• یکشنبه / ۲۳ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۲۲:۳۱
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022316986
  • خبرنگار : 50130

رئیس کل دادگستری استان کردستان: 

وکلا، قضات را در کشف حقیقت یاری کنند 

وکلا، قضات را در کشف حقیقت یاری کنند 

ایسنا/کردستان رئیس کل دادگستری استان کردستان، گفت: حجت الاسلام والمسلمین حسینی، بر لزوم مسئولیت پذیری و اعتمادآفرینی وکلا در جهت ایجاد رضایتمندی مردم تاکید کرد.  

حجت الاسلام حسینی، امروز یکشنبه (۲۳ اردیبهشت) در آیین اعطای پروانه وکالت کارآموزان کانون وکلای دادگستری کردستان ضمن تبریک آغاز دهه کرامت و ولادت با سعادت حضرت فاطمه معصومه (س)، اظهار کرد: مسئولیت پذیری از دو طریق نظارت درونی و بیرونی صورت می‌پذیرد که نظارت درونی شامل تعهد انجام وظایف با تکیه بر علم و دانش بدون هرگونه نفوذپذیری است و این نظارت سبب می‌شود تا انسان تسلیم خواسته‌های ناچیز خود و دیگران قرار نگیرد.  

وی افزود: سالم سازی با بخشنامه و دستورالعمل محقق نمی شود بلکه با انجام صحیح وظیفه و اعتمادآفرینی در جهت رضایتمندی مردم فراهم می شود.  

رئیس کل دادگستری استان کردستان تاکید کرد : استقلال وکیل، سلامت وکیل و رعایت اخلاق وکالت از شاخصه‌های مهم این منصب است و وکلا نباید بهیچ وجه تحت تاثیر نفوذ سفارش، تهدید و یا تطمیع قرار گیرند.  

حجت الاسلام حسینی اضافه کرد: هدف اصلی و نهایی در انجام وظیفه وکالت کمک به قضات در جهت احقاق حق، کشف واقع و فصل خصومت است.  

وی بر پیگیری جدی پرونده موکلین توسط وکلا تاکید کرد و افزود: وکلا باید مطالعات و معلومات حقوقی خود را ارتقا داده و بر قوانین، مقررات و نظریات حقوقی مسلط باشند.  

به گزارش ایسنا، در پایان این مراسم ۱۵۶ نفر از پذیرفته شدگان آزمون کارآموزی وکالت سال ۱۴۰۲ کانون وکلای دادگستری کردستان، پروانه وکالت خود را دریافت کردند.  

 این مراسم با حضور رئیس کل دادگستری استان کردستان، معاون قضایی رئیس کل دادگستری، رئیس کانون وکلای دادگستری استان و جمعی از وکلای دادگستری استان در سالن اجتماعات سینما بهمن سنندج برگزار شد.

انتهای پیام 

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha