• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۱:۰۰
  • دسته‌بندی: گیلان
  • کد خبر: 1403022316962
  • خبرنگار : 50040

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان عنوان کرد

کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین در نهضت ملی مسکن گیلان

کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین در نهضت ملی مسکن گیلان

ایسنا/گیلان مدیرکل راه و شهرسازی گیلان گفت: با کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین نهضت ملی مسکن گیلان در شهرهای رشت، لاهیجان، رودسر، بندرانزلی، ماسال، فومن، سیاهکل، املش و رضوانشهر مواجه هستیم.

محمدرضا فلاحتگر امروز، ۲۳ اردیبهشت ماه در شورای مسکن استان گیلان، با بیان اینکه پروژه های نهضت ملی مسکن استان در نیمه نخست سال جاری با شتاب خوبی در حال احداث است، اظهار کرد: در مجموع ۱۲۲ هزار نفر ثبت نامی داریم که از این تعداد، ۱۱۶ هزار و ۹۹۸ نفر، متقاضی موثر هستند.

وی از تایید نهایی ۲۷ هزار و ۹۰۲ نفر از متقاضیان خبر داد و افزود: در حال حاضر برای ۱۷ هزار و ۶۲۹ واحد به مساحت ۲۰۶ هکتار، زمین تامین شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از واریز آورده اولیه ۸۵۹۶ نفر از متقاضیان خبر داد و تاکید کرد: در مجموع بالغ بر ۱۲ هزار متقاضی افتتاح حساب داشته اند و برای ۸۱۲۵ نفر تخصیص پروژه انجام شده است.

فلاحتگر برش سه ساله مسکن حمایتی شهری، بازآفرینی شهری، مسکن خودمالک و مسکن روستایی استان گیلان را به ترتیب ۳۷ هزار و ۹۹۷ واحد، ۱۲ هزار و ۶۶۵ واحد، ۱۶ هزار و ۸۸۸ واحد و ۳۰ هزار واحد دانست و تاکید کرد: طی دو سال گذشته ۱۲ هزار و ۸۵۱ واحد در بخش مسکن حمایتی شهری، ۵۴۵۷ واحد در بخش بازآفرینی شهری، ۳۶۳۹ واحد در بخش مسکن خودمالک و ۱۶ هزار و ۱۹۸ واحد در بخش مسکن روستایی در حال ساخت داریم.

وی مجموع واحدهای در حال ساخت طرح نهضت ملی مسکن گیلان را ۳۸ هزار و ۱۴۵ واحد دانست که معادل ۳۹ درصد تعهد سه ساله است و اضافه کرد: پیشرفت فیزیکی این واحدها بین پنج تا ۹۵ درصد بوده و در صورت واریز به موقع آورده، پروژه زودتر به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان از صدور ۲۸ هزار پروانه تولید مسکن بخش خصوصی در شهرها و ۴۳ هزار و ۷۶۹ پروانه در روستاها خبر داد و اضافه کرد: ۱۰ هزار و ۹۴۵ واحد به صورت انبوه ساز و ۱۹۰۶ واحد به صورت گروه ساخت و جوانی جمعیت در شهرهای رشت، بندرانزلی، شفت، سنگر، آستانه اشرفیه، آستارا، لنگرود، رودسر و تالش در حال ساخت است.

وی با اشاره به ساخت ۶۹۶۱ واحد توسط راه و شهرسازی، ۲۶۱۰ واحد توسط نیروهای مسلح و ۱۳۹۲ واحد انبوه ساز و ۲۵۲ واحد گروه ساخت توسط بنیاد مسکن، یادآور شد: ۳۴۹۰ واحد نیز با روش های نوین و در قالب صنعتی سازی در دست ساخت است.

فلاحتگر تعهد استان گیلان در طرح جوانی جمعیت را ۴۱۵۵ خانوار دانست و یادآور شد: تعداد کل ثبت‌نامی‌های طرح حمایت از خانواده و جوانی جمعیت، ۲۵۰۰ نفر بوده و شاهد تایید نهایی ۱۱۱۸ نفر هستیم و تاکنون برای ۶۴۴ خانوار تخصیص زمین به ارزش ۶۰۰ میلیارد تومان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در حال حاضر ۱۲ هزار و ۸۲۱ واحد طرح حمایتی شهری در دست ساخت است، اضافه کرد: با کمبود ۱۳۰ هکتاری زمین نهضت ملی مسکن گیلان در شهرهای رشت، لاهیجان، رودسر، بندرانزلی، ماسال، فومن، سیاهکل، املش و رضوانشهر مواجه هستیم.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره به ساخت ۸۰ واحد به ازای هر هکتار، اظهار کرد: در راستای ماده ۱۰ قانون جهش تولید مسکن، ۱۹۸ هکتار زمین با کمک دستگاه‌ها شناسایی و مصوب شده؛ خریداری ۴۰ هکتار زمین از مالکین در شهرها نیز با کمک سازمان ملی زمین و مسکن در دستور کار است.

فلاحتگر به تعهد گیلان جهت ساخت ۱۴۵۰ واحد مسکن محرومین اشاره و عنوان کرد: ۱۸۱ واحد به مساحت ۴۳۱۱ متر مربع در شهرهای شفت، فومن، بندرانزلی، آستارا و تولم شهر احداث می شود.

وی از صدور ۱۵۶۰ پروانه بازآفرینی برای ساخت ۵۴۵۷ واحد در ۳۰ شهر خبر داد و خاطرنشان کرد: در صورت تامین زمین در چاف و چمخاله، برای ۱۵۰ خانوار طرح جوانی جمعیت تخصیص زمین خواهیم داشت.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha