• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۰:۱۴
  • دسته‌بندی: آذربایجان شرقی
  • کد خبر: 1403022316943
  • منبع : نمایندگی آذربایجان شرقی

شهردار:

مناطق ۶ و ۷ تبریز به بافت ارزشمند شهر تبدیل می‌شود

مناطق ۶ و ۷ تبریز به بافت ارزشمند شهر تبدیل می‌شود

ایسنا/آذربایجان شرقی شهردار تبریز با اشاره به ضرورت دستیابی به توسعه متوازن شهری اعلام کرد: تبدیل مناطق ۶ و ۷ به مناطق ارزشمند تبریز طی ۱۰ سال آینده یکی از مهم‌ترین هدفگذاری‌های شهرداری تبریز است.

یعقوب هوشیار در جریان برگزاری یکصدو نود و چهارمین جلسه شورای اسلامی شهر تبریز با اشاره به ضرورت بهره‌مندی از ظرفیت مناطق دهگانه شهرداری اظهار کرد: تبدیل مناطق شش و هفت به مناطق ارزشمند تبریز طی ۱۰ سال آینده یکی از مهم‌ترین هدفگذاری‌های شهرداری تبریز است که در این راستا توانمندسازی این مناطق با هدف دستیابی به توسعه متوازن در دستورکار قرار گرفته است.

وی همچنین ضمن تشریح اهداف شهرداری تبریز در خصوص کاهش ساخت‌وسازهای غیرمجاز و تسهیل مشارکت عمومی برای بازآفرینی بافت فرسوده شهر تبریز اضافه کرد: صدور رایگان پروانه‌های ساختمانی و افزایش جرایم ماده صد در بافت فرسوده از مهم‌ترین اقدامات شهرداری تبریز است.

وی در ادامه از صدور مصوبه کاهش ۵۰ درصدی هزینه‌های مهندسی توسط وزیر محترم راه و شهرسازی خبر داد و تشریح کرد: متاسفانه اخذ مبالغ کلان سازمان نظام مهندسی و همچنین صدور مجوز بیمه از متقاضیان ساخت‌وساز در بافت فرسوده، موجب عدم استقبال مشارکت‌های عمومی در اجرای طرح بازآفرینی شهری شده بود.

شهردار تبریز در بخش دیگری از سخنان خود عنوان کرد: در طول دوره مدیریت شهری فعلی ۷۰ هکتار از اراضی تبریز تبدیل به فصای سبز شد که تملک و تغییر کاربری فضای سبز باغات لاله و باغ جلبی توسط شهرداری تبریز تنها بخشی از این اقدام به شمار می رود.

وی اولویت دادن به پروژه‌های نیمه تمام، اجرای پروژه‌های جدید طی هشت ماه، اجرای پروژه های زیرساختی با اولویت مناطق کم‌ برخوردار، تسریع اجرای پروژه فرامنطقه‌ای اتوبان ولایت، اجرای پروژه‌ها با رویکرد زیست محیطی، نصب دوربین‌های ترافیکی، پروژه فیبر نوری، تقویت ناوگان خدمات شهری و حمل‌ونقل عمومی، احداث ۵ تقاطع‌های غیرهمسطح در سال‌جاری و احداث ۶ پل در سال ۱۴۰۱ و مونتاژ دستگاه تولید ۱۶۰ تنی آسفالت از آغاز به کار دوره ششم شورای اسلامی شهر تبریز را از دیگر اقدامات مهم مدیریت شهری دانست.

وی به عملکرد شهرداری تبریز در بخش تفریغ بودجه و سامانه شفافیت نیز اشاره و ابراز امیدواری کرد: مصمم هستیم رتبه اول شفافیت را در کشور کسب کنیم.

هوشیار همچنین بر عملکرد موفق شهرداری تبریز در ارتباط با اجرای مصوبه مولدسازی دستگاه‌های اجرایی تاکید و متذکر شد: برای تحقق تناسب ۸۵ درصدی پروژه‌های عمرانی از کل بودجه شهرداری برنامه‌ریزی‌های لازم انجام می‌شود.

وی با بیان اینکه برنامه راهبردی عملیاتی پنج ساله دوم شهرداری تبریز نگاه ویژه‌ای به حوزه فرهنگی دارد، گفت: نسبت به سال ۱۴۰۱، در سال گذشته برنامه‌های فرهنگی اجرا شده رشد دو برابری داشته است.

وی با عنوان اینکه مجموعه خاوران را در اختیار سازمان فرهنگی و هنری قرار دادیم که درآمدهای خود را از آن محل تامین کند، افزود: برخی پروژه‌ها مانند پردیس فرهنگ رسانه، فرهنگ‌سرای لاله، فرهنگسرای استاد شهاب افتتاح خواهد شد و در کنار آن از ظرفیت‌های مدارس و مساجد نیز در اجرای برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی استفاده می‌شود.

مناطق ۶ و ۷ تبریز به بافت ارزشمند شهر تبدیل می‌شود

عملکرد منابع و مصارف شهرداری در سال ۱۴۰۲ به تصویب شورا رسید

عملکرد منابع و مصارف شهرداری سال ۱۴۰۲ در جلسه امروز شورای اسلامی شهر پس از بررسی و تبادل نظرات به تصویب رسید.

اعضای شورای اسلامی شهر در یکصد و نود و چهارمین جلسه خود به بررسی گزارش عملکرد منابع و مصارف شهرداری تبریز در ۱۲ ماهه سال ۱۴۰۲ پرداختند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه سال گذشته جهش چشمگیر درآمدی در شهرداری حاصل شد، اعلام کرد: تحقق بالای ۱۰۰ درصدی بودجه در سال ۱۴۰۲ گواه مطلوبی در جهش درآمدی شهرداری است برهمین اساس از تمامی دست اندرکاران دخیل در این امر شامل واحدهای درآمد، شهرسازی، ماده صد و... قدردانی می‌کنیم.

علیرضا نوای باغبان با اشاره به اینکه شهرداری سال گذشته از محل فروش املاک و کمک‌های دولتی کمتر از ۱۰۰ درصد تحقق درآمدی داشته است، تصریح کرد: مجموع درآمدسال گذشته شهرداری نزدیک به ۲۰ هزار میلیارد تومان بدون احتساب ارقام تکراری بوده به طوری که در خصوص عملکرد منابع و مصارف در سال ۱۴۰۲، اکثر پیش‌بینی‌های شورا و شهرداری تحقق یافت.

وی با بیان اینکه ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد سال گذشته شهرداری از محل کدهای شماره یک شامل خدمات شهرداری مانند صدور پروانه ساختمانی و کمیسیون ماده صد تامین شده است، خاطرنشان کرد: از این مبلغ، هشت هزار میلیارد تومان از محل عوارض عمومی تامین شده و ۲ هزار میلیارد تومان از آن نیز مربوط به ارزش افزوده است.

وی همچنین با اشاره به اینکه، نزدیک ۴ هزار میلیارد درآمد از محل کمک اهدایی تامین شده است، ادامه داد: به عبارتی ۲هزار میلیارد این رقم از درآمد حاصله از کمیسیون ماده صد و ۲هزار میلیارد دیگر نیز مربوط به مازاد سال قبل است، همچنین شهرداری سال گذشته از محل درآمدهای خورد خود جمعا نزدیک به ۱۰۰۰میلیارد تومان وصولی درآمد داشته است.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تبریز ضمن اعلام اینکه شهرداری در عملکرد منابع و مصارف سال گذشته سه هزار میلیارد از محل املاک درآمد کسب کرده است، اظهار کرد: ۲هزار میلیارد از آن فروش اموال غیرمنقول و هزار میلیارد تومان نیز از محل ماده ۱۰۱ اخذ شده است.

وی با اشاره به اینکه ۱۰۰۰ میلیارد تومان مربوط به اوراق و وام است، یادآوری کرد: سال گذشته سازمان‌های تابعه شهرداری تبریز سه هزار میلیارد تومان درآمد وصول کرده‌اند.

مناطق ۶ و ۷ تبریز به بافت ارزشمند شهر تبدیل می‌شود

وی با تاکید بر ضرورت توجه به کسب درآمد پایدار با اشاره به تناسب مطلوب سهم عمرانی و جاری در مصارف بودجه‌ای شهرداری گفت: بیش از ۷۰ درصد از بودجه شهرداری در حوزه عمرانی و مابقی نیز در هزینه‌های جاری مصرف شده و این نسبت منطقی و مطلوب است.

عضو شورای اسلامی شهر تبریز در پایان تحقق ۱۰۰ درصدی بودجه عمرانی سال گذشته را مطلوب شورای اسلامی شهر خواند.

مناطق ۶ و ۷ تبریز به بافت ارزشمند شهر تبدیل می‌شود

همچنین رئیس کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای اسلامی شهر تبریز با بیان اینکه طی دو سال گذشته در حوزه فرهنگ شاهد اقدامات و تحرکات مطلوب شهرداری هستیم، اظهار کرد: گزارش عملکرد منابع و مصارف حکایت از حرکت رو به رشد عملکرد شهرداری تبریز است به طوری که پیشنهاد می‌شود که این گزارش به صورت مبسوط به افکار عمومی نیز ارائه شود.

غلامرضا احمدی در ادامه رویکرد ورزشی شهرداری و عملکرد شرکت باشگاه ورزشی شهرداری را مطلوب دانست و یادآوری کرد: تحقق بودجه عمرانی سال گذشته سازمان فرهنگی اجتماعی ۳۰ درصد بود که نیازمند توجه جدی است.

مناطق ۶ و ۷ تبریز به بافت ارزشمند شهر تبدیل می‌شود

رئیس کمیسیون عمران، حمل‌ونقل و ترافیک شورای اسلامی شهر تبریز نیز ضمن قدردانی از گزارش مفصل و مطلوب شهرداری گفت: از درآمد ۱۹ هزار و ۶۰۰ میلیارد تومان سال گذشته شهرداری تبریز، ۱۰ درصد مربوط به کمیسیون ماده صد است که همچنین ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان معادل ۱۱ درصد منابع درآمد سال گذشته شهرداری به عوارض افزود تعلق داشته و این رقم به نسبت سال های قبل، مطلوب است.

روح الله رشیدی همچنین با اشاره به اینکه فروش اموال غیرمنقول ۱۱۲ درصد تحقق دارد، گفت: سهم فروش اموال غیرمنقول در منابع درآمدی سال گذشته شهرداری ۱۴ درصد است.

مناطق ۶ و ۷ تبریز به بافت ارزشمند شهر تبدیل می‌شود

حجت الاسلام و المسلمین رسول برگی دیگر عضو شورای اسلامی شهر تبریز در خصوص گزارش عملکرد منابع و مصارف شهرداری در سال گذشته با بیان اینکه آمارها و وضعیت عمرانی شهر نشانگر عزم راسخ و پشتکار شهردار تبریز است، افزود: شهرداری تبریز در دوران طلایی خود قرار دارد و این موفقیت‌ها را مرهون تلاش تمامی مدیران معاونت مالی‌ و اقتصادی و فنی عمرانی می دانم چرا که تمامی اقدامات انجام یافته، دستاورد شورا و شهرداری است.

مناطق ۶ و ۷ تبریز به بافت ارزشمند شهر تبدیل می‌شود

تسریع در روند اجرای توسعه تونل اختصاصی شبکه فیبرنوری شهرداری تبریز

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز از روند شتاب گیری اجرای پروژه بزرگ تونل اختصاصی شبکه فیبر نوری خبر داد.

محمدرضا کاظمی اعلام کرد: در راستای تسریع در روند پروژه بزرگ تونل اختصاصی شبکه فیبر نوری شهرداری تبریز، چهار کارگاه به صورت همزمان در حال فعالیت (حفاری، میکروداکت گذاری و پرکاری) است.

وی ابراز کرد: هدف شهرداری تبریز توسعه فیبر نوری و بهره‌مندی عموم شهروندان از خدمات بهینه و ایجاد شهری پایدار است، که در این راستا به همت و تلاش معاونت زیرساخت سازمان در طرح توسعه تونل اختصاصی فیبر نوری شهرداری تبریز آسفالت مسیرهای آخر عباسی تا ۲۰۰ متر مانده به تقاطع توانیر، خیابان عباسی کوچه شهید ابراهیمی تا پمپ بنزین عباسی بمتراژ ۱۹۰۰ متر، آسفالت مسیر چهار راه عباسی تا تقاطع شفیع زاده بمتراژ ۱۹۰۰ متر و نصب هندهول ۳ مورد، به اتمام رسید.

وی خاطرنشان کرد: حفاری مسیرهای رمپ الهی پرست به سمت میدان الهی پرست به متراژ ۲۲۷ متر، خیابان نگین پارک به متراژ ۲۳۶ متر، پل کابلی تا بیمارستان بین المللی به متراژ ۲۴۷ متر، میدان الهی پرست تا جاده ائل گلی به متراژ ۳۱۷ متر، جمع کل حفاری و میکروداکت گذاری ۸۰۰ متر، جمع آسفالت مسیر ۷۸۰ متر و نصب ۱ مورد هندهول، حفاری و میکروداکت گذاری مسیر بلوار سردار سلیمانی حد فاصل پل سجادیه به سمت حافظ به متراژ ۲۲۷ متر، انجام شد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری تبریز در پایان تشریح کرد: در اجرای پروژه فیبر نوری رعایت استانداردها و دستورالعمل‌ها و همچنین تخصص نیروها در کار با این تکنولوژی و رعایت ایمنی بسیار حائز اهمیت است از این رو در تلاشیم پروژه را در شرایط مطلوبی پیش ببریم تا با اجرای این پروژه گامی مهم در جهت توسعه زیر ساخت‌های ارتباطی کلانشهر تبریز برداریم.

مناطق ۶ و ۷ تبریز به بافت ارزشمند شهر تبدیل می‌شود

                                                                                               ورزشگاه شهرک شهید دکتر بهشتی تبریز در آستانه افتتاح

شهردار منطقه ۶ تبریز خبر داد: ورزشگاه شهرک شهید دکتر بهشتی در آستانه افتتاح و بهره‌برداری قرار گرفته است.

رضا جان‌فشان نوبری با بیان این مطلب اظهار کرد: پروژه بازسازی ورزشگاه شهرک شهید دکتر بهشتی توسط معاونت فنی و عمرانی شهرداری منطقه ۶ تبریز در مرحله پایانی قرار گرفته است.

وی افزود: عملیات نصب چمن مصنوعی، فنس کشی و ترمیم سکوهای بتنی تماشاگران توسط شهرداری منطقه ۶ تبریز صورت گرفته است و این ورزشگاه هم اکنون در آستانه بهره برداری قرار گرفته است.

وی همچنین ادامه داد: خوشبختانه شاهد پیشرفت ۹۰ درصدی این پروژه هستیم که امیدواریم با تسریع این عملیات روند اجرایی، ماه آینده شاهد افتتاح و بهره برداری از این پروژه ورزشی باشیم.

به گزارش ایسنا، به نقل از روابط عمومی شهرداری تبریز، شهردار منطقه ۶ تبریز در ادامه اظهار کرد: این پروژه با اعتباری افزون بر ۱۰۹ میلیارد و ۲۷۷ میلیون ریال از سال گذشته آغاز و امسال نیز با همت معاونت فنی و عمرانی شهرداری این منطقه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha