• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۶:۲۴
  • دسته‌بندی: دانش‌بنیان‌ها
  • کد خبر: 1403022316822
  • منبع : معاونت علمی ریاست جمهوری

قانعی تأکید کرد

ضرورت درج نشانگر باقی‌مانده آنتی بیوتیک‌ها و فرهنگ‌سازی مصرف پروبیوتیک‌ها

ضرورت درج نشانگر باقی‌مانده آنتی بیوتیک‌ها و فرهنگ‌سازی مصرف پروبیوتیک‌ها

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان سلامت معاونت علمی بر ضرورت درج برچسب نشانگر باقی‌مانده آنتی بیوتیکی و آگاه‌سازی مردم نسبت به فواید استفاده از پروبیوتیک‌ها، به عنوان بزرگ‌ترین کمک به سلامت جامعه و حمایت از صنعت پروبیوتیک تاکید کرد.

به گزارش ایسنا، مصطفی قانعی در آیین رونمایی از محصول پودر مکمل سین بیوتیک دامی با اشاره به اهمیت ترویج و فرهنگ‌سازی درباره اهمیت پروبیوتیک‌ها عنوان کرد: یکی از چالش‌های اصلی در حوزه سلامت، میزان بالای استفاده از آنتی بیوتیک‌ها در قالب فرآورده‌های دارویی و چه به صورت باقی مانده در فرآورده‌های دامی است. مصرف آنتی بیوتیک‌ در اشکال مختلف دارویی، علاوه بر عوارض و آسیب‌های جدی برای انسان به محیط زیست نیز آسیب رسانده است.

به نقل از مرکز ارتباطات و اطلاع‌رسانی معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش‌بنیان ریاست جمهوری، وی با اشاره به توسعه فناوری‌ها در راستای شناسایی میزان باقی مانده آنتی بیوتیک در مواد غذایی به ویژه فرآورده‌های دامی عنوان کرد: آگاهی از میزان پسماند آنتی بیوتیک در فرآورده‌های غذایی و محصولات دام و طیور، حق مردم است، میزان مصرف آنتی بیوتیک مستقیما با سلامت مردم سروکار دارد و روند بی رویه استفاده از این دارو، خطرات جدی را برای سلامت جامعه دارد.

قانعی گفت: درج برچسب نشانگر باقی‌مانده آنتی بیوتیکی و آگاه‌سازی مردم نسبت به فواید استفاده از پروبیوتیک‌ها به کاهش استفاده از آنتی‌بیوتیک و ارتقای سلامت جامعه منجر می‌شود.  

دبیر ستاد توسعه اقتصاد دانش‌بنیان ادامه داد: با اجرای درج برچسب‌های نشانگر باقی‌مانده آنتی بیوتیک بر روی محصولات غذایی و شناخت جامعه نسبت به فواید پروبیوتیک‌ها، صنعت غذا به صورت خودکار از مصرف آنتی بیوتیک به سمت استفاده از پروبیوتیک‌ها حرکت می‌کند. بزرگ‌ترین کمک و حمایت از صنعت پروبیوتیک همین کار است و باید با فرهنگ‌سازی و ترویج، آگاهی نسبت به مضرات و عوارض منفی وجود آنتی بیوتیک‌ها و شناخت اهمیت پروبیوتیک‌ها افزایش بیابد. این کار جزو برنامه‌های جهانی است و به عنوان یک کلان روند در ابعاد جهانی، دنبال می‌شود.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha