• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: فارس
  • کد خبر: 1403022316892
  • خبرنگار : 50649

اخبار کوتاه پلیس فارس؛

از دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر تا پایان کار سارقان کابل‌های برق

از دستگیری خرده‌فروشان مواد مخدر تا پایان کار سارقان کابل‌های برق

ایسنا/فارس در اخبار کوتاهی که از سوی مرکز اطلاع‌رسانی پلیس فارس در اختیار رسانه‌ها قرار داده شده است، اخباری نظیر دستگیری و جمع‌آوری ۲۴۰ معتاد و خرده فروش، دستگیری سارقان کابل‌های برق و کشف لاستیک قاچاق مشاهده می‌شود.

فرمانده انتظامی شیراز امروز، ۲۳ اردیبهشت‌ماه با اعلام این مطلب گفت: در اجرای طرح ارتقای امنیت اجتماعی در سطح این شهرستان، ۲۴۰ نفر معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر طی ۷ روز گذشته جمع آوری و به مراکز مجاز ترک اعتیاد معرفی شدند.

اسماعیل زراعتیان اظهار کرد: در راستای اجرای طرح‌های پاکسازی و دستگیری معتادان متجاهر با هدف مقابله با سرقت‌های خرد، رفع مزاحمت و از بین بردن پاتوق معتادان، ۲۴۰ معتاد متجاهر و خرده فروش مواد مخدر جمع‌آوری و به مراکز مجاز ترک اعتیاد معرفی شدند.

وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های انتظامی تا پاکسازی مناطق آلوده به صورت مستمر ادامه خواهد یافت، از شهروندان درخواست می‌شود جهت برخورد با این گونه افراد و کسانی که اقدام به تهیه و توزیع مواد مخدر می‌کنند با پلیس همکاری و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک با تماس با مرکز فوریت‌های ۱۱۰ پلیس را مطلع سازند.

کشف لاستیک‌های قاچاق در فسا

فرمانده انتظامی فسا از توقیف یک دستگاه وانت نیسان و کشف ۷۴ حلقه لاستیک قاچاق در آن شهرستان خبر داد و گفت: ماموران پلیس آگاهی حین گشت زنی در محور فسا ـ شیراز در اجرای طرح مبارزه با قاچاق کالا و ارز به یک دستگاه وانت نیسان مشکوک و با علائم هشداری آن را متوقف کردند.

فرهاد آراوند با بیان اینکه در بازرسی از این خودرو، ۷۴ حلقه لاستیک قاچاق و با برندهای مختلف کشف شد، گفت: کارشناسان ارزش اموال مکشوفه را ۴ میلیارد و ۶۵۰ میلیون ریال برآورد کردند.

این مقام انتظامی بیان کرد: لاستیک‌های قاچاق به ستاد تملیکی استان تحویل و راننده با پرونده متشکله روانه مرجع قضایی شد.

۲۰ فقره سرقت در پرونده سارقین کابل‌های برق در داراب

فرمانده انتظامی داراب از دستگیری ۲ نفر سارق و کشف ۲۰ فقره سرقت از کابل‌های برق در این شهرستان خبر داد و گفت: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های برق طی هفته‌های گذشته در شهرستان داراب، بررسی موضوع به صورت ویژه در دستور کار مأموران انتظامی کلانتری۱۱ امام قرار گرفت.

علیرضا نوشاد افزود: مامورین حین گشت‌زنی و کنترل حوزه استحفاظی به یک دستگاه کامیون مشکوک و آن را جهت بررسی بیشتر متوقف کردند.

وی با اشاره به اینکه مامورین در بازرسی از بار ضایعات کامیون مقداری کابل برق سرقتی کشف کردند، بیان کرد: در تحقیقات اولیه مشخص گردید راننده و سرنشین کامیون، مالخران اموال مسروقه می‌باشند.

این مقام انتظامی افزود: به دنبال دستگیری مالخران، با اقدامات فنی در این خصوص ۲ نفر سارق حرفه‌ای نیز شناسایی و در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی داراب با اشاره به اینکه سارقین در بازجویی‌های انجام شده به ۲۰ فقره سرقت کابل برق در سطح شهرستان اعتراف کردند، گفت: موفقیت پلیس در کشف جرائم نتیجه تعامل با شهروندان است و بدون مشارکت و همراهی مردم، حصول امنیت مطلوب مقدور نیست؛ لذا از شهروندان تقاضا می‌شود ضمن توجه به اقدامات پیشگیرانه، هرگونه اقدام مشکوک در خصوص سرقت را بلافاصله از طریق شماره ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha