفه‌های مختلف سیاسی، نظامی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی تشکیل شده؛ در این زمان اگر آمریکا از لحاظ اقتصادی ماهیت خود را از دست داده علت آن بروز قدرتهای نوظهور اقتصادی است. خیلی از کشورهای دیگر هم تلاش می‌کنند در حوزه اقتصادی از قدرت‌های برتر جهان پیشی بگیرند لذا اقتصاد بسیار مهم بوده که می‌تواند جایگاه کشورها را مشخص کند.

عاشوری اقتصاد را مؤلفه مادی دانست و گفت: مقام معظم رهبری بارها با انتخاب شعار سال پیرامون مباحث اقتصادی، بر اهمیت این موضوع بارها تأکید داشته‌اند زیرا اگر چالش‌های اقتصادی حل شود، مردم به آرامش و رفاه می‌رسند؛ شکوفایی اقتصاد راهکارهایی دارد که تبدیل ظرفیت‌های بالقوه به بالفعل یکی از همین راهکارهاست.

وی بیان کرد: تشکیل تعاونی‌ها در بحث جهش تولید با همت مردم هم عامل دیگر رونق اقتصادی است، در دورترین روستا هم اگر بخواهند موفقیت اقتصادی داشته باشند با ایجاد تعاونی می‌توانند به این هدف دست یابند، تجمیع سرمایه‌های اندک و پراکنده مردم منتج به نتیجه بسیار خوبی می‌شود، تشکیل تعاون و با هم‌افزایی منجربه نتیجه مفید می‌شود.

فرماندار رشت گفت: در دوران دفاع مقدس با حضور بسیج، به نوعی تعاون و هم‌افزایی ملی از جنس مردم را شاهد بودیم، در حوزه اقتصاد هم باید بسیج مردمی تشکیل شود تا با همیاری و همکاری شاهد نتیجه اثرگذار باشیم، با تشکیل تعاونی ظرفیت‌های مادی و معنوی در جهت رسیدن به هدف مشترک تجمیع می‌شود.

عاشوری با بیان اینکه تعاونی‌ها دچار کم لطفی برخی دولت‌ها شدند، ادامه داد: در مجموعه توسعه تعاون می‌توانید شرکت‌های تخصصی اقماری داشته باشید، باید با استفاده از این شرکت‌ها خلأها را پر کرد، توسعه تعاون از همین موارد رقم می‌خورد.

وی با بیان اینکه نگاه دولت ایران قوی این است که تعاونی‌ها در اولویت باشند، افزود: ظرفیت‌های بی‌نظیری در تعاونی‌ها وجود دارد که می‌تواند در تحقق شعار سال کمک کننده باشد و به نوعی دغدغه‌های اشتغال و اقتصاد را برطرف کند، در استان گیلان ظرفیت‌های خوبی در حوزه تعاونی‌ها وجود دارد.

فرماندار رشت با اشاره به فعالیت ۳۵۰ شرکت تعاونی در شهرستان ادامه داد: تعاونی‌ها می‌توانند در حوزه‌های مختلف گردشگری، پرورش ماهیان خاویاری و غیره نقش آفرین باشند، باید اولویت و نگاه ما در هر کاری به توسعه تعاونی‌ها باشد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha