• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۸:۲۸
  • دسته‌بندی: آمریکا و اروپا
  • کد خبر: 1403022316894
  • خبرنگار : 71628

رهگیری موشک روسیه بر فراز اوکراین؛ هشدار لندن درباره ورود ناتو به جنگ با روسیه

رهگیری موشک روسیه بر فراز اوکراین؛ هشدار لندن درباره ورود ناتو به جنگ با روسیه

وزیر امور خارجه انگلیس در پی ساقط کردن یک موشک روسیه بر فراز اوکراین توسط یکی از یگان‌های دفاع هوایی ناتو، درباره ورود نیروهای این ائتلاف نظامی غربی به درگیری مستقیم با نیروهای روسیه هشدار داده و تاکید کرد که هرگونه کمک نظامی به اوکراین بدون وقوع این درگیری مستقیم «قابل قبول» خواهد بود.

به گزارش ایسنا، در پی سرنگونی یک موشک روسیه در حریم هوایی اوکراین توسط یگان‌های دفاع هوایی مرزی ناتو،‌ «دیوید کامرون» وزیر امور خارجه انگلیس احتمال رهگیری موشک‌های روسیه بر فراز اوکراین توسط نیروهای ناتو را رد کرد.

کامرون در گفت‌وگویی با مجله تایمز به اقدامات متعددی، از جمله عرضه تسلیحات ضدتانک، تانک‌ها و توپ‌های دوربرد به اوکراین اشاره کرد که انگلیس «می‌تواند آن را انجام دهد و منجر به گسترش تنش‌ها نمی‌شود».

اگرچه، روسیه بارها هشدار داده است که چنین اقدامی تنها موجب تشدید درگیری‌ها در اوکراین می‌شود.

کامرون تاکید کرد: تنها چیزی که باید از آن پرهیز کنیم، مشارکت نیروهای ناتو در درگیری با نیروهای روسیه است. به همین دلیل است که من از همان ابتدا گفته‌ام فکر نمی‌کنم بتوانیم در اوکراین منطقه‌ پرواز ممنوع ایجاد کنیم یا ناتو در آن رهگیری انجام دهد.

در عین حال، عرضه کمک‌های نظامی به اوکراین را این طور توجیه کرد که به واسطه درگیر نشدن مستقیم نیروهای ناتو با نظامیان روس، هرگونه کمک به اوکراین توسط این ائتلاف نظامی غربی «قابل‌قبول » است.

«دمیتری پسکوف» سخنگوی کاخ کرملین اشاره کرد که اروپایی‌ها، عمدا، در حال دامن زدن به تنش‌ها درباره اوکراین هستند، چراکه پی برده‌اند نیروهای اوکراینی در مقابل حملات روسیه با خطر فروپاشی کامل مواجه هستند.

در پی کنفرانسی به میزبانی پاریس که در ۲۶ فوریه برگزار شد، ماکرون گفته بود که رهبران غربی درباره احتمال اعزام نظامیان به اوکراین گفت‌وگو کرده‌اند اما به اتفاق نظری دست نیافته‌اند. برخی رهبران اتحادیه اروپا به سرعت چنین برنامه‌هایی را رد کردند،‌این در حالی است که خود ماکرون، بارها در موقعیت‌های مختلف تکرار کرده است که گزینه اعزام نظامیان به اوکراین، باید روی میز بماند.

جنگ اوکراین در فوریه به سومین سال خود وارد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha
avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۳:۳۴

دیوید کامرون یه کفتار وحشی و موفت خور است که دنبال لاشه خواری می باشد و با ایجاد فتنه ونیرنگ سرمایه های دنیا را به چپابول می برد و یه سری از آدم های غرب زده او راهمراهی میکنند و این شیطان کثیف مرام و جود انسانیت را زیر سؤال برده است ولی به لطف الهی نیرنگ هایش به خودش و شیاطین همراهانش خواهد رسید وبه زودی قدرت و یکه تازیشان به پایان خواهد رسید و دنیا به آرامش خواهد رسید

avatar
۱۴۰۳-۰۲-۲۴ ۱۷:۲۶

مکرون وکامرون فاشیستان ابله ودیوانه اروپایی چه خیال شومی در سرهای تهی مغز به همراه دیگر جنایتکاران اروپایی وامریکایی دارند اینها دارند به گور کندن خودشان نزدیک میشوند تاریخ غارتگری واستعمار این بیرحم خونخوار جنگ طلب رو مگر فراموش می کنه ننگ بر این قاتلان چپاولگر وخون ریز جنگ افروز دیوانه