• دوشنبه / ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ / ۰۹:۰۹
  • دسته‌بندی: کردستان
  • کد خبر: 1403022417079
  • خبرنگار : 50294

معاون استاندار کردستان عنوان کرد:

ضرورت ‌بومی‌سازی‌ تولید با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی

ضرورت ‌بومی‌سازی‌ تولید با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران داخلی

ایسنا/کردستان معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان گفت: بومی‌سازی تولید با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران بومی، مردم‌سازی اقتصاد، جلب مشارکت آحاد جامعه و بهره‌مندی از فرصت جمعیتی استان در راستای ارتقاء بازار کار از مهمترین اهداف تیم اقتصادی استان در سال جاری است.

علی نوری شامگاه گذشته (۲۳ اردیبهشت) در اولین جلسه رسمی قرارگاه تحقق شعار سال که با حضور جمعی از مدیران دستگاه‌های اجرایی استان در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، هدف‌گذاری دولت سیزدهم در سال ۱۴۰۳ را  ابر پروژه مشارکت مردم در تولید عنوان و اظهار کرد: این موضوع فقط به تولید در حوزه صنعت و کشاورزی ختم نمی‌شود بلکه در همه حوزه‌ها انتظار جهش با مشارکت مردم را داریم.

وی با بیان اینکه ما باید به دنبال راهکارهایی برای ایجاد تحول در اقتصاد کردستان باشیم، گفت: اولین هدف ما در سال جدید در حوزه اقتصاد و جهش، بحث افزایش حجم سرمایه‌گذاری‌ها در استان است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با اشاره به اینکه سرمایه‌گذاری در دو مقوله قابل تحقق است، افزود: حمایت از سرمایه‌گذاران بومی خارج از استان برای بازگشت و استفاده از ظرفیت‌ هُلدینگ‌های بزرگ به تحقق این هدف بزرگ کمک خواهد کرد.

نوری، کار جهادی و داشتن جسارت را عامل مهم توسعه دانست و بیان کرد: بومی‌سازی تولید با افزایش مشارکت سرمایه‌گذاران بومی، مردم‌سازی اقتصاد و جلب مشارکت آحاد جامعه و استفاده از فرصت جمعیتی استان در راستای ارتقاء بازار کار ازجمله مهمترین اهداف ما در سال جاری است.

وی اضافه کرد: تدوین فرآیند برای خلق ارزش افزوده در بخش‌های اقتصادی، تسهیل‌گری دستگاه‌های اجرایی استان در فعالیت‌های اقتصادی مولد، توسعه و گسترش مبادلات مرزی، کنترل نرخ تورم و چشم‌انداز افزایش حداقل ۱۰ درصدی صادرات در استان از دیگر اهداف مهم تیم اقتصادی دولت سیزدهم در کردستان است.

نوری در بخش دیگر سخنان خود با بیان اینکه اقتصاد استان کردستان به دلایل مختلف از سنوات گذشته آسیب‌پذیر بوده است، گفت: در راستای تقویت اقتصاد استان اولین کمیته مشترک اقتصادی ایران و اقلیم کردستان ایجاد شده است و نهم خرداد ماه در سنندج میزبان استاندار سلیمانیه خواهیم بود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کردستان با تاکید بر اینکه یکی از موضوعات مطرح شده ما با استاندار سلیمانیه، استقرار نمایشگاه دائمی محصولات تولیدی کردستان در اقیلم کردستان خواهد بود، افزود: امیدواریم بتوانیم با استقرار این نمایشگاه بخشی از مشکلات اقتصادی در حوزه تولید استان را پوشش دهیم.

نوی در بخش پایانی سخنان خود گفت: مدیران دستگاه‌های اجرایی استان مخاطب بخشی از اقدامات اساسی در حوزه جهش تولید و تحقق شعار سال هستند و قطعا عملکرد آنان در این زمینه ارزیابی خواهد شد.

انتهای پیام

  • در زمینه انتشار نظرات مخاطبان رعایت چند مورد ضروری است:
  • -لطفا نظرات خود را با حروف فارسی تایپ کنید.
  • -«ایسنا» مجاز به ویرایش ادبی نظرات مخاطبان است.
  • - ایسنا از انتشار نظراتی که حاوی مطالب کذب، توهین یا بی‌احترامی به اشخاص، قومیت‌ها، عقاید دیگران، موارد مغایر با قوانین کشور و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد معذور است.
  • - نظرات پس از تأیید مدیر بخش مربوطه منتشر می‌شود.

نظرات

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
لطفا عدد مقابل را در جعبه متن وارد کنید
captcha