• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۶
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022316889
  • خبرنگار : 50040

استاندار گیلان:

تولید مسکن در شهرها عادلانه و متوازن باشد

تولید مسکن در شهرها عادلانه و متوازن باشد

ایسنا/گیلان استاندار گیلان، با اشاره به مشکل تامین زمین در گیلان، بر افزایش تراکم متناسب با بافت شهر و روستا تاکید و بیان کرد: تامین زمین باید عادلانه و متوازن باشد تا در تولید مسکن به تعهدات عمل کنیم.

اسدالله عباسی امروز، ۲۳ اردیبهشت ماه در شورای مسکن استان گیلان، با تاکید بر لزوم پیگیری هفتگی روند اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن در استان، اظهار کرد: عوامل پیشرفت مناسب و غیر مناسب پروژه‌ها اعلام شود.

وی خواستار کاهش مدت زمان اجرای پروژه‌های نهضت ملی مسکن گیلان از ۱۸ ماه به ۱۵ ماه شد و تصریح کرد: نهضت یعنی کار فوق العاده و متفاوت و لذا نهضت ملی مسکن را باید با جدیت دنبال کنیم.

استاندار گیلان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها پای کار بیایند و موانع طولانی شدن پروژه های مسکن را رفع کنند، گفت: نسبت به پروژه های مسکن محرومین، بازآفرینی و مهر نیز توجه لازم صورت گیرد تا تعهدات را اجرا کنیم.

عباسی با اشاره به کمبود زمین در استان، بر شناسایی اراضی در قالب آمایش و طرح تفصیلی و طرح هادی و... شد و خاطرنشان کرد: امروز مسکن خیلی مهم است و دولت تولید مسکن را یک راهبرد می داند.

وی با بیان اینکه حفظ اراضی کشاورزی استان گیلان اولویت ماست، تصریح کرد: زمین های حاصلخیز باید حفظ شود و کشت و کار در همه اراضی کشاورزی انجام گیرد و زمین نکاشت نباید داشته باشیم؛ در این راستا به دنبال تقویت طرح تسطیح و مکانیزاسیون هستیم.

استاندار گیلان کشاورزی و گردشگری را مزیت گیلان دانست و یادآور شد: این مزیت به واسطه اراضی کشاورزی بوده و اگر این اراضی را از دست دهیم، دیگر هدف گردشگر ی و قطب کشاورزی نخواهیم بود، اما باید از زمین‌های بلا استفاده در داخل شهرها و روستاها برای تولید مسکن استفاده کنیم.

وی مسکن جوانان را یک ضرورت دانست و عنوان کرد: اگر جوان مسکن و اشتغال نداشته باشد، به طرف طلاق و افسردگی و پیری جمعیت و... خواهیم رفت و لذا دولت سیزدهم اشتغال و مسکن را در دستور کار قرار داده است.

عباسی با اشاره به مشکل تامین زمین در گیلان، بر افزایش تراکم متناسب با بافت شهر و روستا تاکید و بیان کرد: بلندمرتبه سازی‌های باید ضابطه مند باشد و بافت شهر و روستا را از بین نبرد.

وی با بیان اینکه زمین‌های بلا استفاده باید شهر به شهر و روستا به روستا با برش شهرستانی شناسایی شود، خاطرنشان کرد: تامین زمین باید عادلانه و متوازن باشد تا در تولید مسکن به تعهدات عمل کنیم.

استاندار گیلان از بانک‌های عامل نیز خواست بر پروژه های نهضت ملی مسکن نظارت میدانی داشته باشند و متذکر شد: همکاری با پیمانکاران متعهد را افزایش دهید و عوامل شتاب در پروژه ها را تقویت کنید و در پرداخت تسهیلات و تامین زیرساخت‌ها اهتمام داشته باشید.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha