• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۱۹:۱۰
  • دسته‌بندی: همدان
  • کد خبر: 1403022316920
  • خبرنگار : 50471

رئیس بنیاد مسکن شهرستان نهاوند اعلام کرد

عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی

عدم همکاری بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات مقاوم‌سازی مسکن روستایی

ایسنا/همدان مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند گفت: بانک‌ها با متقاضیان تسهیلات مسکن روستایی شهرستان نهاوند همکاری نمی‌کنند و می‌گویند اعتبار نداریم.

حسن جلالوند در جلسه شورای مسکن شهرستان نهاوند که روز یکشنبه، ۲۳ اردیبهشت در محل فرمانداری این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد: امسال سهمیه مقام‌سازی مسکن روستایی در شهرستان نهاوند ۱۴۷۸ واحد است و باید تا پایان تیرماه همه متقاضیان به بانک‌های عامل معرفی و عقدقرارداد شوند اما متأسفانه در حال حاضر با عدم همکاری بانک‌ها رتبه آخر استان را در این بخش داریم.

وی تصریح کرد: در حال حاضر شاخص مقاوم‌سازی مسکن روستایی در شهرستان ۹۱ درصد است که آمار بسیار مطلوبی است و در استان و کشور رتبه خوبی را داریم.

جلالوند ادامه داد: متأسفانه امسال بانک‌ها با متقاضیان مسکن روستایی شهرستان همکاری خوبی ندارند و کمک نمی‌کنند و هر بانکی با متقاضیان به نوعی برخورد می‌کند که همین امر با توجه به تورم موجود، مقاوم‌سازی مسکن روستایی را در شهرستان با مشکل مواجه کرده است.

وی در ادامه با اشاره به پروژه‌های نهضت ملی مسکن در شهرستان بیان کرد: در پروژه امیرکبیر قرارداد واگذاری زمین‌ها به متقاضیانی که پول را پرداخت کرده‌اند، انجام شده است و حدود ۳۰ تا ۴۰ نفر باقی‌مانده‌اند.

مدیر بنیاد مسکن شهرستان نهاوند اضافه کرد: در این پروژه نقشه تفکیکی هم به متقاضیان ابلاغ و به شهرداری معرفی شده‌اند و برای تسهیل در کار متقاضیان برای انجام کارهای نظام مهندسی، قرارداد بانک‌ها و ... پنج نفر تسهیل‌گر را معرفی کرده‌ایم.

به گفته جلالوند، در حال حاضر پروژه مسکن ملی شهرک امیرکبیر نهاوند مشکل انشعاب آب دارد که اداره آب و فاضلاب به‌تازگی شروع بکار کرده و انتظار می‌رود سایر ادارات خدمات‌رسان شهرستان بحث انشعابات برق و گاز را نیز انجام دهند.

وی ادامه داد: به‌تازگی بازدیدی با همکاران استان از محل پروژه مسکن مهر نیمه‌کاره شهر گیان انجام دادیم که مقرر شد پول پیمانکار داده شود و پروژه مسکن محرومان را در این مکان انجام دهیم و در شهر برزول هم که فعلا متقاضی نداریم.

رئیس اداره آب و فاضلاب شهرستان نهاوند نیز در ادامه این جلسه گفت: برای احداث شبکه آب در پروژه مسکن ملی شهرک امیرکبیر به ۱۶ میلیارد تومان اعتبار و برای اجرای پروژه فاضلاب آن حدود ۳۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

هاشم ده‌پهلوان ادامه داد: برای اجرای این پروژه حداقل باید ابتدا شبکه توزیع آب را احداث کنیم که باید تأمین اعتبار شود.

وی تصریح کرد: اداره آب و فاضلاب شهرستان در حال حاضر بابت اجرای پروژه‌های آب ۳۰ میلیارد و بابت پروژه‌های فاضلاب در سطح شهر نهاوند ۱۰ میلیارد تومان بدهکار است.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha